Steeds weglopende kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lieske
Kitten

Steeds weglopende kat

Bericht door Lieske »

Hallo,

Wij (mijn vriend en ik) zijn verzot op een kat geworden. Hij is nog te koop. Alleen op 1 voorwaarde dat we voor hem een buitenren hebben staan.
Nu zijn wij, mijn vriend en ik, eigenlijk niet happy met kattenrennen. Wij vinden dat een kat 'vrij' moet rond kunnen lopen.
Dus hebben we een klein probleempje :???: . We willen die kat dolgraag uit het asiel halen.
Hebben jullie ervaring met 'onzichtbare omheining'? Werkt dit goed? Welk merk is het beste?
Of hebben jullie andere ideeën?

Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Lieske :grin:
Admin
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: Steeds weglopende kat

Bericht door Admin »

Hoi Lieske,

Meer over dit onderwerp vind je op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 35&t=10937" onclick="window.open(this.href);return false;
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Aangezien ik zelf in een asiel heb gewerkt vind ik het nogal vreemd dat ze een dergelijke eis aan je stellen, want zo'n ren kost best veel geld en wie controleert er of je werkelijk een buitenren hebt gemaakt?

Als deze kat niet doof is of een andere medische reden heeft om niet los te kunnen lopen (bijvoorbeeld maar drie poten, heel oud of ziek) én je in een veilige omgeving woont (qua verkeer e.d.) vind ik dat je als toekomstig baasje zelf moet kunnen beslissen dat je hem gewoon los laat lopen en niet in een buitenren. Ik zou die kat dus gewoon gaan halen en zeggen dat de buitenren in de maak is ;-), maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen.

Maar als het een echte wegloper is en je dus bang bent dat je hem snel weer kwijt raakt is het een stuk goedkoper om je tuin alleen goed af te schermen i.p.v. een hele buitenren te bouwen. Over schrikdraadcontructies ben ik zelf niet zo te spreken, want sommige katten worden hier heel erg schikachtig van, terwijl andere katten er gewoon doorheen breken ondanks de schok die ze krijgen.

groeten,
Sandra
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

betreft het misschien een raskat??
die lopen natuurlijk nog een extra risico van gestolen te worden.

schrikdraad heb ik in het verleden geprobeerd, maar allevier de katten lachten erom :???:
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Ik ga er niet vanuit dat dit zomaar gevraagd wordt. Wonen jullie in een katonvriendelijke omgeving, is de kat inderdaad wegloopgevoelig?
Je kan inderdaad op op de topic kijken die aangegeven is. Een schutting of afzetting is ook een mogelijkheid als je het goed doet.

Persoonlijk ben ik er ook voor je dieren veilig bij je te houden en vind ik dat dit best gevraagd mag worden.
Ik denk dat je dus niet echt een enorme afzetting hoeft te maken, maar ver komt met de ideeen hier. Die stroomdingen vind ik ook weer persoonlijk niet zo en ze schijnen ook niet echt te werken.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie