Kat vertoont rijgedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
chabo85
Kitten

Kat vertoont rijgedrag

Bericht door chabo85 »

ik heb een vraag over me kat ,
hij is gecastereerd maar hij vertoont geil gedrag opeens heb die nooit gedaan(hij is 4 jaar)
hij gaat met ze poot op die andere katter zitten drukken en maakt sex bewegingen hij gaat met zn kont heen en weer
en volgens mij zodra die klaar is lik die zn ding af die steekt ook uit dan :???: :???: :???: :???:
ik weet niet wat het voor raar iets is :???:
het is wel zo dat hij een beetje dominant aan worden is tegen over die andere gecastereerde kater we hebben hier een poes lopen die deze maand word gesteriliseerd zou het daar van komen??
en is dat dominante gedrag goed ,hij doet dat geile geneuren trouwens ook alleen bij die kater die poes laat die met rust..

kan iemand me ff uitleg geven :?: :?:

afz chabo
Laatst gewijzigd door Admin op 20 jan 2009 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: me kat doet raar

Bericht door Sandra W »

Grappig genoeg hebben we op het ogenblik een topic met een forumster met precies hetzelfde probleem. Het heet "sexueel gedrag bij gecastreerde kater", misschien handig om ook even te lezen.

Dit gedrag kan op twee dingen duiden: dominantie tonen of het houden van een sexuele drift na de castratie (dit komt niet zo vaak voor).

In jouw geval zou het heel goed dominantie naar de andere kater kunnen zijn, aangezien hij dit gedrag niet naar de poes toont die waarschijnlijk zwakker is dan hij zelf. Als dat zo is dan zie je ook andere dingen zoals kleine vechtpartijtjes tusen die twee of schijnbewegingen en het heftig zwiepen van hun staart. Ook gaan hun oren dan naar achteren staan.

Maar sexuele drift zou ook kunnen. In dat laatste geval zal hij ook sexuele bewegingen maken op bijvoorbeeld een kussen of tegen je been of tegen de andere kat in huis (hierbij maakt het geslacht van de kat niet uit en ook niet of deze al gesteriliseerd is).

Hoe dan ook kun je je hier beter niet mee bemoeien, want ze vinden meestal vanzelf een nieuw evenwicht, tenzij het echt te erg wordt en dan kun je beter even naar de dierenarts gaan.

groeten,
Sandra
Plaats reactie