Iemand ervaringen met dit apparaat voor allergie?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
EvGib
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:50

Iemand ervaringen met dit apparaat voor allergie?

Bericht door EvGib »

Mijn vriend en ik wonen sinds een paar maanden samen en ik wil dolgraag een katje in huis hebben.
Dit omdat ik m'n hele leven al met katten ben opgegroeid en ik mis ze wel erg om me heen.
Helaas is m'n vriend 4 jaar geleden getest op allergieën en daaruit kwam naar voren dat hij allergisch is voor o.a. katten.
Echter kan hij wel gewoon de kat van m'n ouders aaien en oppakken zonder dat hij daar erg last van heeft.
Z'n neus loopt alleen na een lange tijd vol, maar dit heeft hij ook 's ochtends als hij wakker wordt.

Nu gaan we het proberen om een jong katje in huis te nemen, maar hij ziet er wel erg tegenop omdat hij bang is dat hij er 'ziek' van wordt.
Ik ben nu op internet aan het zoeken voor medicijnen of andere dingen die helpen en ik kom uit op het apparaat 'Medinosa'.
Heeft iemand daar ervaringen mee? Op andere sites staan namelijk veel positieve reacties, maar dat zijn reacties uit 2006 dus ik kan daar geen vragen meer over stellen.
Het is wel een vrij prijzig ding, maar als het binnen 3 weken niet werkt dan krijg je je geld terug.. dus waarom niet?!
Ik overweeg ook een stofzuiger te kopen met speciale filter.
Maar ik ben benieuwd of andere mensen ervaringen hebben met Medinosa ;)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Iemand ervaringen met dit apparaat voor allergie?

Bericht door Lotte »

Allergiën heb je in veel vormen en in verschillende mates van hevigheid.
Was je vriend specifiek op katten getest, of was dat toevallig een van de dingen die naar voren kwam?

Ik denk, gezien hoe hij reageert op de kat bij je ouders, dat jullie het gewoon moeten proberen. Bedenk hierbij hoe je het wilt aanpakken. Bijvoorbeeld kat niet op de slaapkamer, niet te veel dingen in huis waar de huidschilfers/haren aan kunnen blijven zitten, net even wat vaker stofzuigen.

Grote kans dat het dan allemaal reuze mee valt met de allergie.
Probeer bij eventuele reacties bij je vriend goed na te gaan of dit wel echt aan de kat ligt of dat het reacties zijn die hij normaal ook wel eens krijgt.
Vaak is het met lichte allergiën een kwestie van gewenning en moet je het vooral allemaal niet te zwaar zien.

succes
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
EvGib
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:50

Re: Iemand ervaringen met dit apparaat voor allergie?

Bericht door EvGib »

Lotte schreef:Allergiën heb je in veel vormen en in verschillende mates van hevigheid.
Was je vriend specifiek op katten getest, of was dat toevallig een van de dingen die naar voren kwam?
Het kwam toevallig naar voren, er kwam ook naar voren dat hij allergisch is voor huisstof en pollen.
En dus ook katten en honden, maar zelf ben ik een fanatiek paardenmeisje en van paardenharen heeft hij weer geen last van.

En tsja, die gewenning.. dat heb ik ook al tegen hem gezegd maar hij neemt het niet echt van me aan :lol:
Maar bedankt voor je reactie, ik hoop echt dat het allemaal zal mee vallen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Iemand ervaringen met dit apparaat voor allergie?

Bericht door Leonie89 »

je kan bijvoorbeeld de kat niet op je slaapkamer laten.. mijn oude kat mocht nooit op mijn slaapkamer komen omdat ik ander wakker werd met dikke tranende ogen omdat ik allergisch was ben voor bepaalde bomen (mijn kat kwam veel buiten).
we hebben nu een binnenkat die wel bij ons op de slaapkamer kan, maar we vinden vaak genoeg plukken haar in bed.. niet echt lekker fris, maar het is zo gezellig met z'n drietjes.. :)
als je de kat van je slaapkamer houdt scheelt al heel veel heb ik ervaren.
en neem geen langhaar :lol:
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Iemand ervaringen met dit apparaat voor allergie?

Bericht door oonah »

De Siberische kat heeft minder van het stof in haar haren waar mensen allergisch voor zijn. Minder maar toch nog altijd, maar als het een lichte allergie is kan het zijn dat hij minder op dat ras zal reageren dan op een andere kat. Ik was daar onlangs over aan het lezen omdat mijn broertje ook allergisch is en zo graag een kat zou willen.
http://www.siberischekatten.nl/hypo-all ... 0vacht.htm
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Gesloten