heey,
Mijn kat is nu reeds 3 jaar oud en al die tijd woont ze al bij ons zonder problemen. Sinds een maand echter komt ze steeds minder en minder af. Nu zijn we erachter gekomen dat ze naar andere mensen gaat zo'n twee straten verder.
We zijn al verschillende keren onze kat gaan halen bij die mensen en elke keer vragen we om geen eten te geven en om ze niet binnen te laten. Deze mensen zeiden steeds dat ze dat niet deden, maar dat onze kat het eten gewoon opat als ze het niet zagen en dat ze binnenglipte.
Vandaag was ik er weer langs gegaan aangezien ik onze kat alweer 4 dagen niet gezien had. En wat bleek, onze kat lag gewoon te slapen in de zetel in de living van die mensen. Toen ik binnenkwam ging ze ook nog eens eten van een etensbakje dat in de keuken stond. Die mensen laten ze dus gewoon binnen en geven ze eten.
Ik heb nog eens gevraagd of ze ze niet meer binnen willen laten, maar die mevrouw zei dat ze dat niet onder controle had want dat ze gewoon binnenglipte. De kat weer buiten zetten, komt blijkbaar niet bij haar op.
Die mevrouw zei ook dat ze het niet erg vond dat onze kat steeds bij haar komt. Met andere woorden ze gaat er dus niets aan doen ook al dringen wij er steeds op aan.
Weten jullie hoe wij onze kat weer bij ons kunnen krijgen zodat ze niet steeds weer naar die mensen gaat?
We willen ze echt niet kwijt spelen.
Kat gaat naar andere mensen
Re: Kat gaat naar andere mensen
Tja, als die andere mensen het extra aantrekkelijk voor je kat blijven maken om daar te komen en daar geen verandering in willen brengen kun je twee dingen doen: het accepteren aangezien je kat het daar fijn vindt óf je kat binnenhouden.
Wel een vervelend probleem trouwens. Waarom gaan die mensen niet gewoon zelf een kat aanschaffen als ze het zo gezellig vinden?
groeten,
Sandra
Wel een vervelend probleem trouwens. Waarom gaan die mensen niet gewoon zelf een kat aanschaffen als ze het zo gezellig vinden?

groeten,
Sandra
wat een irritante lui zeg!!
ik denk dat je weinig keus hebt dan de kat binnen te houden.
ze zal best gaan zeuren, maar als je dat straal negeert zal dat overgaan, al kan het soms een zaak van de lange adem zijn.
eventueel zou je kunnen overwegen je tuin af te zetten.
veel succes!
ik denk dat je weinig keus hebt dan de kat binnen te houden.
ze zal best gaan zeuren, maar als je dat straal negeert zal dat overgaan, al kan het soms een zaak van de lange adem zijn.
eventueel zou je kunnen overwegen je tuin af te zetten.
veel succes!
Wat een vervelend probleem
Ik snap niet dat mensen dit bij een vreemde kat toelaten.
Toch kan ik het (helaas) even niet laten om de boeman te spelen.
Zijn er afgelopen maanden veranderingen bij jullie thuis geweest? Denk aan ander huisdier, kinderen, stress ivm geluiden enz. Volgens mij gaan katten namelijk niet zomaar een ander adresje zoeken waar ze het " beter" hebben, en heeft dit meestal een oorzaak.
De enige remedie is hem nu een flinke tijd binnen houden en hopen dat het dan over is.

Toch kan ik het (helaas) even niet laten om de boeman te spelen.
Zijn er afgelopen maanden veranderingen bij jullie thuis geweest? Denk aan ander huisdier, kinderen, stress ivm geluiden enz. Volgens mij gaan katten namelijk niet zomaar een ander adresje zoeken waar ze het " beter" hebben, en heeft dit meestal een oorzaak.
De enige remedie is hem nu een flinke tijd binnen houden en hopen dat het dan over is.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Er is laatste tijd niets veranderd bij ons thuis. Het is wel begonnen toen we een weekend weg waren. Er kwam toen wel iemand anders de kat eten geven, maar ze kon toen wel niet binnen... Ik vermoed dat ze toen daar terecht is gekomen en aangezien ze de kat eten blijven geven..
- Kattenbella
- Tijger
Karen,
Ik heb hier ook weleens katten voor de deur, maar ik laat ze niet zomaar binnen, zeker niet als ik zou weten dat er iemand op hen zit te wachten. Kan je misschien je telefoonnumer geven zodat zij je kunnen bellen als je kat er weer is? Ik begrijp niet wat ze willen. je hebt toch laten zien dat je van je dier houdt. Ik zou blij zijn met iemand als jij voor de katten voor mijn deur!
Verder inderdaad een tijdje binnenhouden en lekker verwennen!
Ik heb hier ook weleens katten voor de deur, maar ik laat ze niet zomaar binnen, zeker niet als ik zou weten dat er iemand op hen zit te wachten. Kan je misschien je telefoonnumer geven zodat zij je kunnen bellen als je kat er weer is? Ik begrijp niet wat ze willen. je hebt toch laten zien dat je van je dier houdt. Ik zou blij zijn met iemand als jij voor de katten voor mijn deur!
Verder inderdaad een tijdje binnenhouden en lekker verwennen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"