Kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Bericht door lievelijn »

hallo allemaal,

ik had het van de week al gemerkt, onze vlinder is begonnen met wisselen. Ze at de dagen ervoor al wat minder, maar niet heel erg veel. Nu heb ik sinds zondag haar brokken voorgeweekt en eet ze weer goed. Wel pakt ze als ze op schot kruipt nog mijn hand in haar bekje, ze bijt er dan niet echt in, maar neemt hem tussen haar tandjes en laat het dan zo (net alsof die tegendruk fijn is zeg maar) dat deed ze hiervoor ook niet.

Daarnaast is ze ineens heeeeeel aanhankelijk! ze kwam 's ochtends al graag bij mij knuffelen als mijn vriend uit bed, maar de laatste dagen probeert ze echt in me te kruipen! ze geeft me kopjes alsof ze probeert door me heen te kruipen, vanmorgen deed het gewoon zeer! zo het kunnen dat dit met elkaar te maken heeft? (ik moet er wel bij zeggen dat ik mezelf ook niet helemaal top voel, ds dat zou ook de oorzaak kunnen zijn) moet zeggen dat ik het echt heel lief vind :-P

groetjes marjolijn
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Bericht door Seemy »

Grappig om dit te lezen Lievelijn...

Die van ons is nu ook aan het wisselen en is ook behoorlijk aanhankelijk op dit moment! Wel in veel mindere mate als die van jullie maar het viel ons ook al op!
Ik vind het ook erg leuk en lief!

Vorige week heeft mijn vriend een tandje gevonden en hij bijt niet echt in onze handen maar wel op andere harde dingen!
Ook komt hij 's avonds echt lekker bij je liggen :grin: :grin: :grin: (normaal is het absoluut GEEN schootkat, maar nu best wel :edance: ) en hij blijft dan ook nog liggen op je schoot!!
's ochtends bij het wakker worden is hij aan het kopjes geven, tegen je aan kruipen en hard spinnen!
Het viel ons ook al op dat hij zo aanhankelijk is!

Nou is hij vorige week ook gecastreerd en ze zeggen dat na castratie een kat ook veel aanhaliger kan worden...
Misschien een combinatie van beide (castratie + tandjes wisselen)?

Nou van mij mag het zo bijven want ik vind het hartstikke leuk zo :verliefd: !!!
haha Ik vond het eigenlijk al wel erg jammer dat we niet zo'n heeeeel aanhankelijk beestje hadden getroffen... maar wel een ontzettende lieverd!
Ik hoop dat het bij ons zo blijft met hem :epray: :epray: , zooooo leuk!!!

groetjes mij
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
sophietje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2009 01:33

Re: kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Bericht door sophietje »

hallo,

hoe oud zijn kittens eigenlijk als ze gaan wisselen? want dit heb ik met m'n andere kat nooit meegemaakt, maar ik heb nu een kitten. en zitten er dan al nieuwe tandjes onder die al doorgekomen zijn, of zijn katten dan echt een tijdje tandloos, ahhaha.. heb geen idee hiervan! :edoh:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Bericht door lievelijn »

uhmm durf t niet meer zo te zeggen maar als je even de zoekfuncties gebruikt vindt je t vast zo...
ennuh ik heb er weinig van gemerkt dat vlinder wisselde.. qua zicht. ze werd aanhankelijk en toen ik aan der bekkie kwam voelde ik een los tandje maar verder niks van gezien ofzo.. dus denk dat t nieuwe tandje t oude wegduwt en t oude wordt opgegeten..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Bericht door Camoth »

Ik heb ergens gelezen dat ze na 6 maanden gaan wisselen. Maar of ze dan even tandloos zijn dat weet ik ook niet. :-P
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
sophietje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2009 01:33

Re: Kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Bericht door sophietje »

ohh ok, ik dacht dat m'n kitten van 9 weken misschien aan het wisselen was :edoh: hij is ineens zooooo aanhankelijk. :grin:
maar hij is dus gewoon heel erg lief! :edance:
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat aan het wisselen en ineens heel aanhankelijk

Bericht door Boomer »

Leeftijd doorbreken melkgebit >> Leeftijd wisselen naar blijvend gebit

Snijtanden 2-3 weken >> 3-4 maanden

Hoektanden 3-4 weken >> 5-6 maanden

Premolairen 3-6 weken >> 4-6 maanden

Molairen __ >> 5-6 maanden


Tandloos worden ze niet want het blijvende gebit groeit eerst achter het melkgebit. Zo zie je soms 2 tandjes zitten op 1 plek, totdat het melkgebit eruit valt.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie