Vieze, stinkende anus bij poes.

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Rainbowwind
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:05
Locatie: Midwoud

Vieze, stinkende anus bij poes.

Bericht door Rainbowwind »

Hallo,

Ik heb een kat van 2 jaar oud en ze heeft nu al meer dan een aantal maanden een anus die steeds ontlastingresten hebben en erg stinkt.
We hebben nu een paar maanden voer gegeven op basis van Lam&Rijst in de hoop dat dat zal werken, we zijn nu overgestapt op Smolke (een stapje hoger), in de hoop dat dat verschil maakt.
Verder is ze kerngezond, wat kan dit zijn?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vieze, stinkende anus bij poes.

Bericht door Sandra W »

Ze kan bijvoorbeeld langdurige diarree hebben, maar ook ontstoken anaalklieren. Misschien een goed idee om even je dierenarts naar te laten kijken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vieze, stinkende anus bij poes.

Bericht door Kattenbella »

Naar je dierenarts gaan is de eerste stap. Wat ik jullie aan kan raden is colon clean (pharmafood) Dit reguliert de stoelgang zowel bij mensen als bij dieren.
Het is eigenlijk voor mensen, maar kan zonder gevaar ook voor je kat gebruikt worden. Je oet er een klein theelepelje van door het voer doen. Kan geen kwaad.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Rainbowwind
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:05
Locatie: Midwoud

Re: Vieze, stinkende anus bij poes.

Bericht door Rainbowwind »

Op aanraden van mijn baas, krijgt ze nu royal canin Digestive (voor de stoelgang), de anusklieren zijn nagekeken en mankeerd niks aan..
Ik hoop dat dit enig verschil zal uitmaken..
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Vieze, stinkende anus bij poes.

Bericht door yana »

Bij onze Spotje ruik je óók van achter soort anaal lucht. Heel soms komt er druppeltje uit (dat ze dan beschamend opeet..).
Verder mankeert ze niks.
Gesloten