Hieronder mijn (ONS) verhaal....
Oké. Eerst maar eens even over Fausto. Hij heeft dus wederom (3e keer, 4e keer, ben de tel kwijtgeraakt, hij mist in ieder geval al een kies, dat ben ik niet kwijt...) een behoorlijk heftige tandvleesontsteking. Afgelopen donderdag ging hij slechter eten, donderdagavond/vrijdagochten at hij bijna niets. We zouden een weekend weggaan dus hoppa de Da gebeld en tussen de middag konden we nog terecht. Na overleg injectie Prednison (2 weken) Synulox (50) als AB waarvan hij er 2 keer per dag 2 moest krijgen.... houdt het dan nooit op denk je dan...(volgende week controle)
Van de week vond ik Shadow wat uit dr giecheltje ruiken, schrik om mn hart want shadow mee naar de DA.... ze is nu 4 jaar hier en ik heb het nog niet aangedurfd überhaupt een poging te doen... Ze eet nog goed vooralsnog, hoop dat dat zo blijft en het meevalt.. dat ik gewoon ietwat paranoia ben ofzo...
Vanavond met Kayley en Leonardo naar de DA voor jaarlijkse checkup en inenting. Vorige keer een perfect gebit, ze VReten me arm dus ik maakte me daar eigenlijk totaal geen zorgen over ..... FOUTFOUTFOUT!
Kayley dr achterste kiezen, het tandvlees daar is behoorlijk rood. Ze heeft er nog niets voor meegehad, is nog niet zo erg maar moet wel goed in de gaten gehouden worden uiteraard... Dr oogjes warewn ook ietwat ontstoken, was me gisteren al opgevallen bij 1 oog dus vandaar gelijk gezegd en oogzalf meegehad, hopelijk gaat dat lukken zonder al te grote gevechten.
Dan Leonardo.... zn prachtige gebit is 1 groot tandsteenpaleis, het zit overal! Nu was me laatst al opgevallen dat 1 van zn voor (snij) tanden een wat rode rand vertoonde (het tandvlees) maar daar verder niet gelijk wat achter gezocht.... Om al zn tanden zit een donkeroze tot rode rand op het tandvlees....
(als het niet snel verbeterd dmv poetsen oid zal het onder narcose gereinigd moeten worden vrees ik)

Nou geven we sinds maart ofzo van dit jaar Orijen, dus Fausto is daar bijna gelijk op overgegaan. Leonardo vanwege zn voedselallergie wat later, durfde het niet aan met zn voedselallergie en het gaat prima! Met zn darmen ja... Hiervoor at hij RC sensitivity control van de DA, zo'n jaar lang denk ik, en bij de vorige enting was er niets mis met zn gebit... Bij Kayley ook niet... Die at hiervoor net als de anderen RC sensible 33.
Maar vanwege ontlastingproblemen en het orijen vrij van granen zijn zijn we overgegaan op iets anders en dat werd Orijen. Blijkt zelfs nog iets goedkoper dan de combi Leonardo (en Fausto want die verdraagde de gewone RC ook maar zozo) het DA voer en de rest de RC sensible... Was niet de belangrijkste doorslag want ze vreten me alsnog arm hoor, hahahaha!!!
Voor Leonardo heb ik nu een vingertandenbortellapje geval meegekregen, kijken of hij dat toelaat...
Ik voel me zo stom! Zou alle tandvleesproblemen nu echt aan het voer liggen? Heel begin bij Fausto heb ik dat geroepen maar ik geloofde het eigenlijk zelf niet.... nu twijfel ik toch wel heel erg hard.... Ik wordt hier zo moedeloos van.... En dat is nog niet eens het goede woord, je probeerd zo onwijs je best te doen door ze een goed voer te geven en dan dit... tis te toevallig om er niet aan te denken dat het ook daaraan zou kunnen liggen, verder is er niets veranderd.... *huil, nee brult het uit*

Meer mensen die al (langere tijd) Orijen geven en met tandvleesproblemen te maken gekregen hebben???