Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen
- Kattenbella
- Tijger
Re: Trappelen, zuigen, sabbelen en kwijlen
Een vies zalfje zou ik niet aan beginnen, wel eventueel iets wat de pootjes heelt. Geef het katje gewoon de tijd, gaat wel over!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Laat het los, dit is niet erg en gaat heus wel vanzelf over. Hoe meer je je erop fixeert hoe meer je je gaat irriteren en uiteindelijk heb je daar alleen jezelf en het katje mee!
groeten,
Sandra
groeten,
Sandra
Xandor heeft dit ook een hele tijd gedaan, maar dan op zijn staart. Hele vervelend omdat hij zijn staart dus echt kaal sabbelde. Maar hij had dat nodig als steun op het moment dat hij onrustig was. Uiteindelijk hebben we met veel liefde en geduld voor elkaar kunnen krijgen dat hij zich veilig voelde bij ons in huis en sindsdien doet hij het niet meer. We hebben er ook nooit iets op gesmeerd, wel had hij een lekker zacht dekentje waar hij ook graag op mocht sabbelen. Dat lijkt me de meest katvriendelijke oplossing.
groetjes Sharon
- Sjonnie en Sjaakie
- Kitten
- Contacteer:
Ik heb het gister aaf met een doekje en wat eetbaars er op geprobeert maar hij keek er niet naar om,vannaaf probeer ik het weer als het rustig is.
Alleen mijn kat voelt zich juist prima om z'n gemak hij doet t ook alleen met knuffelen en als we gaan slapen, echt gewoon puur om zich zelf te verwennen denk ik want hij deed het ook niet meteen pas 2 a 3 weken nadat ik hem in huis had gehaald.
Alleen mijn kat voelt zich juist prima om z'n gemak hij doet t ook alleen met knuffelen en als we gaan slapen, echt gewoon puur om zich zelf te verwennen denk ik want hij deed het ook niet meteen pas 2 a 3 weken nadat ik hem in huis had gehaald.
- Kattenbella
- Tijger
Laat hem lekker zichzelf verwennen 

"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ik sluit me aan bij Bella. Als het diertje zich hier fijn bij voelt, dan laat hem lekker gaan. Er komt echt een tijd dat het minder zal worden cq. over zal gaan.
Zoals ik erover denk zal je dieren die je in huis neemt moeten accepteren met hun leuke dingen, maar ook de minder leuke dingen.
Ik denk dat de meeste kattenbezitters (en hondenbezitters) tegen dingen aan lopen die wat moeilijk zijn. Geef het de tijd, en probeer je er niet aan te storen (ik weet, dat is makkelijker gezegd dan gedaan
) want hoe meer je je eraan stoort, hoe meer het ook op gaat vallen en zullen de leuke dingen aan je katje straks helemaal in het niet vallen. Echt! Probeer te genieten van alle dingen die je wel leuk vindt aan je mannetje
.
Zoals ik erover denk zal je dieren die je in huis neemt moeten accepteren met hun leuke dingen, maar ook de minder leuke dingen.
Ik denk dat de meeste kattenbezitters (en hondenbezitters) tegen dingen aan lopen die wat moeilijk zijn. Geef het de tijd, en probeer je er niet aan te storen (ik weet, dat is makkelijker gezegd dan gedaan

Daantje en B-kwintet 
'Geweld eindigt waar respect begint'

'Geweld eindigt waar respect begint'
Mijn kat pimmeke 18j sabbelt nog altijd maar dan aan onze kleren en dan trappelt hij ook, ik vind dat wel lief, 18j geleden zijn we hem gaan halen in het asiel en hij was misschien ook te vroeg weg bij zijn mama? De kleinste bébé die is 10 weken en die sabbelt aan mijn hand maar die hebben we dan ook verloren op straat gevonden aan 5 weken zal er wel iets mee te maken hebben. Ik zie daar geen probleem in ik vindt het zelfs lief. 

Onze kitten van 16 weken trappelt ook en sabbelt.. Het is echt sabbelen. Je kunt dan steeds zo'n smakgeluid horen..
Ze doet het eigenlijk alleen maar bij mij en niet bij mijn vriend. Soms doet ze het wel op een dekentje of doekje, maar zodra ik thuis ben ligt ze op mijn schoot en zit ze aan mijn trui te sabbelen.
Ik vind het wel schattig!
Ze doet het eigenlijk alleen maar bij mij en niet bij mijn vriend. Soms doet ze het wel op een dekentje of doekje, maar zodra ik thuis ben ligt ze op mijn schoot en zit ze aan mijn trui te sabbelen.
Ik vind het wel schattig!

Uno & Evy
hallo Ik ben het nieuwe baasje van Gizzy. Hij is nu 8 maanden oud en super lief maar zn eigen willetje. Snachts mag hij
bij ons in bed maar nu sappelt hij aan mn arm met een trapelende beweging met zn pootjes dus ook zn nagels.
Niet zo lekker dus. Ik vindt het best een beetje zielig want ik denk dat hij zn moeder mist. Ik heb gelezen dat dit niet het geval is maar ik zit onder de krabben sochtends en het jeukt behoorlijk. Wat te doen.
Groetjes Mirjam
bij ons in bed maar nu sappelt hij aan mn arm met een trapelende beweging met zn pootjes dus ook zn nagels.
Niet zo lekker dus. Ik vindt het best een beetje zielig want ik denk dat hij zn moeder mist. Ik heb gelezen dat dit niet het geval is maar ik zit onder de krabben sochtends en het jeukt behoorlijk. Wat te doen.
Groetjes Mirjam
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Hoi Mirjam,
Omdat het trappelen typisch natuurlijk kattengedrag is, kun je hem er niet voor straffen, want dat snapt hij dan eenvoudigweg niet. De manier om het trappelen af te leren is door, tijdens het trappelen (met of zonder nagels), je vinger bovenop de voetjes te leggen en door een lichte druk uit te oefenen, hem ervan te weerhouden om te kunnen trappelen.
Als je dat consequent volhoudt, dan zul je zien dat het snel minder wordt.
Succes.
Omdat het trappelen typisch natuurlijk kattengedrag is, kun je hem er niet voor straffen, want dat snapt hij dan eenvoudigweg niet. De manier om het trappelen af te leren is door, tijdens het trappelen (met of zonder nagels), je vinger bovenop de voetjes te leggen en door een lichte druk uit te oefenen, hem ervan te weerhouden om te kunnen trappelen.
Als je dat consequent volhoudt, dan zul je zien dat het snel minder wordt.
Succes.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gelukkig hoef je niet bang te zijn dat hij zijn moeder mist, want hij is met z'n 8 maanden "al een grote jongen" en in de natuur had hij zijn moeder ook al lang verlaten om zelfstandig verder te leven.
Zijn getrappel en gesabbel is inderdaad een overblijfsel uit zijn kittentijd (trappelen op de buik van zijn moeder om melk op te wekken), maar het betekent nu gewoon dat hij zich heerlijk bij je op zijn gemak voelt en zijn tevredenheid uit. Sommige katten stoppen hiermee als ze ouder worden, maar er zijn ook heel veel katten die gewoon hun hele leven blijven trappelen als ze tevreden zijn.
Aangezien het dus volkomen natuurlijk gedrag is én hij hiermee laat zien dat hij blij met jullie is, zou ik niet proberen om dit af te leren, maar gewoon een pyamajasje met lange mouwen dragen. Van de zomer is hij al meer een stuk groter en is hij misschien al vanzelf mee gestopt en anders geef je hem gewoon een trappeldoekje als hij bij je ligt.
groeten,
Sandra
Zijn getrappel en gesabbel is inderdaad een overblijfsel uit zijn kittentijd (trappelen op de buik van zijn moeder om melk op te wekken), maar het betekent nu gewoon dat hij zich heerlijk bij je op zijn gemak voelt en zijn tevredenheid uit. Sommige katten stoppen hiermee als ze ouder worden, maar er zijn ook heel veel katten die gewoon hun hele leven blijven trappelen als ze tevreden zijn.
Aangezien het dus volkomen natuurlijk gedrag is én hij hiermee laat zien dat hij blij met jullie is, zou ik niet proberen om dit af te leren, maar gewoon een pyamajasje met lange mouwen dragen. Van de zomer is hij al meer een stuk groter en is hij misschien al vanzelf mee gestopt en anders geef je hem gewoon een trappeldoekje als hij bij je ligt.
groeten,
Sandra
ben het helemaal met sandra eens.
als je hem een trappeldoekje geeft, doe er dan een paar druppels valeriaantinctuur op.
voor veel katten onweerstaanbaar.
ook kan je proberen een heel klein puntje van de nageltjes af te knippen, zodat de ergste scherpte er van af is.
als je op het voetkussentje drukt, komen de nageltjes te voorschijn.
wel een operatie voor twee man vrees ik
als je hem een trappeldoekje geeft, doe er dan een paar druppels valeriaantinctuur op.
voor veel katten onweerstaanbaar.
ook kan je proberen een heel klein puntje van de nageltjes af te knippen, zodat de ergste scherpte er van af is.
als je op het voetkussentje drukt, komen de nageltjes te voorschijn.
wel een operatie voor twee man vrees ik

Dat doet Flea ook, die komt dan onder m'n deken om aan m'n tenen te sabbelen. Hij likt m'n vingers ook altijd af en ook dan valt hij in slaap. Ik vind het wel schattig.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
-
- Kitten
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en vind het leuk om te lezen dat er veel meer katten zuigbehoefte hebben. Mijn kater die nu 1 jaar en 9 maanden is sabbelt altijd op een plukje haar van zijn linkervoorpoot. Dat doet hij als hij op mijn schoot ligt en valt daarna in slaap. Je kunt de plek precies Herkennen, want daar zit een plek met bruine haren, terwijl hij toch echt zwart is! Tegelijkertijd "pompt" hij met zijn beide voorpoten aan mij, hij wil me het liefst voelen en als zijn nagels lang zijn is dat niet echt fijn te noemen. Ik heb dus regelmatig krassen op mijn been of arm. Het lijkt er precies op als wanneer een kitten bij de moeder drinkt. Boots zijn zus doet het bij de andere kater uit het nest. Deze twee wonen bij vrienden van ons, vandaar dat ik dit weet. Maar ik weet niet of dit nog steeds het geval is.
Ben ik niet thuis dan wil hij dat wel bij mijn man op schoot doen, maar die is niet zo gediend van de nagels die hij er bij gebruikt.
Ik ben nieuw op dit forum en vind het leuk om te lezen dat er veel meer katten zuigbehoefte hebben. Mijn kater die nu 1 jaar en 9 maanden is sabbelt altijd op een plukje haar van zijn linkervoorpoot. Dat doet hij als hij op mijn schoot ligt en valt daarna in slaap. Je kunt de plek precies Herkennen, want daar zit een plek met bruine haren, terwijl hij toch echt zwart is! Tegelijkertijd "pompt" hij met zijn beide voorpoten aan mij, hij wil me het liefst voelen en als zijn nagels lang zijn is dat niet echt fijn te noemen. Ik heb dus regelmatig krassen op mijn been of arm. Het lijkt er precies op als wanneer een kitten bij de moeder drinkt. Boots zijn zus doet het bij de andere kater uit het nest. Deze twee wonen bij vrienden van ons, vandaar dat ik dit weet. Maar ik weet niet of dit nog steeds het geval is.
Ben ik niet thuis dan wil hij dat wel bij mijn man op schoot doen, maar die is niet zo gediend van de nagels die hij er bij gebruikt.

Christa,
Boots en Suzy, Isa (helaas te vroeg overleden)
Boots en Suzy, Isa (helaas te vroeg overleden)
- PeterDeVos
- Kitten
- Contacteer:
Ik dacht net te vragen of het normaal was dat Sissi aan men t-shirt sabbelt. Ik heb meer dan een antwoord gehad ondertussen