Of is dit nog te vroeg met 5 maand?
Met welke leeftijd gaan ze eigenlijk puberen?
Deze vraag stel ik omdat het me al een paar keer is opgevallen afgelopen 2 weken dat hij mij uitprobeert en mij uitlokt, vooral als ik alleen met hem ben...
Als mijn vriend er is doet hij dit niet.

Zoals net in mijn pauze, voorbeeldje;
Iedere middagpauze, elke dag, ga ik naar huis en speel ik met hem, geef hem lekker eten en ga daarna weer werken. Meestal is dit heel leuk en ik doe het ook graag!! Maar vandaag.... Hij was net wel aan het spelen maar was mij ook zwaaaaar aan het uitlokken... Krabben aan de banken, springen over de stoelen en even flink met de nagels erin en ondertussen blijft hij mij maar aankijken. Plantenspuit was dus even geen optie want dan ziet hij dat ik dat doe.
Ik heb hem gepakt en aan de krabpaal gezet. Daar ging hij daarna ook wel even aan krabben. Daarna weer de kamer in en gelijk weer sprinten naar de stoel, hij hing gewoon aan de zijkant aan de stof vast en daarna de andere stoel en de bank was ook nog aan de beurt. Hij blijft mij in de gaten houden dan, zodat hij mij ziet aankomen als ik hem wil pakken. Uiteindlijk heb ik hem apart gezet in de bijkeuken.
Daarna eten gedaan (eigenlijk dus ook nog beloond voor zijn gedrag....) maar ja ik moest wel, want mijn pauze was bijna voorbij.
Test hij mij nu al uit?? Ik heb zelf wel het idee....
Hoe kan ik dit soort gedrag het beste aanpakken??? Vooral omdat hij dit soort acties alleen bij mij doet en niet bij mijn vriend.