haarbal die vast zit.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
StarSinger
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2008 12:46
Locatie: Almere
Contacteer:

haarbal die vast zit.

Bericht door StarSinger »

hoi,allemaal,

Mijn kater Noel heeft nu al 4 keer om het half uur overgegeven. Ik zelf denk dat hij last heeft van een haarbal. Hij is nu 8 maanden en heeft nog nooit een haarbal uitgekotst. Wel heeft hij al een tijdje van die kost nijgingen. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn haarbal kwijt raakt? of zal het toch iets anders zijn.

Hij gedraagd zich verder gewoon. Niet zie ofzo.

alvast bedankt.

groetjes,
Groetjes, Silvia
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: haarbal die vast zit.

Bericht door Sandra W »

Als hij lang kucht en overgeeft zonder dat er iets uitkomt kan hij inderdaad een haarbal hebben en dit is eenvoudig op te lossen door hem antihaarbalpasta te geven. Dit koop je gewoon bij de dierenspeciaalzaak.

Het is niet gek dat hij nog nooit eerder een haarbal heeft overgeven, want kittens geven geen haarballen op aangezien ze zich nog nauwelijks wassen, dus hij krijgt er nu pas een beetje de leeftijd voor. Al vind ik persoonlijk 4 keer een half uur wel erg lang en belastend (vermoeiend!) voor hem, dus al de pasta niet helpt kun je beter toch even naar de dierenarts gaan.

groeten,
Sandra
Gesloten