kater na castratie bang voor handen van vreemden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
jayjay
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:47

kater na castratie bang voor handen van vreemden

Bericht door jayjay »

hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn kater, toet, is een maand geleden gecastreerd. Sinds die dag is hij bang voor de handen van "vreemden". Mijn vrienden laten hem eerst ruiken en dat vind hij vaak prima maar zo gauw ze hem willen aanraken blaast hij.
Niet met opgezette haren en zo maar meer een blaasje van niet doen, ook slaat hij (zonder nagels) hun handen weg.
van mijn vriend en mij laat hij gelukkig wel nog alles toe.

Maar hoe kan ik dit gedrag het beste aanpakken? Is het verstandig hem te straffen....? Het is namelijk al een heel dominant baasje en ik wil niet dat dit uit de hand gaat lopen. Ik dwing hem natuurlijk nooit maar misschien heeft er iemand handige tips.

Heel erg bedankt

liefs
janneke
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: kater na castratie bang voor handen van vreemden

Bericht door Nyncke »

Geef hem rescue bach remedie druppeltjes, is voor na trauma van mensen en dieren.

Ik weet niet of je meerdere dieren hebt maar als je er 1 hebt kun je 5 druppeltjes in de drinkbak doen.

Anders een druppeltjes of 3 over zijn eten.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kater na castratie bang voor handen van vreemden

Bericht door Sandra W »

Nooit straffen, want ze begrijpen er niets van en worden er alleen maar gestresst, schuw en angstig van. Je moet juist precies het omgekeerde doen en dat is zorgen dat hij zijn vertrouwen terugkrijgt door de gasten lief tegen hem te laten praten en aan hun hand laten snuffelen en hem dan het tempo te laten bepalen wanneer hij toe is aan aanraken. Je hoeft hierbij niet bang te zijn voor dominantie, want het is geen hond die zo zijn positie wil versterken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kater na castratie bang voor handen van vreemden

Bericht door rieneke »

ik sluit me bij sandra aan :smile:
Gebruikersavatar
jayjay
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:47

Re: kater na castratie bang voor handen van vreemden

Bericht door jayjay »

dank jullie wel voor de snelle reactie!

Gisteren waren toevallig twee vrienden langs en we hebben ze gevraagd om toet naar hen toe te laten komen.
Toen 1 vriend hem liet snuffelen toen hij bij hem in de buurt was begon hij ook meteen weer te blazen...

Maar ik moet gewoon maar afwachten dus.
Zal ze ook wel een keer vragen om met hem te spelen met een balletje misschien dat dat het ijs een beetje breekt.

Kijk er alleen heel erg tegen op om strax zijn volgende niesziekte injectie te moeten gaan halen ben bang dat we daarna weer van voor af aan kunnen beginnen...

x
Gesloten