Kat buitenlaten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
celinde
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2008 11:17

Kat buitenlaten?

Bericht door celinde »

hallo,

ik heb een vraagje ... we hebben 2 jaar een kat gehad en lieten het overdag buiten maar zat altijd in onze tuin , nooit erbuiten... maar ze is 2 weken geleden toch kunnen ontsnappen. We hebben hem gisteren dood terug gevonden bij de buren ... maar mijn vraag is nu wat de beste methode is voor een kat ? Is het best om hem buiten te laten zo ver hij wil of is het beter om hem binnen te houden of juist dezelfde methode met onze 1ste kat geweest?


groetjes x
Gebruikersavatar
Catherine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2008 13:06

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door Catherine »

Wat erg voor jullie, maar hoe kan u kat nu dood liggen bij de buren, heeft ze een ongeval gehad of is ze vergiftigd? Ik heb nu 5 katten en ik hou die ongeveer tussen 1j en 2j binnen daarna gaan we met hem buiten aan het riempje, en als hij dat allemaal goed gewoon is laten we hem los, hier achter onze tuin is het wel allemaal veld, maar hier zitten ook jagers hé. En tot nu komen ze allemaal terug, ze mogen wel s' nachts niet buiten. Als je ze nooit buiten laat is ze dat gewoon en vraagt ze er normaal niet naar, behalve als ze jullie in de tuin ziet misschien. Het is een keuze die je zult zelf moeten maken. Veel succes nog. ;-)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door Nyncke »

Mijn katten gaan vanaf vrij jong naar buiten toe. Ik hou ze 1-3 weken binnen.
Alleen mijn kittens nu houdt ik langer binnen, dit omdat ik 5 weken op reis ga volgend jaar en anderen voor de katten zorgen. Dan is het handiger als die 2 in ieder geval gewoon thuis zijn.
Maar daarna gaan ze gewoon naar buiten toe.[*]

Ik woon in een woonwijk maar er is hier nog nooit iets gebeurd.
celinde
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2008 11:17

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door celinde »

Catherine schreef:Wat erg voor jullie, maar hoe kan u kat nu dood liggen bij de buren, heeft ze een ongeval gehad of is ze vergiftigd? Ik heb nu 5 katten en ik hou die ongeveer tussen 1j en 2j binnen daarna gaan we met hem buiten aan het riempje, en als hij dat allemaal goed gewoon is laten we hem los, hier achter onze tuin is het wel allemaal veld, maar hier zitten ook jagers hé. En tot nu komen ze allemaal terug, ze mogen wel s' nachts niet buiten. Als je ze nooit buiten laat is ze dat gewoon en vraagt ze er normaal niet naar, behalve als ze jullie in de tuin ziet misschien. Het is een keuze die je zult zelf moeten maken. Veel succes nog. ;-)
ja , we denken dat ze vergiftigd is geweest want langs de andere kant van ons huis is er een duivenkweker en rondom ons zijn het allemaal landbouwers...

maarja , je moet geluk hebben in dat soort dingen want er lopen hier al jaren dezelfde katten en die leven nog allemaal dusja... onze kat was ook heel nieuwsgierig .

bedankt ! x
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door rieneke »

ik ben een voorstander van het beschermd naar buiten laten, dus in een afgezette tuin of ren.
het is heerlijk als katten lekker in het zonnetje kunnen zitten en een frisse neus kunnen halen, maar ik vind de gevaren van vrij loslopen te groot.

sterkte met het verlies van je kat celinde.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door Seemy »

Wat erg! Sterkte hoor Celinde!

Ik ben vast aan het oefenen met onze kat, hij is nu bijna 5 maand en afgelopen week 2 x even, buiten geweest maar het boeit hem nog niet echt... haha hij gaat zo weer naar binnen! Hij zit wel in een tuigje en aan een riempje vast maar zo kan hij even naar buiten zodat hij alvast kan wennen.
Ik zou het leuk vinden als hij in de zomer ook buiten kan liggen en spelen.
Hij blijft dan wel bij ons in de tuin.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door Seemy »

:lol: Net heb ik hem in de pauze even naar buiten gelaten in de sneew!! (we hebben een binnenkat) GRAPPIG gezicht!!! :grin:
Dit was de eerste keer dat hij sneew zag! Hij zat afgelopen week al erg nieuwsgierig naar al die grote sneeuwvlokken te kijken achter het raam! Er ligt hier nu een klein laagje sneeuw. Toen ik zei dat we naar buiten gingen en het tuigje pakte was hij al helemaal dol!

Eerst ging hij heeeeel voorzichtig snuffelen en met het pootje erin, en al gauw was hij aan het stoeien, beetje springen en rennen.
Na 15 minuten wou hij weer snel naar binnen :catani: . haha ik stond nog buiten en meneer zat al binnen... lekker warm zeker!
Maar erg leuk om te zien hoe ze voor de eerst keer op dingen reageren!!

Sneew is in ieder geval goedgekeurd!! ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door Leonie89 »

ja da was leuk gisteren!! ook hier een stomverbaasde kat voor het raam.. en maar happen en slaan naar de vlokken.. maar ze kon er niet bij.. bij ons bleef de sneeuw helaas niet liggen, anders was ik ook zeker even met haar naar buiten geweest aan het tuigje.. ze vond het zo mooi allemaal..
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door jobey »

maarja , je moet geluk hebben in dat soort dingen want er lopen hier al jaren dezelfde katten en die leven nog allemaal dusja... onze kat was ook heel nieuwsgierig .

bedankt ! x
ik zou je kat/poes dan niet meer naar buiten laten. Ze blijven altijd nieuwsgierig. Die van mij blijven ook binnen, en vinden naar buiten kijken al spannend genoeg
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
marcia1987
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:33
Locatie: poortvliet
Contacteer:

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door marcia1987 »

elvedinenleonie schreef:ja da was leuk gisteren!! ook hier een stomverbaasde kat voor het raam.. en maar happen en slaan naar de vlokken.. maar ze kon er niet bij.. bij ons bleef de sneeuw helaas niet liggen, anders was ik ook zeker even met haar naar buiten geweest aan het tuigje.. ze vond het zo mooi allemaal..
geweldig, hier zaten er 2 naast elkaar op de vensterbank met ogen als tonnetjes naar buiten te kijken ( kopjes scheef enz) echt een mooi schouwspel!en de eerste keer dat ze in een straal van een meter bij elkaar zitten zonder te blazen, heerlijk!
een pootje van kitten en tarzan
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: kat buitenlaten ?

Bericht door oonah »

Op mijn vorige appartement hield ik Foxy binnen omdat dat langs een heel grote weg lag. Ik heb tussenin ook nog eens een half jaar bij mijn ouders gewoond, dat is op de boerenbuiten, daar mocht ie gewoon los lopen maar als hij dan eens een nacht wegbleef was ik toch altijd ongerust, nu woon ik in de stad en hebben ze een afgesloten tuintje, dit vind ik ideaal.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gesloten