Vanmorgen was mijn katertje Tony niet helemaal wel. Na weer (kleine stukjes) 's avonds los buiten te mogen zijn vertoonde hij vanmorgen verschijnselen van blaasontsteking (iets wat hij nog geen twee weken geleden ook al had, antibiotica shot, kuurtje en speciaal voer. 5 dagen en het was over)
vanavond bleef hij maar in de keuken. Hij zat stil, had net zijn poepie gedaan op de bak en wou niet voor de bak weg. Als ik een poging maakte hem op te tillen of maar mijn hand in de buurt van zijn buik te bewegen begon hij klagelijk te mauwen.
Aangezien dat rond een uurtje of 11 was had ik zoiets van: morgenochtend direct naar de dierenarts... nu kunnen we niets voor hem doen behalve lief zijn. warme kruik gevuld, dekens en oude handdoeken neer gelegd...
Na het neerleggen van de kruik zag ik hem opeens vreemde schokkende bewegingen maken met zijn lichaam. Dit was de eerste keer ooit dat ik hem zag braken! de arme schat! Ook zag ik dat hij lichtrood gekleurde druppels bloed achter liet.
In zijn braaksel vond ik één worm. Wit, zeer slank en ongeveer 5 centimeter in lengte. Ik schrok me zowat een beroerte!! Ik heb nog nooit zoiets gezien... in het echt... alleen op foto's.
Ik moest gelijk aan het ergste denken maar ik weet niet of dat mogelijk is? Hartworm? Na vlug kijken op internet zag ik ook spoelworm? Maar kan dat het bloed in de plas veroorzaken>? en waarom zag ik bij het verschonen van de bak nooit wormen?! ik kijk altijd goed naar zijn ontlasting!!
K ga morgenochtend naar de dierenarts... Maar ik moest even mijn verhaal kwijt....
HELP!! ben zo ongerust...