Waarom likt onze poes onze haren?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Waarom likt onze poes onze haren?

Bericht door beestenbende »

Gekke vraag misschien. Maar het valt me op dat Iris, die we nu een aantal weken hebben. Zij is een poes van 4 jaar britsekorthaar chocolat pointed, mij en mijn partner vaak likt op het hoofd. Het lijkt of ze ons haar wil wassen. Maar waarom doet een poes dit eigenlijk? Is het genegenheid, of haar manier om ons schoon te houden? :edoh:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: Waarom likt onze poes onze haren?

Bericht door Sandra W »

Katten likken elkaar ook onderling over de kop om hun goede wil te tonen en dus te laten zien dat ze elkaar goed gezind zijn. Jullie kat doet dit nu bij jullie om dezelfde reden en dat is dus gewoon ontzettend lief van haar. Het heeft dus niets met schoonmaken te maken.

groeten,
Sandra
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

ah das lief!
groetjes Sandra,
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

ja heel lief!! Benthe likt altijd mijn lippen.. dan ruikt ze aan mijn neus en geeft me dan een paar likjes op mijn mond.. wij noemen het altijd kusjes.. :lol:
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

elvedinenleonie schreef:ja heel lief!! Benthe likt altijd mijn lippen.. dan ruikt ze aan mijn neus en geeft me dan een paar likjes op mijn mond.. wij noemen het altijd kusjes.. :lol:
hahaha dat wou ik echt precies zo zeggen :D matthijs is alleen wel vak jaloers :oops: want ze komt mij zo sochtends wakker maken.. en dat doet ze bij hem niet ;-)
ik <3 Vlinder
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

lievelijn schreef: hahaha dat wou ik echt precies zo zeggen :D matthijs is alleen wel vak jaloers :oops: want ze komt mij zo sochtends wakker maken.. en dat doet ze bij hem niet ;-)
ze doet het inderdaad ook alleen bij mij.. mijn vriend vind het vies.. en hij gaat trouwens ook veel te ruw met haar om, ze wil hem niet eens een kusje geven :lol:
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

hahaha nou matthijs krijgt ook wel eens kusjes hoor ;-) alleen krijg ik ze elke ochtend :grin: dat ze dan over me heen rent en me probeert te pakken omdat ik brokken moet geven en met haar moet spelen vergeet ie dan maar even hahaha
ik <3 Vlinder
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Ze beginnen nu echt los te komen. July, de meest afwachtende en angstige kwam gisteravond eindelijk een knuffel halen. Iris is al veel aanhankelijker en de katers Jimmy en Guus worden a.s. dinsdag je-weet-wel-katers :eshhh: Maar een teken van genegenheid binnen 2 weken, vindt ik wel heel bijzonder! Ben er erg blij mee. Wat kunnen poezen toch innemend zijn.

Was al bang dat ik vieze haren had en ze me een lesje hygiene wilde leren haha
groetjes Sandra,
Tr1bal
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tr1bal »

lol ja inderdaad inderdaad errug lief maar zeer pijnlijk. ik heb 1 mm lang haar. dus hij likt meer mijn hoofdhuid zelf. maar bij Sanne (vriendin) doet hij dit nooit.
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

geen idee of het een sterk verhaal is of waarheid, maar dit vertelde mijn opa mij..
mijn opa had een kat die altijd zijn voorhoofd van likte.. precies in het midden waar de haargroei net begint.. die kat deed dit zo vaak dat mijn opa er een plekje aan over heeft gehouden..
het plekje zit er.. soort ruw eelt iets.. of het door de kat kom geen idee, maar t klinkt wel lief.. :lol:
Tr1bal
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tr1bal »

ja mijn kat doet dit ook maar ik draai dan zelf mijn hoofd weg omdat het zo'n zeer doet..

Ik ben er persoonlijk niet zo van :)
Plaats reactie