Hoe plas opvangen en dieetvoer geven i.v.m. andere katten?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Femke26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:32

Hoe plas opvangen en dieetvoer geven i.v.m. andere katten?

Bericht door Femke26 »

hoi

ik heb een poes van 2 jaar oud en heeft nu na 2 weken weer een blaasonsteking en aanstande donderdag morgen dus moet ik plas op vangen maar dat gaat niet lukken want ze plast nog niet normaal zal morgen wel even de dierenarts bellen
maar het gaat om het volgende ik ben een beetje bang dat ze blaasgruis of iets heeft en dat ze aan de speciale voer moet maar ik heb nog 5 katten hoe ga ik dat doen met het eten "??

ik kan moeilijk alle 5 aan de nier dieet voeding doen dat gaat te veel kosten wie heeft hier een idee of tip voor ??

en mag ik haar dan nog wel is wat lekkers geven zo zielig als zij niks mag maar wel die andere 5 dan word ze helemaal gek dat weet ik nu al !


Maar wie kan me hier in advisiren HELP!!




Op onze website http://home.tiscali.nl/rc_hobby" onclick="window.open(this.href);return false; zie je de fotos van de katten het gaat om die zwarte poes ze heet Minoe en ze is heel lief
Laatst gewijzigd door Admin op 17 dec 2008 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Hoe plas opvangen en dieetvoer geven i.v.m. andere katten?

Bericht door Sandra W »

Je kunt haar even apart in een logeerkamer of badkamer zetten met een kattenbak met speciale kattenbakkorrels hiervoor die niet aborberen (deze zijn bij de dierenarts te halen) en dan de urine met het bijgeleverde pipetje uit de bak halen en aan je dierenarts geven. Als dit niet lukt kun je de kat ook meenemen naar de dierenarts en dan drukken ze daar de blaas even leeg op de behandeltafel en vangen ze zo de urine op.

Als ze dan blaasgruis heeft moet ze inderdaad aan dieetvoer (blaasgruisbrokjes en dus geen nierbrokjes, want die krijgt ze alleen bij nierklachten). Het is inderdaad duur om al je katten daarop te zetten, dus kun je dan beter twee keer per dag de andere vier katten gewone brokjes geven en deze kat even apart zetten in een andere kamer met haar dieetbrokjes. En dan de eventueel overgebleken brokjes weer weghalen (maar die zijn er meestal niet ;-)). Ik heb dit ook moeten doen met mijn katten, waarvan er twee blaasgruis hebben en twee niet en je katten wennn hier zo aan.

groeten,
Sandra
Femke26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2008 16:32

het afloop van het verhaal

Bericht door Femke26 »

hier even een het nieuws over dit poesje van me
ze heben vandaag ondekt via een blaaspunctie dat ze blaasgruis heeft nu moet ze dus aan de dieet voer helaas is niet anders maar ik wilde dit toch even vertellen dat weet iedereen die dit leest hoe het afgelopen is

ze heeft in 4 weken tijd 3x blaasonsteking toen nog maar is terug naar de dierenarts en toen zijn er achter komen

nou we wachten wel weer af hoe het in de toekomst gaat lopen
in iedergeval heeft ze zowiezo geen pijn (pijnstillers en antibiotica en blaasontspanners)en aanstaande maandag gaan de hechtingen eruit en dan over een maand gaan ze weer haar urine controleren en dan gaan ze kijken hoe en wat en of ze al aan de lichtere versie van dieet voer mag hebben nu krijgt ze Hills prescription diet S/D Feline

MVg Femke


Http://home.ticali.nl/rc_hobbby" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie