Kat moet voor het eerst naar buiten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Leon
Huiskat
Huiskat

Kat moet voor het eerst naar buiten

Bericht door Leon »

Hallo,
Wij hebben eind sptember een kitten genomen.
Wij wouden hem stteds naar buiten doen alleen waren we bang dat hij niet terug kwam.
Nu hebben we er ins eindelijk een beetje overheen gezet,en we willen hem nu naar buiten doen.
Hoe moeten we dit het eerst aanpakken?
Als we hem zo buiten los zetten komt hij dan wel weer terug?
Ps: We hebben al wel een tuigje en laten hem heel af en toe in de achtertuin daarmee lopen maar dat schiet niet op.
Hoe pak ik dit aan?
Gr.Leon
rieneke
Tijger
Tijger

Re: Kat moet voor het eerst naar buiten

Bericht door rieneke »

is hij al gecastreerd?
zo niet, dan zou ik dit eerst laten doen voor je 'm buitenlaat.
hij zal nu rond de 5 mnd zijn?
dan kan je 'm gerust laten castreren nu.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Inderdaad eerst castreren, want dan loopt hij zijn hormonen niet meer achteraan en is de kans dat hij wegloopt veel kleiner. Verder in het begin steeds maar kort buiten laten (10 minuutjes is echt zat voor een kitten van die leeftijd) en dit langzamerhand uitbreiden naar mate hij ouder wordt.

Ook moet je er steeds bijblijven zolang hij nog zo jong is en hem daarbij alleen naar buiten laten gaan vóórdat hij gegeten heeft zodat je hem eenvoudig met wat rammelende brokjes of wat blikvoer weer naar binnen kunt lokken.

Als je ziet dat je kittentje erg ondernemend is en de neiging heeft om weg te lopen kun je beter stoppen met het naar buiten laten gaan tot het lente is, want als hij met deze temperaturen buiten moet overnachten omdat hij de weg kwijt is overleeft hij het waarschijnlijk niet.

groeten,
Sandra
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door beestenbende »

Hoi,
Wij hebben onze katertjes van nu 7 maanden (overigens zijn beide nog niet gecastreerd), de eerste paar weken binnen gelaten. Omdat het hoogzomer was mochten ze wel naar buiten. Wij hebben achter het huis een pleintje, dus ook weinig verkeer. Ze bleven gelijk in de buurt en komen nu nog steeds niet ver van ons huis. We bleven de eerste keren ook altijd buiten maar lieten ze de boel wel verkennen, nog nooit een kat gehad die niet terugkwam. Zolang jij ze voert en lief voor ze bent zullen de de weg naar huis echt wel vinden, maar dat is mijn ervaring.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Klopt, maar met dit weer zou ik gewoon geen enkel risico willen nemen en extra voorzichtig zijn.

groeten,
Sandra
beestenbende
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door beestenbende »

nee klopt inderdaad, wij hebben ze nu ook allemaal binnen. Is veel te koud voor ze dan. Ik bedoelde ook het soort weer dat je zelf ook lekker naar buiten kan... :lol:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie