Zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Femke26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:32

Zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Bericht door Femke26 »

Hoi

ik ben op zoek naar mensen die ook een kat hebben en die ook een kat of poes heben die last hebben struvieten of blaasgruis en mijn eventuele vragen kunnen beantworden

heb namenlijk van de week het nieuws gekregen van me dieren arts dat 1 van me 6 katten speciaal voer moet hebben geloof ik met struvieten te maken of te wel blaasgruis
het gaat gelukkig heel goed met haar ze heeft algelopen maandag een blaaspunctie ondergaan en is vanaf die dag ook aan speciaal voer gelukkig eet ze het want ze is zo kies keurig als wat en die blikkjes die ik heb gekregen vind ze helemaal supper

laat het me even weten en hopelijk kunt u dan mijn eventuele vraag beantwoorden want dit is het eerste keer dat ik het zelf mee maak en wil toch nog wel een aantal dingen weten hoe iemand anders het beleeft en meegemaakt heeft !

daarom wil ik graag met andere mensen in contact komen via dit forum

Vriendelijke groet Femke uit den haag :grin:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Bericht door rieneke »

kijk hier eens, een site met info: http://home.planet.nl/~boe00645/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mijn katertje bassie van 3 jaar oud bleek vorige maand ook blaasgruis te hebben.
heb je vragen, stel ze gerust! :smile:
Femke26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:32

Re: zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Bericht door Femke26 »

nog bedankt voor je link!!! ik heb er supper veel aan heb het aandachtig zitten lezen en er zitten voor mij echt goeie tips tussen
supper!

groetjes Femke


Hierbij geef ik u een link met mijn hompage Http://home.tiscali.nl/rc_hobby" onclick="window.open(this.href);return false; hier staan fotos op van mijn katten !!
rieneke schreef:kijk hier eens, een site met info: http://home.planet.nl/~boe00645/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mijn katertje bassie van 3 jaar oud bleek vorige maand ook blaasgruis te hebben.
heb je vragen, stel ze gerust! :smile:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Bericht door Sandra W »

Ik heb zelf een poes en een kater met blaasgruis én ruime asielervaring met blaasgruiskatten, dus kom maar op met je vragen ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Poezemuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2009 17:24

Re: zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Bericht door Poezemuis »

Hahahah die foto van de poes met afstandsbediening is echt geweldig. Onze kat hangt ook altijd zo mal op de bank, maar was nooit op het idee gekomen hem de afstandsbediening te geven :grin:
Onze poes heeft ook blaasgruis, en moet tot mijn verbazing zeggen dat het van het voer veel beter is geworden. Ze krijgt gewoon dieet brokken en ze doet het er prima op.
Er is trouwens ook kattengrit waarmee je de ph waarde van de urine kunt testen (op blaasgruis dus).
Heel handig om het af en toe een beetje in de gaten te houden.

Zie hier voor het kattengrit:
http://www.happypets.nl/N_frame.html?ht ... pypets.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Te vinden onder kat en dan kattengrit.
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Bericht door loonsy »

Onze Tony heeft ook last van blaasgruis... Ik weet er alleen nog niet zo heel erg veel van omdat we er maar pas achter waren gekomen... Ach wat was hij ziek :|

Succes :)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: zijn er nog meer mensen die een kat hebben met blaasgruis?

Bericht door Shaz »

Wij hebben een kat gehad met blaasgruis. Dat speciale voer in combinatie met een antibioticakuur heeft bij hem heel goed geholpen.
groetjes Sharon
Plaats reactie