Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

Nou de katten zelf binnen is geen goed idee dan slopen ze werkelijk alles!
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door evaleeuw »

dus je bedoeld in huis in een hok? misschien kun je dan beter een bench aanschaffen?
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Seemy »

Als wij thuis zijn kan hij door het hele huis. We hebben de trap in de woonkamer dus ook boven. Alleen niet in de wc en badkamer. De slaapkamerdeuren staan gewoon open en ongelukjes heeft hij nog niet gemaakt, hij ging al zelf op de kattenbak toen hij bij ons kwam! Dus daar hebben we geluk mee!

Maar jou vraag is over 's nachts.... meneer slaapt gewoon bij ons op bed!! Hij gaat aan het voeteneind liggen (bij mijn vriend) als hij gaat slapen en 's morgens ligt hij tussen ons in :lol: ... Voerbakjes en kattenbak staan ook boven bij ons.
Geen ongelukjes dus gaat prima! Ja 1 x toen hij achter een dikke bromvlieg aan ging heeft hij een keutel gedaan van de spanning denk ik... haha
Misschien kun je toch nog wat gaan trainen met het op de kattenbak gaan?
Laatst gewijzigd door Seemy op 21 mei 2009 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
marcia1987
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:33
Locatie: poortvliet
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door marcia1987 »

onze poezen hebben heel de dag alle vrijheid, ze kunnen naar buiten en naar binnen door het kattenluikje dat altijd openstaat ( behalve zaterdagavond we wonen in de buurt van een cafe) en kunnen het hele huis door rauzen mochten ze dat willen, de ene poes slaapt eingelijk altijd bij mij onder de dekens op bed en de andere heeft een plaats eigen gemaakt in de zitkussen beneden, ik heb geen last van krabben/knagen aan dingen met ze, maar heb dit in het begin wel afgeleerd met een plantenspuit,
groetjes marcia
een pootje van kitten en tarzan
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lady »

Seemy schreef:Als wij thuis zijn kan hij door het hele huis. We hebben de trap in de woonkamer dus ook boven. Alleen niet in de wc en badkamer. De slaapkamerdeuren staan gewoon open en ongelukjes heeft hij nog niet gemaakt, hij ging al zelf op de kattenbak toen hij bij ons kwam! Dus daar hebben we geluk mee!
Overdag blijft hij in de bijkeuken waar hij alles heeft, slaapplekjes, kattenbak, etensbakjes, water, hoge krabpaal/klimmeubel, genoeg te springen, spelen en liggen. Bovenop de wasmachine & droger is zijn favo plekje want daar staat de wasmand met een groot badlaken erin waar hij altijd in gaat liggen als hij gaat slapen.
Maar jou vraag is over 's nachts.... meneer slaapt gewoon bij ons op bed!! Hij gaat aan het voeteneind liggen (bij mijn vriend) als hij gaat slapen en 's morgens ligt hij tussen ons in :lol: ... Voerbakjes en kattenbak staan ook boven bij ons.
Geen ongelukjes dus gaat prima! Ja 1 x toen hij achter een dikke bromvlieg aan ging heeft hij een keutel gedaan van de spanning denk ik... haha
Misschien kun je toch nog wat gaan trainen met het op de kattenbak gaan?
ze gaan goed op de katten bak hebben per ongeluk een paar keer in huis geplast maar nu ook al een tijd niet meer.
ik baal zo ontzettend dat wij geen bij keuken hebben o.i.d. waar ik ze kan laten
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Maartje »

's nachts hebben ze zoiezo de hele woonkamer + keuken tot hun beschikking hier staat standaard ook hun kattenbak, voer, drinken, mandjes, krabpaal en heel veel speelgoed. Als we ze soms 's nachts bij ons willen mogen ze ook boven (hier heb ik ook altijd nog wat water staan) en op onze slaapkamer en dan hebben ze ook meteen de hele zolder (op kamer na) tot hun beschikking hier staat alleen tafeltje koelkast + vriezer.

Overdag mogen ze in de woonkamer, keuken, boven (excl slaapkamers), zolder (excl kamer)

Ze komen bij ons niet buiten maar ze hebben genoeg ruimte.

Verder zijn ze behoorlijk zindelijk want ik heb nog geen ongelukje kunnen traceren, wel 1x hebben ze in een hoekje in de woonkamer gepoept 's nachts maar dat was denk ik omdat de kattenbak te vies was voor ze (ik was toen wel aan het proberen hoe lang ie mee kon (excl de drolletjes)) maar meteen nadat de bak schoon was ging het weer goed en sindsdien niets meer gevonden.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
PrinsWillem
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2008 20:29

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door PrinsWillem »

Prins Willem en ik delen het hele huis. Ik links op de bank, hij rechts. Ik de linkerhelft van het bed, hij de rechter. Heerlijk! Hij komt dus overal waar ik ook kom.. overdag en s'nachts, ook als ik niet thuis ben. Helaas kan ie niet koken dus hebben we de deal gesloten dat hij niet op het aanrecht komt. ;-)

Heb geen tips want zou het zelf ook niet weten :???:
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lana »

S'nachts en als we niet thuis zijn zit Lana in de keuken. Ze heeft daar haar eigen kussen, krabpaal, eten, drinken en kattenbak.

Laatst waren we een dag niet thuis geweest, en vonden we het zielig dat ze dan ook nog de hele nacht in de keuken moest zitten in haar 'remi'.
We hebben toen de deur open gehouden zodat ze haar gang kon gaan.

Ze kwam die nacht bij ons in bed liggen, wat ik opzich prima vind. Maar ik werd om 2 uur wakker en was ik haar kwijt! Kon haar niet meer vinden.. Waar lag ze nou? In de hoes van ons dekbed en dan ook nog eens onderop!!!!! Mijn vriend zou het niet gemerkt hebben als hij op haar was gaan liggen! Ik ben hier echt ontzettend van geschrokken en heb het nooit meer gedaan!!! :shock:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Sas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 dec 2008 15:38

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Sas »

Aangezien ik een huisje heb met 1 kamer (woon- en slaapkamer in een) mag ze gewoon overal komen. In het begin werd ik wel wakker van haar, maar nu ben ik er wel aan gewend. Ik wordt nu nog maar één keer per nacht wakker als ik haar hoor rond lopen. Ze doet gelukkig geen gekke dingen :)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

of

ze rent het hele huis door achter haar speeltjes aan

of

ze ligt heerlijk tussen ons in te snurken :grin:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door lievelijn »

hahahaha idem hier :D
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Lana »

Gister nacht heb ik voor het eerst weer geprobeert om haar bij ons te laten slapen. Omdat ze iedere morgen precies om 6 uur gaat zitten mauwen omdat ze eruit moet. En ik er een beetje gek van werd dat ik dan op moest staan om haar uit de keuken te laten. (mijn vriend slaapt door alles heen :-x )

Maargoed.. Ik heb haar om 13 uur weer terug gezet.. :-(
Ze gaat zich naast mij met luidruchtig gesmak zitten wassen.. Ze loopt over me heen en als ik niet reageer gaat ze ook nog even op me springen!
Werd er gek van.. HAHA

Doen ze dit bij jullie ook? Of gaan ze gewoon op 1 plek liggen en komen ze er niet meer vandaan?

Als Lana ergens gaat liggen, is het bovenop mijn rug.. Dus als ik me omdraai, valt ze eraf en is ze wakker..
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Sweatsticky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jan 2009 13:33
Locatie: Achterhoek

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Sweatsticky »

Sinds gister heb ik een kitten van 3 maand oud...
Vanacht lekker in de woonkamer laten banjeren....toen ik vanochtend beneden was, zag ik dat ze de bank op geklauterd was en dat ze daar heerlijk lag te slapen...Ze had netjes haar behoefte op de bak gedaan...en alles in de woonkamer was nog heel...hihi...
Nu is ze lekker aan het spelen...de schat...
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Leonie89 »

Lana schreef:Gister nacht heb ik voor het eerst weer geprobeert om haar bij ons te laten slapen. Omdat ze iedere morgen precies om 6 uur gaat zitten mauwen omdat ze eruit moet. En ik er een beetje gek van werd dat ik dan op moest staan om haar uit de keuken te laten. (mijn vriend slaapt door alles heen :-x )

Maargoed.. Ik heb haar om 13 uur weer terug gezet.. :-(
Ze gaat zich naast mij met luidruchtig gesmak zitten wassen.. Ze loopt over me heen en als ik niet reageer gaat ze ook nog even op me springen!
Werd er gek van.. HAHA

Doen ze dit bij jullie ook? Of gaan ze gewoon op 1 plek liggen en komen ze er niet meer vandaan?

Als Lana ergens gaat liggen, is het bovenop mijn rug.. Dus als ik me omdraai, valt ze eraf en is ze wakker..
Benthe wil s nachts graag lekker spelen.. ze weet dat de laser onder mijn kussen ligt en dat ze altijd even op bed achter de laser aan mag rennen.. als ik het zat ben leg ik de laser terug onder mijn kussen en ga slapen.. Benthe blijft dan op het bed zitten en zeurt om meer.. als ze miauwt zeg ik 'nee' of ik knip in mijn vingers, afhankelijk van de situatie, kijk haar niet aan en geef verder geen aandacht.. ze begrijpt nu steeds sneller dat het wegleggen van de laser ook stoppen betekent.. ze blijft nog wel even vol verwachting rechtop zitten, maar daarna gaat ze lekker liggen en vaak blijft ze de hele nacht op bed..
gewoon duidelijke regels neerzetten, dan snappen ze het vanzelf..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door rieneke »

wij slapen iedere nacht gezellig met z'n zessen op bed.
als een kleintje gaat lopen klieren, gaat hij meteen zonder een woord voor de rest van de nacht in de bench.
na twee nachten is het meestal duidelijk, en houden ze zich gedeisd.
ik vind het zo gezellig opstaan, eerst even lekker kroelen :smile:
zou het niet willen missen!
Plaats reactie