Mijn kitten is dag en nacht aan het miauwen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kitten is de hele dag en nacht aan het miauwen

Bericht door Umimeis »

Sandra W schreef:Absoluut binnen houden tot hij gecastreerd, geënt en gechipt is, want je katje is nog totaal niet gewend aan jouw huis en de kans dat hij te ver wegloopt en dan zijn huis niet meer terug kan vinden is veel te groot.

O ja, voor de entingen ben je rijkelijk laat, want die moeten al bij 9 weken (en dan bij 12 weken), maar ja beter laat dan nooit ;-).

groeten,
Sandra
Ja, ik weet dat ik daar laat mee ben, maar ik heb m'n kat nu pas bijna 2 weken in huis. De vorige eigenaar heeft hem niet laten inenten, vandaar. Daar kan ik dus verder niks aan doen.
Heb verder ook nog geen tijd gehad om een afspraak te maken, bovendie wou ik even wachten tot eind november dan is hij bijna 6 maanden en dan kan ik hem laten castreren, chippen en inenten tegelijk.
Dan hoef ik maar 1x naar de dierenarts (tot de volgende entingen)

Krijgt hij nu daarom ook meerdere prikjes?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kitten is de hele dag en nacht aan het miauwen

Bericht door Umimeis »

Hallo Sandra,

Ik kon hem niet eerder laten inenten want ik hem m'n kat nog maar 1 week. De vorige eigenaar heeft hem niet ingeent, dus kan ik daar verder niks aan doen dat ik daarmee te laat ben.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Mijn kitten is de hele dag en nacht aan het miauwen

Bericht door Sandra W »

Dat vermoeden had ik al ;-), maar zoals ik zei beter laat dan nooit toch?

groeten,
Sandra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn kitten is de hele dag en nacht aan het miauwen

Bericht door Nyncke »

Mijn kittens waren ook gewend om naar buiten te gaan. Ze mogen bij mij nog niet naar buiten.
Ze zijn nu een week of 11 en wonen 3 weken bij me.

Misschien is het omdat het er 2 zijn maar ik heb er totaal geen last van dat ze naar buiten willen.

Maar Doortje en 1 van mijn vroegere katten waren als kitten ook gewend om buiten te komen, geen enkel probleem om ze daarna binnen te houden.

Als je ze buiten wil laten zou ik wachten tot hij echt goed gewend is.
Bovendien vraag ik me af of er misschien iets medisch is waardoor die zo miauwt. Maar dan zou je naar een da moeten gaan.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Mijn kitten is de hele dag en nacht aan het miauwen

Bericht door Maartje »

de 2 hummeltjes van ons zijn zelfs buiten geboren gelukkig wel van de zomer.. maar ze mochten ook een beetje naar buiten bij mama poes... toen ze 8 weken waren hebben wij ze gehaald en sindsdien niet meer buiten (nu 15 weken oud)

Maar nu laten we ze echt niet buiten ik vind dat veel te gevaarlijk voor ze en nou zijn ze lekker altijd bij je :)

die van ons zijn ook met z'n 2en dus wie weet die behoefte ook niet.. ik ben wel echt heel bang dat ze ons een keer te snel af zijn of als er bezoek is die het niet door heeft.

groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kitten is de hele dag en nacht aan het miauwen

Bericht door Umimeis »

Ik heb die van mij sinds vorige week zaterdag elke dag even een half uurtje buiten, ondanks dat hij nog steeds niet gechipt, ingeent en gecastreerd moet worden (ja ja,.....ik bel volgende week naar de DA voor een afspraak).
En het gaat best goed, hij blijft in de buurt en komt uitzichzelf af en toe even binnenkijken of ik er nog ben.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gesloten