Poes vertoont plotseling vreemd gedrag

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Monique1965
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 20:40

Poes vertoont plotseling vreemd gedrag

Bericht door Monique1965 »

Hallo,
Ik heb nieuw hier en wil me eerst even voorstellen. Ik ben Monique en heb 2 poezen, Sonja en Lucy, en een stoere kater Tommie.

Ik maak me sinds vanavond grote zorgen om Sonja, een enorm lieve poes van 5 jaar oud.

Zij is echt een schat die al begint te spinnen als je haar aankijkt. Gisteren echter reageerde ze heel agressief naar de kater Tommie, die zich rot schrok en de benen nam. Vandaag lag ze op mijn schoot en ik aaide haar even, en ineens beet ze mij keihard in de arm. Ze ging heel dreigend voor me zitten en viel mij 2x aan. Ik was echt bang voor haar. Ineens was het weer over en liep ze rustig weg.

Een paar uur later zat ze bij me en Lucy kwam er ook aan. Ze begin te grommen en keek me heel boos aan. Ze draaide grommend om en begon te blazen, tegen niets of niemand in het bijzonder en liep weer weg, enigszins onrustig. Ze liep naar de deur en wilde naar buiten, ik heb haar maar laten gaan.
Ik maak me ernstige zorgen en ga ook naar de dierenarts morgen maar hoop dat iemand op het forum misschien al een aanwijzig heeft wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt.

Groetjes Monique
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes vertoont plotseling vreemd gedrag

Bericht door Kattenbella »

He Monique, er kan iets gebeurd zijn met haar wat haar stress geeft of ze heeft pijn.
Ik heb zoiets met Lola gehad na haar sterislisatie, maar dit was gemakkelijk aan te tonen waar het door kon komen. Ik heb haar in een kamer gelokt en haar daar een behoorlijke tijd gehad.

Heb je een bench of een aparte kamer waar je haar eventueel in zou kunnen lokken. Zet daar dan eerst een kattenbak, voer en water in. Goed idee om zo snel mogelijk je dierenarts te raadplegen.
Sterkte en succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Poes vertoont plotseling vreemd gedrag

Bericht door Sandra W »

Het is lastig om te zeggen dat er aan de hand kan zijn, maar het is mogelijk dat ze ergens pijn heeft en dat ze het dus nu niet prettig vindt om aangeraakt te worden en dat ze vanwege de pijn nu ook heel kort aangebrand is. Hou haar maar even binnen totdat je naar de dierenarts bent geweest, want ze kan nu beter niet buiten zijn.

Laat je ons morgen weten wat de dierenarts er van vond?

groeten,
Sandra
Gesloten