Nieuw hier, leuk forum !

Ondanks jaren ervaring met katten heb ik toch nog steeds 'n paar vraagtekens...

Eentje ervan is : waarom is de ene poes tevreden met haar plaats,i.e. heeft ze 'n 'vaste' plek en waarom zoekt de ander na ongeveer 'n week alweer 'n andere plaats ??....
Moet er bij zeggen dat de 'vaste plaats poes' hier al zo'n tien jaar woont en 'de ander' 'n zwerfkat is die hier nu precies 'n jaar woont....
Het is echter wel zo dat 't zusje van de 'vaste plaats' poes ook steeds 'n andere plek zocht dus ik denk dat 't niet zozeer komt omdat de andere poes 'n zwerver was. ( het zusje is jammer genoeg zo'n drie jaar geleden overleden aan 'n nierziekte... )
Is er b.v. 'n manier om 'n poes 'n plek ( in dit geval 'n heerlijk poezenmandje ) zo leuk te laten vinden dat ze er voortaan blijft ?
Op 'n gegeven moment koos Gertje ( 'n echte straatmeid maar 't wordt minder....

Ik hoopte dat ze, zoals gewoonlijk, die nieuwe plaats binnen 'n paar dagen wel voor gezien zou houden maar dit gedoe duurde meer dan twee weken.... Nu is ze dan eindelijk helemaal weg van dat heerlijke poezenmandje ( met dak en al....

Mochten er ideeën, hints of tips zijn om Gertje het heerlijke poezenmandje *blijvend* te laten aanvaarden als vaste plek, ik hoor ze graag !

Alvast bedankt !
Jan