Kat vangt konijn

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: kat vangt Konijn

Bericht door Sandra W »

Uiteraard kun je niet alles in het leven vóór zijn en kunnen de konijnen ook door andere katten of andere roofdieren gepakt worden, maar volgens mij is het een kleine moeite om je buren even te waarschuwen. Zeer waarschijnlijk weten ze niet dat hun konijntjes niet goed beschermd zijn en dan gebeurt het misschien nog een keer en als ze het wel weten kunnen ze er wel iets aan doen.

Konijnen zijn ook vaak het eigendom van gezinnen met kleine kinderen en alleen daarom al zou ik het gewoon netjes vinden om even een praatje met ze te maken, gewoon als vriendelijke buren onderling. Dat is toch niet te veel gevraagd? Het is toch niet alleen maar leven en laten leven in Nederland en België :???:?

groeten,
Sandra
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

ik ben het helemaal met je eens Sandra! hoe zouden wij het vinden als iemand die weet dat zijn kat wel eens konijnen pakt uit buitenrennen, en ons konijn werd gepakt? ik denk dat wij het allemaal ook vreselijk zouden vinden. zeker als je weet dat het voorkomen zou kunnen worden, door simpel je buren te waarschuwen. Ik ken geneg mensen die konijnen in een open ren hebben, Ik vind het zelfs egoistisch om het niet te doen. zo'n konijntje kan voor die buren net zoveel betekenen als voor ons onze katjes
ik <3 Vlinder
Lotte
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ow maar dat ben ik ook absoluut met jullie eens hoor!!

Maar dat vond ik eigenlijk sowieso al vanzelf sprekend. Wij wonen pas net in ons huis en hebben gelijk iedereen om ons heen gezegt dat wij onze katten buiten zouden laten. Daarvoor hoeven ze van mij geen rovers te zijn.

Waar het mij meer om ging, en ik geloof Nyncke ook, dat daarna de eigenaar van het konijn (of de vogels, of de vissen of wat dan ook) ook een verantwoordelijkheid heeft.
Dat je op die manier dus sámen aan de oplossing werkt en er niet alleen naar de eigenaar van de kat gekeken wordt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

tuurlijk heeft die ook een verantwoordelijkheid. maar jij bent in ieder geval ook verantwoordelijk voor je eigen kat en wat die buiten uitspookt.
ik <3 Vlinder
Lotte
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hoe had je dat in de praktijk precies in gedachten?
Tot hoever rijkt die verantwoordelijkheid volgens jou dan?
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

nou dat als je weet dat je kat bijv. konijnen vangt van andere mensen, dat je die informeert.
Uiteraard kun je niet alles in het leven vóór zijn en kunnen de konijnen ook door andere katten of andere roofdieren gepakt worden, maar volgens mij is het een kleine moeite om je buren even te waarschuwen. Zeer waarschijnlijk weten ze niet dat hun konijntjes niet goed beschermd zijn en dan gebeurt het misschien nog een keer en als ze het wel weten kunnen ze er wel iets aan doen.
mochten die mensen hierna geen actie ondernemen dan is dat hun keuze en is het ook hun verantwoordelijkheid als hun beestje wel gepakt wordt door een kat. Maar denk dat de meeste mensen er gewoon niet bij stilstaan.
ik <3 Vlinder
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Wat een vergezocht gedoe allemaal.

Lotte, ik kan me helemaal vinden in zoals je het hebt opgeschreven.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Waarom is dit een vergezocht gedoe? Voor mij zou het een kleine moeite zijn om even bij de buren aan te wippen met de melding dat mijn kat wel eens konijnen vangt. Gewoon een kwestie van beleefdheid lijkt mij.

groeten,
Sandra
Lotte
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Goed, ik zal het nog een keer zeggen, deed ik 2 posts terug ook al.
Ja uiteraard informeer je de mensen om je heen, dat is logisch, daarvoor hoeven ze nog niet eens een (bewezen) rover te zijn.

Lievelijn heeft alleen over meer verantwoordelijkheden wanneer je kat los loopt, ik vroeg me af toe hoever die dan gaan.

Maar dat je mensen om je heen zegt dat je kat rooft was zowel Nynke als ik het mee eens.
(dus volgens mij worden er nu tich posts gedaan die met goed lezen nergens nodig voor waren)
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik ben overstuur...ehh ja vast :lol: ...nee meisje het irriteert me alleen maar dat er mensen zijn die hun verantwoordelijkheden niet nemen ten aanzien van hun dieren.
Jij wil een huisdier dus jij zal ervoor moeten zorgen dat ze geen overlast bezorgen en andermans dieren vermoorden.
Wij nemen al genoeg maatregelen om onze dieren te beschermen.
Desnoods zorg je samen met je buren dat jou kat niet in hun tuin kan komen, daar hoeven niet alleen wij voor op te draaien.
Tenzij jij je kat kwijt wil want er zijn genoeg mensen die radicale dingen doen als ze het zat zijn.

Een konijn vervangen kan je niet, vergeet even niet dat konijnen ook geliefde huisdieren zijn die je niet met een ander dier kan vervangen of vergoeden.

Afijn om geen oneindige discussie aan te gaan hou ik het hierbij.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Nyncke schreef:Buren lekker laten denken, het zijn uiteindelijk jagers, ook al hoeft het niet meer doordat wij ze genoeg voeren. Maar dat instinct zit er gewoon in.
Nyncke schreef:Jammer dan vandaag de buurman en morgen ik.
Lotte, ik denk dat er sprake is van een verschil van mening, want ik reageer op opmerkingen zoals bovenstaand worden gemaakt en daar haal ik echt niet uit dat iedereen vindt dat je gewoon even met je buren kunt gaan praten om tot een oplossing te komen.
Nyncke schreef:....... Mocht ook dit antwoord je tot waanzin drijven, zoek het lekker zelf uit!!!!
Even verder vind ik bovenstaande reactie kinderachtig, totaal onnodig en niet passend op dit forum.

groeten,
Sandra
evaleeuw
Lynx
Lynx
Contacteer:

Bericht door evaleeuw »

Sandra, ik ben het roerend met je eens!

Ik denk dat er soms wordt vergeten dat dit een forum is en dat we allemaal verschillende meningen mogen hebben, daarom houd ik juist van fora! Natuurlijk hoort discussiëren daarbij, nog een hobby :grin: Maar om nou snerende en kinderachtige opmerkingen te gaan maken is echt onnozel!

Prima dat je ergens een andere kijk op hebt! Moet je vooral volhouden als je er 100% achterstaat, maar kijk eens verder dan je neus lang is. Andere meningen kunnen een heel nieuw licht op zaken doen schijnen ;-)

Natuurlijk hoef je het niet altijd overal mee eens te zijn, ben ik (gelukkig) ook niet, maar laat iedereen in zijn/haar waarde!

zo, en als de admin het niet eens is met deze post vind ik dat ook prima :grin: :offtopic: ??
Groetjes Eva
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik had ook zoiets van He?? :shock:
Er lopen constant katten bij mijn konijnen... En misschien heb ik gewoon geluk dat er geen moordenaars rondlopen, maar misschien vangen de meeste katten gewoon geen konijnen??
Hier ving die mega-aggressieve kater zelfs mijn konijnen niet...

Ik begrijp dat ze bang is voor haar konijnen, maar dit is toch wel overdreven...
Als je konijnen wil als huisdier, hou ze dan IN HUIS! :lol: (redenering even op het andere toepassen...)
Jongens toch... Als je echt bang hebt dat je konijn gevangen wordt, maak de ren dan af he! Ipv katten te gaan afschieten. Niet alle katten zijn huisdieren, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het verdienen om afgeschoten te worden gewoon omdat ze kat zijn...

En mensen die zeggen dat ze dierenvrienden zijn, zijn het minder dan mensen die dat gewoon niet nodig vinden om te vermelden omdat het vanzelfsprekend is. Dit klinkt weer allerminst als een dierenvriend. Ookal omdat het hier om een konijn gaat dat alleen in een tuinhuis zit.... :roll: Dierenliefde... ja, ja... :eeh:

En ik had me nog wel voorgenomen hier niet op te reageren... :roll:
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 30 nov 2010 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

:lol: Valerie... doe het dan ook niet joh!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

:-), ja , je kent mij he, ik kan het niet laten... :roll:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie