Wel of geen tweede kattenbak erbij

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door Muizenis »

Oeiii... als ik dit allemaal zo lees schiet ik dus te kort :shock: De meissies hebben gezamelijk 1 toilet. Dit was ooit bedoeld als een konijnenbak dus hij is wel heel erg groot. Ca. 45 cm. x 70 cm. De bak maak ik meerdere keren per dag vrij van drolletjes en plasjes. Ik gebruik fijne klontvormende kattenbakkorrels dus dat gaat makkelijk. Ik heb niet het idee dat de meisjes hun behoefte langer ophouden omdat de bak vies zou zijn. Wat ik eruit schep vul ik gelijk met behulp van een maatbeker weer aan. Zo kan ik bijhouden wat er ongeveer per week aan korrels doorheen gaat ;-)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door Leonie89 »

hoeveel katten heb je? je hebt een grote bak en maakt regelmatig schoon, dus ik weet zo nog niet of je tekort schiet hoor :)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door Sandra W »

Mijn 4 katten gaan ook samen op 1 bak, die ik ieder dag schoon maak en dat gaat ook prima, dus het hoeft geen problemen te geven.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door lievelijn »

die regel van aantal katten plus 1 is toch ook een soort van zekerheid? dan zal het bijna altijd goed gaan, want er zijn natuurlijk katten die het niet pikken om samen op een bak te gaan, maar dat wil niet zeggen dat als je meerdere katten hebt dat die niet samen op een bak willen gaan.. maar als e bijvoorbeeld een hee dominate kat hebt kan het dus wel nodig zijn.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door Kattenbella »

Ik ben dan wel voor twee bakken. Hangt er ook vanaf hoe je katten zijn. Maar ach even een bakkie erbij ;-)

Het zijn gewoon rare wezens katten...de een wil hier poepen, de ander daar plassen.. Het kost je niet veel geld en het is het het proberen waard!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door Muizenis »

@ elvedinenleonie : Ik heb 4 meissies; Op de avatar staat er in ieder kwartier één :grin: Lb; Jessy, Rb; Joyke, Lo; Pebble, Ro; Sofie.

Waarschijnlijk gaat het goed bij mij omdat Joyke en Sofie zusjes zijn en al samen vanuit het nest de kattenbak deelden. Toen Joyke errug zwanger thuiskwam om mij uiteindelijk Jessy en Pebble te bezorgen heeft Sofie daar eerst aan moeten wennen maar na verloop van tijd werden de kleintjes ook door haar gewassen waardoor ze de geur van het kleine grut als vertrouwd is gaan beschouwen. It's all in the family ;-) Plus... het zijn poezen! Ik heb er geen dominante kater bij :lol:

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door Sandra W »

Ik weet helaas uit eigen ervaring dat poezen elkaar ook behoorlijk het leven zuur kunnen maken terwijl de dominante kater verder niets doet. Gelukkig hoef ik hiervoor geen extra kattenbak neer te zetten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Wel of geen tweede kattebak erbij

Bericht door Tr1bal »

Ik heb voor onze 2 katten nu ook 2 bakken, aangezien de ene vaak op andere plekken heeft geplast. nu doet hij het niet meer...mischien ligt dat toch aan de bak extra
Plaats reactie