# Nieuwe poes

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gesloten
Gebruikersavatar
Sas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:38

# Nieuwe poes

Bericht door Sas »

Hoi Iedereen,

Aangezien dit mijn eerste berichtje is zal ik me even voorstellen. Ik ben Sacha en heb sinds gisteren een poes. Ik heb haar uit het asiel gehaald. Toen ik haar in het asiel zag was ze heel rustig en liet ze zich zonder problemen aaien. Ook de reis naar huis was geen enkel probleem.

Ik weet dat katten altijd erg moeten wennen als ze in een nieuw huis komen, maar ik zou haar zo graag gerust willen stellen. De eerste middag en avond heeft ze de hele tijd onder de bank gezeten. Heel af en toe kwam ze even kijken van onder de bank, maar zodra ze zag dat ik en m´n vriend naar haar keken ging ze snel weer terug. Twee keer durfde ze het aan om een rondje door de kamer te lopen (toen ze dacht dat we het niet zagen :smile: ) En ze heeft die avond ook al gedronken. S'nachts liep ze door het huis en heeft ze haar brokjes op gegeten en heeft ze een plasje gedaan op de kattenbak. Nu zit ze echter onder de kast in mijn bezemhok en daar wil ze niet meer vandaan komen.

Hebben jullie misschien tips om haar vertrouwen te winnen? Soms praat ik een beetje tegen haar, maar het wil nog niet echt werken.

Groetjes!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuwe poes

Bericht door rieneke »

heb geduld, en neem geen initiatief, het moet van de poes uit komen.
praten is goed, op de grond gaan zitten/liggen met een boek ook.
bekijk haar alleen vanuit je ooghoeken, want recht aankijken is bijzonder bedreigend voor haar.
geduld, het komt goed! :smile:
Gebruikersavatar
Sas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:38

Re: Nieuwe poes

Bericht door Sas »

Ah, vandaar dat ze weg dook als mijn vriend en ik naar haar keken :roll:

Ik ga je tip opvolgen en met een boekje bij haar zitten. Hopelijk went ze dan een beetje aan me.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Nieuwe poes

Bericht door Sandra W »

Allereerst welkom op ons gezellige forum en wat leuk dat een een asielkat hebt genomen :grin:! Je hoeft je verder geen zorgen te maken hoor, want haar kennismaking met een nieuwe omgeving verloopt volkomen normaal. Laat haar maar lekker haar eigen tempo bepalen en dan komt het vanzelf goed. Je kunt natuurlijk wel gewoon een tijdje bij haar gaan zitten en dan extra lief tegen haar praten (terwijl je inderdaad ondertussen een boek leest of iets anders rustigs doet).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuwe poes

Bericht door rieneke »

nog een kleine aanvulling: overweeg een feliway verdamper in huis te halen, dit kan bijdragen tot een "veilig thuis" gevoel.
Gebruikersavatar
Sas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:38

Re: Nieuwe poes

Bericht door Sas »

Hoi hoi,

Ze heeft haar angst al overwonnen, het ging verbazingwekkend snel! Voor ik het wist lag ze op m'n schoot te spinnen terwijl ik tv keek. Het ijs is opeens gebroken denk ik :) Nu zit ze heel soms nog onder de kast, maar daar komt ze steeds snel weer vandaan. Ze laat zich steeds aaien en is alles aan het onderzoeken. Echt leuk! :smile:

Ik heb ook een foto van haar kunnen nemen:

Afbeelding

Nogmaals bedankt voor jullie tips! 8-)
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe poes

Bericht door Muizenis »

Hoi!
Wat een schoonheidje! Wat is haar naam? Heb je de asielnaam aangehouden of haar er zelf een gegeven? Zoals al gezegd is haar gedrag volkomen normaal. En zoals je gemerkt hebt is je geduld al beloond :grin: Ik weet niet hoe jouw woonsituatie is maar je moet haar de komende weken nog wel binnen houden! En ook ik ben blij dat er weer een asielpoes een goed huis heeft gevonden :edance:

Groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:38

Re: Nieuwe poes

Bericht door Sas »

Hoi,

Haar naam in het asiel was Purdy, en eigenlijk vond ik dat wel heel goed bij haar passen. Ik heb nog wat andere namen uitgeprobeerd maar die klonken toch niet helemaal goed.

Ze blijft binnen, want ik heb geen balkon of tuin. Een kattenluik is ook geen optie, ik denk dat de verhuurder daar niet echt blij mee is.

Vannochtend heeft ze nog lekker met me gekroeld, maar vanaf 12 uur ligt ze alweer de hele dag onder de kast. Ik heb een klein blikje voer met tonijn voor haar gekocht als verwennerij. Hopelijk laat ze zich s'avonds daardoor verleiden om onder de kast vandaan te komen ;-)

Groetjes!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Nieuwe poes

Bericht door Leonie89 »

hey welkom!!

het klinkt allemaal prima!! wat een lief koppie zeg!! :D die tonijn vindt ze vast lekker.. en zoals al gezegt, niet voor die kast gaan liggen, hoe graag je dat ook wil!! laat haar het tempo bepalen en alles komt goed..
ze heeft na een dag al heerlijk op je schoot gelegen, dus het komt allemaal goed!!
Gebruikersavatar
Sas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:38

Re: Nieuwe poes

Bericht door Sas »

Vandaag heeft ze zich de hele laten zien, ze is haast niet meer bang. Nu ligt heel tevreden in haar mandje aan de verwarming. :smile:

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Jullie zien me vast nog wel vaker op dit forum.

Groetjes!
Gesloten