Ik ben nieuw hier

Zie geen voorstelrondje?? Dus even heel kort:
Mijn naam is Kim, 25 jaar en samenwonend met vriend in Roermond, Limburg.
Naast onze 3 honden, 2 varkens, 3 fretten en kippetjes hebben we momenteel 18 katten.
Ik ben op zoek naar andere luitjes met grote kattenhuishoudens om wat ervaringen te delen.
Bv wat voor voer voeren jullie en hoe?
Enten jullie alle katten?
Hoe kom je er achter welke kat langs de kattenbak doet?
Hoeveel kattenbakken hebben jullie?
Komen jullie katten buiten en hoe? (bv ren, beveiligde tuin)
Krijgen jullie wel eens te horen dat het niet zo fris ruikt?

Hoe doen jullie dit allemaal financieel?
Enz enz
Ik eerst??
Onze 18 katten zijn voornamelijk ex zwervers, zieke of afdankertje (meestal vanwege kattenbak problemen).
We hebben een heuse voerunit gebouwd met 130 cm lange voerbak waar de katten altijd over voer beschikken. Wij voeren huismerk van onze vaste dierenwinkel. 10 kilo zakken.
Daarnaast krijgen ze zo nu en dan als tractatie blikvoer of tonijn.
Ik heb ze ooit allemaal laten enten en toen kregen er enkele een zware vorm van niesziekte. 3 zijn er me toen, ondanks antibiotica ed bijna dood gegaan... Ik heb toen besloten niet meer te enten en sindsdien heb ik niet meer met niesziekte of zo te maken gehad.
Ik heb binnen (momenteel vanwege het vieze weer) 4 grote kattenbakken staan. Ik gebruik daarvoor gewone bakken, vaak onderkanten van knaagdierkooien. We gebruiken altijd etreme classic, hele fijne korrel met babypoeder. onze katten willen geen andere vulling meer! Ik vul de bakken royaal en schep elke dag 1 a 2 keer leeg.
Onze katten komen ook buiten via kattenluik in onze 'beveiligde' tuin van ongeveer 500 2m. We hebben de tuin afgemaakt met schrikdraad, maar ervaring heeft geleerd dat dit echt niet alle katten tegenhoudt.....Ik ben dus altijd bang als er een nieuwe kat bijkomt dat hij er over wipt. Misschien heeft hier iemand een tip?? Ik hou nu alle katten 2 weken binnen als er een nieuwe arriveert, niet ideaal..
Buiten hebben ze verschillende krabpalen staan en ze kunnen in de schuur en in het kippenhok. De meeste doen hun behoefte in de tuin en dat wordt dan netjes opgeruimt door een van onze honden

Alhoewel ik dagelijks stofzuig, dweil, alle oppervlaktes nat afneem, kattenbakken schep enz enz, blijf je hier zo nu en dan de katten ruiken..... Voornamelijk komt dat denk ik door de onzindelijke soorten er tussen.. Niet dat dit zo heel vaak voor komt, maar in de winter toch vaker en ik kan dan minder goed luchten.
Zelf ruik ik eerlijk gezegd nooit iets

Het zijn voornamelijk mijn ouders die klagen.
Wij hebben ons hele huis aangepast op de dieren. Zelf hebben we een bank, tafeltje en tv/pc hoek. de rest is voor de katten, compleet met zelfgemaakte krabkamer, wenruimtes, hangmatjes enz enz. Ze mogen hier bijna alles, al is mijn vriend nog steeds bezig met het afleren van springen op de aanrecht, mij boeit het niet en dat weten ze maar al te goed! Ze mogen alleen niet naar boven.
Financieel zit dat hier wel wat moeilijk...
We hebben maar een inkomen aangezien ik chronisch ziek ben en daardoor niet werk.
Ik ben echter ook niet afgekeurd en ontvang dus ook geen uitkering.
Zaken als ontwormen en ontvlooien, wat ik altijd met stronghold doe, hakken er behoorlijk in!
Zo nu en dan krijgen we wel een donatie of wat spulletjes cadeau. Dan heb ik altijd het idee dat het kerstmis is!
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!!