stress
stress
Hallo,
Sinds een tijdje is het gedrag van mijn kat erg veranderd. Eerst was hij veel binnen, maar de laatste tijd is hij erg bang binnen, dit komt door geluiden van vrachtwagens die hier geregeld (niet langs het huis) langskomen. Ook is hij bang voor de televisie. Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat zich weer op zijn gemak voelt thuis en dat hij niet in het halletje ligt te slapen?
Sinds een tijdje is het gedrag van mijn kat erg veranderd. Eerst was hij veel binnen, maar de laatste tijd is hij erg bang binnen, dit komt door geluiden van vrachtwagens die hier geregeld (niet langs het huis) langskomen. Ook is hij bang voor de televisie. Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat zich weer op zijn gemak voelt thuis en dat hij niet in het halletje ligt te slapen?
Re: stress
Arme kat
. Wat bij mijn bange poes heel goed helpt is een overdekt rieten mandje om helemaal in weg te kruipen en ook Feliway stekkers kunnen soms een handje helpen, want die geven een voor katten te ruiken kalmerende "geur" af.
groeten,
Sandra

groeten,
Sandra
als het gedrag van een kat plotseling veranderd, kan er een medische oorzaak voor zijn.
de tips die sandra geeft zijn prima, maar allereerst zou ik de kat even na laten kijken door de dierenarts.
de tips die sandra geeft zijn prima, maar allereerst zou ik de kat even na laten kijken door de dierenarts.
1,5 week geleden is hij geopereerd en sindsdien doet hij vreemd, hij is voornamelijk buiten en als hij binnen is is dat om te eten of om te slapen. Voor de operatie was hij veel meer binnen, maar was hij wel bang voor vrachtwagens en de televisie.
Ik zou ook juist proberen hem binnen te houden tot hij weer ontspannen is. Voor je het weet is hij alleen nog maar buiten.
nou het is een eigenzinnige kat, waarbij het echt niet lukt om hem binnen te houden.. Hij wordt juist alleen nog maar meer gestresst als ik hem binnen houd. Na de operatie moest hij ook 3 dgn binnen gehouden worden, dat was al super moeilijk en na 2 dgn liep hij al buiten..
Ik zou dan toch eens met je dierenarts gaan praten over kalmerende middelen zoals Clomicalm of iets homeopatisch, want dit lijkt me ook geen pretje voor hem.
groeten,
Sandra
groeten,
Sandra
ja ik moet morgen toch naar de dierenarts met hem, zijn hechtingen moeten er namelijk uit..(zal geen pretje zijn
)
dus dan kan ik het gelijk even vragen hoe ik hier het beste mee om moet gaan!

dus dan kan ik het gelijk even vragen hoe ik hier het beste mee om moet gaan!
Staat het geluid vd TV aan? Probeer het anders éérst zónder geluid, dan steeds harder tot gewoon niveau.
Schrikt hij van geluid? Of van trilling van de vrachtwagens?
Kénnelijk associeert hij geluid met iets naars. Keer érg geschrokken/bijna aangereden?
Zou Feliway proberen, evt contact opnemen met poezetherapeut (hilleke, zie homepage de kattensite).
Schrikt hij van geluid? Of van trilling van de vrachtwagens?
Kénnelijk associeert hij geluid met iets naars. Keer érg geschrokken/bijna aangereden?
Zou Feliway proberen, evt contact opnemen met poezetherapeut (hilleke, zie homepage de kattensite).
Het gaat al veel beter met hem, twee weken geleden zijn wij een week op vakantie geweest en sindsdien is hij helemaal verandert. Hij ligt weer in de woonkamer te knorren, in zijn mandje of op de bank! Van de tv is hij nog steeds wel een beetje bang, maar het gaat steeds beter..
Bedankt in ieder geval voor je advies
Bedankt in ieder geval voor je advies
Wat fijn dat het weer beter gaat met hem! Goed nieuws....

A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY
~ CAT ADDICT ~

~ CAT ADDICT ~