Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Barbara, ben 40 jaar.
Sinds 2 maanden verzorgen we de kat van de buren. Hij heet Mickey en is echt een schat.
Het zit eigenlijk zo:
Mickey is eigenlijk een buitenkat. De buren werken overdag en Mickey kan zijn huis niet binnen om te eten/drinken of als hij het koud heeft. En elke keer als ik boodschappen ging doen en ik Mickey buiten voor de portiekdeur zag zitten (ik woon in een flat), ging hij met zijn pootjes tegen het raam staan omdat hij naar binnen wilde. Hij liep ook altijd met me mee naar mijn voordeur en wilde bij mij naar binnen. Eerst wilde ik hem niet binnen laten. Maar toen het zo koud was buiten vond ik het toch zielig en heb hem binnen gelaten en hem ook eten gegeven. Nu is het zo dat hij meer bij ons zit, dan bij de buren zelf. Ik moet de buren nog vragen of ze het wel goed vinden. En daar komt nog bij dat ze in november gaan verhuizen.
En aangezien ik nu helemaal verzot ben op Mickey hebben mijn vriend en ik besloten om een kitten te nemen. Een vriendin van ons laat haar poezen in mei dekken (britse korthaar), en kunnen we in oktober de kitten mee naar huis nemen.
Aangezien ik helemaal niets van katten weet, zal ik wel veel vragen hebben. Maar dat komt nog wel als we de kitten hebben.
Na deze lange intro heb ik een vraag. Ik geef Mickey Sheba te eten. Of is het beter om brokjes te geven? Ik weet niet hoe oud Mickey is en of het wel goed voor hem is.
Graag jullie advies.
Ter afsluiting een paar foto's van Mickey

Groetjes
Barbara