Het is best een lang verhaal hoor!

Ik heb een kater van 5 jaar ik wilde er een vriendje voor hem bij, omdat ik in Mei onze 18 jaar oude kater en 13 jaar oude hond heb moeten laten inslapen!
Nu was hij dus alleen als wij weg zijn en dat vond ik zielig!
Een kennisje van mij had een maand geleden een kater in huis genomen die daar voor al een maand lang bij vrienden van haar in de tuin logeerde (deze kat kon niet bij hun naar binnen inverband met twee aanwezige honden)
De vriend van mijn kennis is allergisch voor van alles en dus o.a voor katten maar ze wilden dolgraag voor de kater zorgen omdat ze dit erg zielig vonden (de kater hebben zij bij Amivedi als gevonden doorgegeven maar er is blijkbaar niemand naar hem op zoek!)
Het is vier weken goed gegaan maar langzamerhand kwam toch de benauwdheid opzetten en helaas ....moesten ze om gezondheidsredenen van haar vriend een ander huisje zoeken voor deze zeer aanhankelijke kat.
Nu heb ik hem sinds gisteravond in huis en wil graag wat tips over hoe ik hem het snelst kan laten wennen aan huis / gezin en mijn vijfjarige kater!
Hij is erg lief en wel aanhankelijk ik schat hem tussen de 5 en de 8 jaar maar hij loopt maar heen en weer en heel zielig te miauwen en als hij een geluid hoort kijkt hij bang om zich heen en wil naar buiten!
Ook is hij bang voor mijn kat en mijn kat ook voor hem, ze grommen en blazen naar elkaar als ze elkaar zien, en vanacht schreeuwden ze echt naar elkaar!
We proberen ze nu een beetje uit elkaar te houden en hebben besloten de nieuwe vannacht in de huiskamer te doen met de deur dicht (tuurlijk met eten drinken en kattenbak) zodat hij zich daar dan veilig voelt zonder onze kat om hem heen ...overdag laten we alle deuren open en kan hij het huis verkennen.
Bij mijn kennis had hij zich na een dag al aangepast en ging ook goed met de hond die daar rondliep dus moet hij eigenlijk aan andere dieren om zich heen gewend zijn?
Hij eet goed en plast en poept keurig op de kattenbak!
Hoe laat ik deze twee katers op een goeie manier aan elkaar wennen?
Heeft er iemand goeie tips?
Dit vraag ik ook uit belang voor mijn eigen kat omdat ik ook niet wil dat hij naar buiten vlucht en denkt dat de nieuwe er is ter vervanging voor hem...het juist de bedoeling dat ze elkaar lief gaan vinden of in ieder geval gaan accepteren!

Alvast bedankt!
groetjes Karin