Ik heb twee katten en 1 van de 2 komt uit het asiel. ik werk zelf in dat asiel. Ik was erbij toen Julie binnengebracht werd op het asiel. ik was op slag verliefd op haar

Op een gegeven moment mocht ze naar een losloopruimte. Ze verbleef daar alleen, omdat ze heel erg bang was voor de andere katten. En we hadden op dat moment genoeg ruimte over om haar alleen in dat verblijf te laten. Als ik (of iemand anders) het verblijf binnen liep, rende ze meteen naar de voerbak om te gaan eten. zolang als ze aandacht kreeg, bleef ze eten. Als je stopte met aandacht geven, stopte zij met eten.
Uiteindelijk heb ik haar geadopteerd (ik had haar al een tijdje gereserveerd) en mee naar huis genomen. Ik heb haar nu sinds april dit jaar. In het begin vond ik het niet zo'n probleem dat ze met aandacht at, maar nu begin ik het een beetje zat te worden, want ze eet ook gewoon als ik er niet ben en als ik haar geen aandacht geef . En ze wil alleen nog maar aandacht als ze in de buurt van de voerplekjes is. Als ze in de huiskamer is en ik wil haar aaien, dan begint ze me te slaan en te bijten. Vervolgens rent ze naar de keuken (onderweg kijkt ze of ik achter haar aan kom), en gaat ze eten. Nou vraag ik me dus af of het haar ooit nog af te leren is. Want ik kan wel stoppen met aandacht geven, terwijl ze aan het eten is, maar dat betekent dat ik haar nooit meer aandacht kan geven (of ik moet gebeten en geslagen willen worden). Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik weet zelf wel heel veel over katten en hun gedrag, maar over aandachtseters weet ik eigenlijk nog niets.
groetjes, cindy, Julie, Micha, Nero (het konijn) en Chilly en Rocky (de chinchilla's)