Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Katten zijn slim... Mijn meiden krijgen met z'n viertjes een keer per week 2 rauwe geklutste eitjes! Dat ze dit lekker vinden blijkt uit het feit dat ik net de keuken inkwam en de doos met -nu kapotte en leeggelebberde- eieren omvergekiept over de keukenvloer verspreid ligt En ik moet zo weg omdat ik dit weekend een verjaardag in Friesland heb. Wat een bende!!! Naar schatting hebben ze nu 7 eieren gehad! Hoeveel kwaad kan dit? Aaaaggghhh.. Dit is zo'n moment dat ik dertig keer het alfabet op moet zeggen... (Morgen houd ik weer van ze ... )
Groet, Pauline
Laatst gewijzigd door Admin op 23 jan 2009 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Titel aangepast
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
hhhaha het zijn net kleine kinderen.. je kan ze geen minuut alleen laten.. ik ben geen deskundige, maar ik geloof niet dat het heel erg kwaad kan.. als ze het maar niet elke dag doen
Gisteravond laat thuis gekomen en gelijk de "bak" geïnspecteerd Geen bijzonderheden te zien Maar ik vraag me toch af of zo'n overdosis in een keer op langere termijn gevolgen zou kunnen hebben. Vooral het eigeel bevat veel vet dat ook voor mensen in te grote hoeveelheden schade kan toebrengen. Ik weet ook niet wie er het meeste van gegeten heeft In de natuur roven katachtigen nesten leeg dus op zich kan het geen kwaad, denk ik. Alleen die grote hoeveelheid ineens baart me zorgen.
Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Het kan op lange termijn geen kwaad, zeker omdat dit eenmalig is geweest. Als dit iedere week zou gebeuren was het een ander verhaal.
Het enige waar ze last van zouden kunnen hebben is misselijkheid of diaree.
Geef ze even geen eitje en alles is weer op peil
Ik kluts de 2 eitjes altijd zodat wit en dooier gemengd zijn. Dat verdeel ik over de vier bakjes. het is goed voor vacht en velletje Maar géén 7 tegelijk...
Groet, Pauline
Ik heb de topic niet helemaal doorgelezen ( waarvan de link stond) maar ik denk dat eieren geen kwaad kunnen ivm de vogelgriep. We hebben het hier over de eieren die ook wij eten. De vogelgriep besmetting komt over het algemeen door het eten van vogels. Als de eieren een oorzaak kan zijn dan mogen ook wij die eieren niet eten.
Verder zijn rauwe eieren rijk aan aminozuren. Rauw eiwit kan vitamine B2 opheffen/ afbreken maar omdat eigeel hier rijk aan is, heft dit elkaar op.