Slijmballen op de grond

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
intrix
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:52

Slijmballen op de grond

Bericht door intrix »

Misschien dat iemand hier een idee heeft.

Vorige week vrijdag heeft mijn vriendin haar katten naar mij verhuisd, omdat we daar vaker zijn dan in haar huis.
Nou sliep zij vannacht voor het eerst weer een nachtje in haar huis.

Vanmorgen hadden de katten echter een leuke verrassing voor me, er lagen 3 of 4 grote klodders spuug op de grond.
Het zag er een beetje uit of iemand door mijn huis had gelopen en een paar grote snottebellen op mijn grond had achtergelaten. Ik dacht eerst aan haarballen (aangezien ik geen idee heb hoe die dingen er uit zien) maar daarvoor zat er waarschijnlijk te weinig haar in. Er zaten slechts hele kleine beetjes haar in de spuug-klodders.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik weet wel dat we de katjes sinds zaterdag ander voer hebben gegeven, uit van die grote zakken van de intratuin - merkloos spul. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Ik ga uit mijn werk ook gelijk naar huis, stel dat het er weer ligt denk ik dat ik gelijk de dierenarts bel.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Slijmballen op de grond

Bericht door rieneke »

als de katten normaal gedrag vertonen verder en normaal eten, zou ik me er niet al te druk om maken. die paar haren zullen toch wat irritatie hebben gegeven, en katten spugen erg makkelijk.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Slijmballen op de grond

Bericht door Leonie89 »

de meeste katten staan niet te springen bij een verhuizing. het is allemaal nieuw en spannend, en het kan wel de nodige stress met zich mee brengen.. het lijkt me gewoon overgeven als ik je beschrijving lees.. ook kunnen ze gevoelig zijn voor verandering van voer (sommige katten ook totaal niet hoor)
als het bij een of twee keer overgeven blijft, en ze eten/drinken/poepen/plassen/spelen niet anders, zou ik me geen zorgen maken.. :)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Slijmballen op de grond

Bericht door Shaz »

Ik denk toch wel haarballen. Wij hebben ook een kat die er steeds een klein beetje uit gooit, waardoor je inderdaad meerdere slijmplekken met wat haren hebt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Slijmballen op de grond

Bericht door Sandra W »

Of het zijn pogingen om een haarbal over te geven die mislukken, zodat er alleen wat speelsel en wat maagzuur op de grond ligt. Hoe dan ook, dit is gelukkig niets ernstigs.

groeten,
Sandra
Gesloten