Whoopy blijft niet af van het grafje Vinny........

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Vinny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:33

Whoopy blijft niet af van het grafje Vinny........

Bericht door Vinny »

20 augustus hebben we Vinny laten inslapen. 17 jaar. Ze was gewoon op. Verstandelijk gezien was dit het beste, maar ik had nooit kunnen vermoeden dat we haar allemaal zo zouden missen. Misschien juist wel omdat ze niet meer van haar plaats afkwam. Juist daarom was ze er altijd. Juist daarom is het nu zo leeg.

Mijn man heeft Vinny een plekje gegeven in de tuin. In een diep gat. En toch, elke dag graaft Whoopy boven op Vinny's plekje, rondom het lampionnetje heen. Is dit nu omdat de omgewoelde aarde aanlokkelijk is voor Whoopy of heeft dit toch met het feit te maken dat Whoopy op zoek is?

Weet iemand daar iets meer van/over?

Groetjes,
bazinnetje van Vinny+ en Whoopy
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Whoopy blijft niet af van het grafje Vinny........

Bericht door Sandra W »

Misschien zeg ik iets wat je niet wilt horen, maar ik denk persoonlijk dat je te veel menselijke eigenschappen op je kat projecteert als je denkt dat hij je dode kat zo mist dat hij in je tuin op zoek is naar die andere kat. Ik denk dat hij zeer waarschijnlijk meer aangetrokken is tot de omgewoelde aarde en dat het een tweede kattenbak voor hem is. Het spijt me als ik je met deze mening kwets, want dat dat is echt niet mijn bedoeling.

groeten,
Sandra
Vinny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 aug 2008 17:33

Re: Whoopy blijft niet af van het grafje Vinny........

Bericht door Vinny »

Hoi Sandra,

Je kwetst mij er absoluut niet mee hoor. Inderdaad, misschien gaan mijn gevoelens een beetje met me op de loop. Natuurlijk werkt het aanlokkelijk voor de overgebleven kat, zo'n lekker stukje omgewoelde aarde. Zat wel te denken wat ik kan doen dat het iets beter wordt. Maar om nou de boel plat te walsen, dat is nu ook weer wat.

Groetjes,
Claudia
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Whoopy blijft niet af van het grafje Vinny........

Bericht door tacuma »

Hallo Claudia,

Misschien is het mogelijk een grote bloempot o.i.d omgekeerd op de plaats van Vinny's grafje
te plaatsen, zodat Whoopy er niet meer kan graven. Om de aandacht te verplaatsen op
een ander plekje in de tuin de aarde omwoelen, zodat Whoopy daar zijn gang kan gaan.
Want als Whoopy daadwerkelijk gaat plassen of poepen op Vinny's graf, is dat helemaal
verschrikkelijk voor jullie, kan ik me zo indenken... :-(

Nogmaals sterkte gewenst, en groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Dinges
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2008 22:41

Re: Whoopy blijft niet af van het grafje Vinny........

Bericht door Dinges »

Hoi,

Ten eerste sterkte met het verlies van jullie kat. Mijn vraag is, hebben jullie je andere kat even laten ruiken aan het overleden katertje? Dan weet hij van oww die is dood dus hoef ik niet meer te zoeken?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Whoopy blijft niet af van het grafje Vinny........

Bericht door Nyncke »

Ik zou wat zwaardere stenen erop leggen en kijken of dat op de een of andere manier bij de tuin kunt laten horen. Volgens mij is het missen van je andere kat een leuk verhaal voor een zelfbedacht drama ;-) niet lullig bedoeld...
Gesloten