Kat vangt konijn
-
- Kitten
Kat vangt konijn
Hallo,
Wij hebben nu al bijna 3 jaar een boerderijkat en deze neemt ook vrij regelmatig diertjes mee naar huis.
Hij heeft een halsbandje gehad en deze weet hij altijd af te krijgen (hebben er nu al 6 gehad)
Nu vinden wij muisjes niet zo heel erg, vogels al iets minder maar laatst kwam de kat met een Konijn naar
huis. Het was een (denk ik) tam konijntje uit een van de tuinen. Is dit normaal?? En heeft iemand hier al enige
ervaring mee??
Alvast bedankt!!
Wij hebben nu al bijna 3 jaar een boerderijkat en deze neemt ook vrij regelmatig diertjes mee naar huis.
Hij heeft een halsbandje gehad en deze weet hij altijd af te krijgen (hebben er nu al 6 gehad)
Nu vinden wij muisjes niet zo heel erg, vogels al iets minder maar laatst kwam de kat met een Konijn naar
huis. Het was een (denk ik) tam konijntje uit een van de tuinen. Is dit normaal?? En heeft iemand hier al enige
ervaring mee??
Alvast bedankt!!
Re: kat vangt Konijn
Ja, mijn kat die bij me woonde toen ik in een bos woonde kwam met konijnen, eekhoorntjes, fazanten en wat al niet meer thuis.
Vorig jaar heeft Doortje een konijn gevangen, zij zou echt in de natuur kunnen overleven. We hoorden s nachts een enorm gegil, dat ging door merg en been...ik vroeg al, wat is dit??Het kon geen muis zijn...
De volgende dag kwam Cadiz de hond met een konijneboutje aanstormen.
Vorig jaar heeft Doortje een konijn gevangen, zij zou echt in de natuur kunnen overleven. We hoorden s nachts een enorm gegil, dat ging door merg en been...ik vroeg al, wat is dit??Het kon geen muis zijn...
De volgende dag kwam Cadiz de hond met een konijneboutje aanstormen.
-
- Kitten
Okeej,, onze kat is dus niet de enigste
Toch fijn om dat eens te lezen,, omdat je de buren echt ziet denken

Buren lekker laten denken,
het zijn uiteindelijk jagers, ookal hoeft het niet meer doordat wij ze genoeg voeren.
Maar dat instinct zit er gewoon in.
Wat je zou kunnen doen als je het vervelend vind is een bandje met een belletje eraan, dan heeft de prooi kans om te ontsnappen.
het zijn uiteindelijk jagers, ookal hoeft het niet meer doordat wij ze genoeg voeren.
Maar dat instinct zit er gewoon in.
Wat je zou kunnen doen als je het vervelend vind is een bandje met een belletje eraan, dan heeft de prooi kans om te ontsnappen.
...en de buren in de buurt misschien laten weten dat je kat een sterk jachtinstinct heeft... weet dat bij een vriendin van me het konijn "gegrepen"is door een kat uit de buurt, toen ze buiten in der ren liep. maar als ze geweten hadden dat die kat rondlie hadden ze de ren dicht gemaakt aan de bovenkant, laer bleek dat die mensen pas net daar waren komen wonen. (ze wonen nogal in de polder en daar kwamen eerst nooit katten vandaar)
al zou ik het ook niet te hard roepen, anders heb je weer dat mensen moeilijk gaan doen....
maar het is de natuur van het beestje dus veel zul je er niet aan kunnen doen een belletje kan inderdaad helpen...
al zou ik het ook niet te hard roepen, anders heb je weer dat mensen moeilijk gaan doen....
maar het is de natuur van het beestje dus veel zul je er niet aan kunnen doen een belletje kan inderdaad helpen...
Ik ben het er niet mee eens dat je de buren maar moet laten denken, want als zij tamme dieren zoals konijnen, kippen e.d. hebben dan hebben ze daar net zo veel recht op. Ik zou ze inderdaad dus maar even gaan waarschuwen, zodat ze maatregelen kunnen nemen of anders zelf je tuin afschermen.
groeten,
Sandra
groeten,
Sandra
Laatst gewijzigd door Sandra W op 10 nov 2008 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo bekeken klopt het inderdaad maar ja, vissen worden ook geroofd door reigers en tamme konijnen ook door roofvogels als buizerds en valken ed.
Ik denk toch ook dat als je kwetsbare beestjes hebt, zorg dat ze zo goed mogelijk beschermd zijn. Er zijn ook roofdieren die gewoon moeten leven van wat ze vinden.
Ik denk toch ook dat als je kwetsbare beestjes hebt, zorg dat ze zo goed mogelijk beschermd zijn. Er zijn ook roofdieren die gewoon moeten leven van wat ze vinden.
Zie het ook van de andere kant.
Stel dat er een hond in je buurt los loopt die altijd katten aanvalt en ze dodelijk verwondt.
En de eigenaar weet dat. Dan zal je het ook fijn vinden als de hond aangelijnt loopt en de eigenaar niet denkt : Het is de zorg van de eigenaar van de kat.
Soms kan je dingen niet voor zijn zoals bv muizen en vogels vangen maar met andere dingen ( zoals dit konijn) wel.
Stel dat er een hond in je buurt los loopt die altijd katten aanvalt en ze dodelijk verwondt.
En de eigenaar weet dat. Dan zal je het ook fijn vinden als de hond aangelijnt loopt en de eigenaar niet denkt : Het is de zorg van de eigenaar van de kat.
Soms kan je dingen niet voor zijn zoals bv muizen en vogels vangen maar met andere dingen ( zoals dit konijn) wel.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Ik probeer het van alle kanten te bekijken maar dit is gewoon het risico van honden en katten en konijnen.Het is gewoon een risico wat je loopt als je je dieren onbeschermd buiten laat lopen. Je kunt niet alles voor zijn. Dieren blijven dieren.
Mar er zijn legio andere dieren die ook een konijntje lusten.
Net zo goed als konijntjes kunnen ontsnappen en de tuin van de buren aanvreten.
Het zijn allemaal natuurlijke instincten van de dieren.
Er zijn ook katten die honden heel erg toetakelen.
Je kunt veel voor zijn maar niet alles.
Mar er zijn legio andere dieren die ook een konijntje lusten.
Net zo goed als konijntjes kunnen ontsnappen en de tuin van de buren aanvreten.
Het zijn allemaal natuurlijke instincten van de dieren.
Er zijn ook katten die honden heel erg toetakelen.
Je kunt veel voor zijn maar niet alles.
-
- Kitten
Bandjes met belletjes hebben we al zoooo vaak gedaan maar die rare kat blijft ze afgooien???
De laatste tijd valt het heel erg mee,, af en toe een muisje maar meer echt niet. Kijken het wel
aan om te zien wat er gaat gebeuren :P
De laatste tijd valt het heel erg mee,, af en toe een muisje maar meer echt niet. Kijken het wel
aan om te zien wat er gaat gebeuren :P
Ik vind dat wel erg makkelijk gedacht, waarom zijn wij verplicht onze dieren tot en met te beschermen van andere dieren die de eigenaren zo nodig vrij willen laten rondzwerven.
Neem zelf is je verantwoordelijkheid voor je dieren zou ik zeggen. Kunnen onze konijntjes zonder gevaar en zonder zich steeds wezenloos te schrikken lekker buiten lopen en hoeven we onze vijver niet te omheinen met schrikdraad.
Neem zelf is je verantwoordelijkheid voor je dieren zou ik zeggen. Kunnen onze konijntjes zonder gevaar en zonder zich steeds wezenloos te schrikken lekker buiten lopen en hoeven we onze vijver niet te omheinen met schrikdraad.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Er zijn zat wilde dieren die vissen en konijnen eten alleen daarom al.
En verder blijven het dieren, zoals je konijn misschien de jonge aanplant van de buren te lijf gaat.
Als mijn katten worden overvallen door een hond, dat is heel erg maar dat is ook het risico wat ik loop.
Als mijn hond word aangevallen door een kat, is dat ook een risico wat ik loop.
Mijn plantjes aangevreten door het konijn van de buren idem dito.
De buren kunnen niet alles voor zijn, ik ook niet.
Een tijd terug, ik liep op zaterdagochtend 6 uur Cadiz uit te laten.
Op dat tijdstip laat ik hem loslopen.
Tot mijn verbijstering zie ik iemand zijn vlaamse reus uitlaten. Ik was erg blij dat ik dat zag voordat Cadiz dat zag. Die was waarschijnlijk zo gaan blaffen dat het beestje een hartvelamming had gekregen.
Het is niet gemakzucht, je doet wat je kan, thats it verder zijn we allemaal mensen en er gaat wel eens wat zo, zoals we het niet gepland hebben.
Jammer dan vandaag de buurman en morgen ik.
En verder blijven het dieren, zoals je konijn misschien de jonge aanplant van de buren te lijf gaat.
Als mijn katten worden overvallen door een hond, dat is heel erg maar dat is ook het risico wat ik loop.
Als mijn hond word aangevallen door een kat, is dat ook een risico wat ik loop.
Mijn plantjes aangevreten door het konijn van de buren idem dito.
De buren kunnen niet alles voor zijn, ik ook niet.
Een tijd terug, ik liep op zaterdagochtend 6 uur Cadiz uit te laten.
Op dat tijdstip laat ik hem loslopen.
Tot mijn verbijstering zie ik iemand zijn vlaamse reus uitlaten. Ik was erg blij dat ik dat zag voordat Cadiz dat zag. Die was waarschijnlijk zo gaan blaffen dat het beestje een hartvelamming had gekregen.
Het is niet gemakzucht, je doet wat je kan, thats it verder zijn we allemaal mensen en er gaat wel eens wat zo, zoals we het niet gepland hebben.
Jammer dan vandaag de buurman en morgen ik.
Onze tuin is afgezet en onze konijnen kunnen niet ontsnappen, en wilde dieren is hier niet van toepassing.
Waarom moeten wij alles doen om onze dieren te beschermen omdat een ander te bedonderd is hun dier op eigen terrein te houden??????
Je denkt er wel erg makkelijk over.
Waarom moeten wij alles doen om onze dieren te beschermen omdat een ander te bedonderd is hun dier op eigen terrein te houden??????
Je denkt er wel erg makkelijk over.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Sandy, kennelijk ben je ergens heel erg van overstuur.
Misschien is het handiger om op te schrijven wat de rede daarvan is ipv mij van van alles te gaan lopen beschuldigen.
Ik heb meer plezier om te leven zoals ik leef. Met teleurstellingen en verdriet om te gaan. Verlies hoort bij het leven.
Alles onder controle houden maakt een mens knettergek.
In mijn leven ben ik 1 jaar perfect geweest. Ik was strontvervelend en na een jaar zat ik totaal aan de grond.
Dus, ja ik leef liever wat gemakkelijker en deal met de dingen die op mijn weg komen.
Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best doe en de boel laat waaien.
Mocht ook dit antwoord je tot waanzin drijven, zoek het lekker zelf uit!!!!
Misschien is het handiger om op te schrijven wat de rede daarvan is ipv mij van van alles te gaan lopen beschuldigen.
Ik heb meer plezier om te leven zoals ik leef. Met teleurstellingen en verdriet om te gaan. Verlies hoort bij het leven.
Alles onder controle houden maakt een mens knettergek.
In mijn leven ben ik 1 jaar perfect geweest. Ik was strontvervelend en na een jaar zat ik totaal aan de grond.
Dus, ja ik leef liever wat gemakkelijker en deal met de dingen die op mijn weg komen.
Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best doe en de boel laat waaien.
Mocht ook dit antwoord je tot waanzin drijven, zoek het lekker zelf uit!!!!
jongens jongens, wat weer een heftige reacties allemaal op elkaar.
Ik geloof niet dat iemand hier expres zijn of haar kat op het konijn van de buren af stuurt.
Ik vind overigens dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar huisdieren maar je mensen niet kan verplichten hun katen te beperken tot de eigen tuin.
Mijn katten komen ook buiten onze tuin, mochten ze een konijn ergens weg krijgen dan zal ik uiteraard een nieuw konijn betalen aan die mensen, eenmalig. Daarna zullen ze toch zelf moeten zorgen dat het hok zo is dat katten het konijn niet kunnen pakken.
Want niet alleen mijn kat kan het konijn pakken, maar ook zwerfkatten of andere kleine rovers als wezels en roofvogels, die beperken zich namelijk niet tot wilde konijnen die in het buitengebied leven.
Voor vissen geldt wat mij betreft het zelfde. Wanneer je namelijk geen last hebt van mijn kat, komt er wel een reiger langs.
Ik geloof niet dat iemand hier expres zijn of haar kat op het konijn van de buren af stuurt.
Ik vind overigens dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn of haar huisdieren maar je mensen niet kan verplichten hun katen te beperken tot de eigen tuin.
Mijn katten komen ook buiten onze tuin, mochten ze een konijn ergens weg krijgen dan zal ik uiteraard een nieuw konijn betalen aan die mensen, eenmalig. Daarna zullen ze toch zelf moeten zorgen dat het hok zo is dat katten het konijn niet kunnen pakken.
Want niet alleen mijn kat kan het konijn pakken, maar ook zwerfkatten of andere kleine rovers als wezels en roofvogels, die beperken zich namelijk niet tot wilde konijnen die in het buitengebied leven.
Voor vissen geldt wat mij betreft het zelfde. Wanneer je namelijk geen last hebt van mijn kat, komt er wel een reiger langs.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.