Kattenchip

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door Leonie89 »

Benthe, onze kat is ook een binnenkat.. maar ze is wel gechipt..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kattenchip

Bericht door Umimeis »

Ik heb een kattenverzekering die het chippen volledig vergoed. Ook de castratie enzo.
Heb deze verzekering voor 1 jaar afgesloten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: kattenchip

Bericht door Seemy »

Deze mensen waren vast en zeker blij dat ze hem toch hadden laten chippen... :shock:


Nederlandse kat lift mee naar Zwitserland
Uitgegeven: 30 oktober 2008 12:08
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2008 15:14


STEENWIJK - Een kat uit Steenwijk is na een korte vermissing in het Zwitserse Basel opgedoken. De kat was in een vrachtwagen vol diervoeders gestapt. De kat legde de ruim 740 kilometer af zonder dat de vrachtwagenchauffeur het door had.

Pas bij het laden en lossen in Basel kwam het dier tevoorschijn. De chauffeur wist de kat te vangen en bracht hem naar het dierenasiel daar.

"Dat asiel nam contact op met ons pension omdat wij de kat ooit gechipt hebben", zei een woordvoerster van dierentehuis De Kluif in Steenwijk. De eigenaren hebben hun huisdier uiteindelijk zelf opgehaald.

(c) ANP
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door Admin »

@Seemy: Blijf on-topic, ajb. Nieuwsberichten kun je kwijt in http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=6&t=9935" onclick="window.open(this.href);return false;
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kattenchip

Bericht door Sandra W »

Het is een mooi voorbeeld van de voordelen van chippen en dan dus geheel on-topic, toch? ;-)

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door Admin »

Ja zeg, je hebt gelijk. Laat ik nou over die hele zin gelezen hebben.

Ik heb niks gezegd :eshifty:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: kattenchip

Bericht door Veluw »

ik heb vaak genoeg gehoort van mensen die zeggen, aw maar wij wonen daar en daar en die kat kan toch nooit weg, en vervolgens springt poesjelief van het balkon en dan heb je toch echt wel spijt dat je het niet gechipt hebt :roll: Zo ook met diefstal, zou je kan dan toch ook weer opduiken bij een dierenarts ofzo, dan krijg je hem tenminste meestal wel terug. Een chip heeft enorm veel voordelen en zeggen 'ja maar het is veel geld en ik weet niet, ik ga hem toch nooit gebruiken', van die uitspraak krijg je veel spijt als je kat WEL is van het balkon afspringt en wegrent.

Wat ik nog wilde vragen, hoe kan je de gegevens veranderen als het asiel je chip heeft ingeschreven, dan hebben zij het macht toch om dat te veranderen? En hoe zit het met het buiteland als je kat in het buiteland wegloopt, de chip zal toch niet internationaal zijn??
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kattenchip

Bericht door Sandra W »

Veluw schreef:Wat ik nog wilde vragen, hoe kan je de gegevens veranderen als het asiel je chip heeft ingeschreven, dan hebben zij het macht toch om dat te veranderen? En hoe zit het met het buiteland als je kat in het buiteland wegloopt, de chip zal toch niet internationaal zijn??
Dat is per asiel verschillend, mijn ene asielkat staat op mijn naam omdat ik een formulier meekreeg om dit te kunnen veranderen en bij mijn andere twee asielkatten blijft de chip op hun naam staan. Zij kijken bij een melding dan vervolgens zelf bij wie de kat nu woont.

Ze zouden dan inderdaad als ze kwaad willen kunnen doen alsof ze niet weten wie de eigenaar is, maar ik denk persoonlijk dat ze hier geen enkele reden voor hebben als je gewoon goed voor je kat zorgt.

Een gewone chipregistratie is inderdaad niet internationaal (een stamboekregistratienummer overigens meestal wel), maar ze kunnen wel zien uit welk land de kat komt, maar om daarna de eigenaar te vinden is inderdaad wel lastig.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kattenchip

Bericht door rieneke »

mijn huis is met recht een fort te noemen.
balkon stevig afgezet, stevige horren voor de ramen, kettingkjes tussen raam en kozijn enz.
toch wordt ook drop over een paar weken gechipt, tegelijk met z'n castratie.
het geeft me gewoon een veilig gevoel.
stel er wordt ingebroken, en ze laten alles openstaan?
of je hebt brand, en je weet niet hoe snel je de katten naar buiten moet zwiepen?
ik betaal overigens zeker geen 50 euro, ik weet het niet precies meer, maar ik dacht 30 euro.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: kattenchip

Bericht door lievelijn »

ons huis is ook echt een fort, ze kan achter en voor niet naar buiten, balkon mag ze niet op (wel afgezet trouwens, mocht ze toch ontsnappen) en alle ramen die open kunnen kan ze niet uit, zelfs niet als ze openstaan ( we wonen in een oudere flat, waar alleen de bovenramen kantelkiep van kunnen)

eigenlijk ben ik ook wel voor chippen.. snap echt wel dat het een grote plus is...
moet zeggen dat ik bij 30 euro inderdaad niet getwijfeld had. klinkt misschien stom, want natuurlijk wil ik alleen maar het beste voor mijn poezebeestje, maar 50 euro vind ik erg veel geld ervoor, al snap ik best dat als ze kwijt is ik er spijt an heb als alle haren op mijn hoofd

.misschien dat ik gewoon nog even bij een andere dierenarts ga kijken wat het daar kost. Vind onze dierenarts trouwens overal erg duur, dus wellicht ligt het daar aan.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: kattenchip

Bericht door Boomer »

Wat ik nog wilde vragen, hoe kan je de gegevens veranderen als het asiel je chip heeft ingeschreven, dan hebben zij het macht toch om dat te veranderen?
Als je zelf het chipnummer weet dan kan je dit zelf veranderen op de NDG site (http://www.ndg.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Dit als je dier daar staat ingeschreven. Er zijn verschillende registratie stite maar deze is volgens mij de meest gebruikelijke. Je kan het online doen en geeft een eenmalige machtiging van 4,35 euro ivm administratie kosten.
Het chipnummer kan je ook bij je dierenarts laten checken.
Op andere registratie sites kan je dit volgens mij op dezelfde manier doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kattenchip

Bericht door rieneke »

ik denk dat je het ook het beste kan combineren met een enting bijvoorbeeld.
als je alleen voor de chip gaat, en er komt consult bij, dat loopt lekker op.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door Leonie89 »

Sandra W schreef: Dat is per asiel verschillend, mijn ene asielkat staat op mijn naam omdat ik een formulier meekreeg om dit te kunnen veranderen en bij mijn andere twee asielkatten blijft de chip op hun naam staan. Zij kijken bij een melding dan vervolgens zelf bij wie de kat nu woont.

Ze zouden dan inderdaad als ze kwaad willen kunnen doen alsof ze niet weten wie de eigenaar is, maar ik denk persoonlijk dat ze hier geen enkele reden voor hebben als je gewoon goed voor je kat zorgt.

Een gewone chipregistratie is inderdaad niet internationaal (een stamboekregistratienummer overigens meestal wel), maar ze kunnen wel zien uit welk land de kat komt, maar om daarna de eigenaar te vinden is inderdaad wel lastig.

groeten,
Sandra
Benthe staat ingeschreven op het adres van het asiel waar ze uit komt. vind ik eigenlijk wel omslachtig omdat er, als ze weg zou lopen, eerst gaan bellen naar het asiel in bruchem (den bosch) en die moeten mij dan weer bellen (kampen, vlakbij zwolle)..
ik denk soms wel eens dat, stel dat ze wegloopt en gevonden wordt, mensen denken dat de chip niet klopt omdat ze zo ver weg wordt gevonden.. zucht..
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door evaleeuw »

De chip van Ari komt van Petbase en ik kan alles zelf wijzigen en zelfs een vakantieadres opgeven. Er wordt ook aangeraden eens in de zoveel maanden een nieuwe foto van je kat te uploaden zodat deze actueel blijft.
Wat ik mij kan herinneren was dat die chip rond de 25 euro kostte? Ben er erg blij mee, vind het een fijn idee dat als ze gevonden wordt, ik en seintje krijg... gelukkig nog geen ervaring ;-)
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kattenchip

Bericht door Leonie89 »

dat zou ik ook wel willen, maar het asiel vertelde mij dat zij hun ex katten op hun naam lieten staan :???:
Sandra doen jullie dat nog steeds?
Plaats reactie