4 hoog

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Jolannie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:53

Re: 4 hoog

Bericht door Jolannie »

Ik heb zojuist het verhaal van Appie gelezen, tesamen met alle reacties. Vreselijk. Als ik het uit de berichten goed begrijp is hij inmiddels geopereerd. Hopelijk is alles goed gegaan en hebben ze niets anders meer gevonden.
Is een kattenpension wellicht een optie om hem te laten verzorgen als je werken bent?

Groetjes en veel sterkte!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 4 hoog

Bericht door Sandra W »

Dat van dat kattenpension zou ik eerlijk gezegd niet doen, want het heen-en weer-reizen is niet goed voor Appie die veel rust en weinig stress nodig heeft. Ook heeft een kattenpension hier meestal niet de manschappen en/of de deskundigheid voor. Gewoon lekker thuis laten in een bench en als het nog te ernstig is bij de dierenarts laten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

de duimen blijven nog even draaien.
sterkte voor jou en je katje!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

inderdaad . Appie in een pension doen om hem daar te laten verblijven / verzorgen is niet een goed idee, hoe lief het ook is dat je hebt mee gedacht erover.
toen ik hem van de dierenarts weg bracht naar de Regentesselaan in Den Haag was hij al amper nog weg te krijgen bij me en blijkbaar kon alleen ik hem nog alsnog weer in de reismand krijgen, weliswaar met veel gemiauw en misbaar.
ik wil zeker weten dat wanneer hij geopreerd kan worden, ik hoor morgen nieuws daarover, hij geen pijn er aan over houdt bij lopen en bewegen.
dat het nooit meer zal worden als voorheen is al zeker.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 4 hoog

Bericht door Sandra W »

Ook al wordt het nooit meer hetzelfde, toch moet je moed houden, want katten zijn taaie dieren en kunnen een hoop hebben en een fijn volwaardig kattenleven hebben ondanks hun handicap.

Als je bijvoorbeeld de röntgenfoto's van de heupen van mijn kater ziet verschiet je spontaan van kleur en de dierenarts heeft het er zelfs over dat hij later misschien aan een kunstheup moet, maar als je mijn kat ziet dan zie je aan alles een tevreden kat die gewoon gelukkig is als hij lekker warm in het zonnetje ligt of nu lekker warm voor de kachel. Ik duim voor je dat het voor jou Appie hetzelfde is!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

even snel nog een vraagje over de bench, ik blijf positief en ga er vanuit dat Appie woensdag onder het mes is gegaan en dan donderdag ofzo weer thuis zal zijn.
ik heb 2 afmetingen van een bench gevonden, oke, oorspronkelijk zijn ze voor honden bedoeld, maar wat is nu de juiste afmeting ervoor ?
te klein en hij ligt opgepropt tussen de kattebak, deken en zijn drink en eet bakken.
maar te groot kan hij dan weer niet te veel gaan bewegen ?
en moet ik hem al die weken totaal met rust laten zonder aan te halen verder ?
kan via een huidiersite een bench per week huren en zodra ik echt weet dat Appie weer thuis gaat komen is die snel genoeg besteld.
mocht het spaak lopen kan ik voor 2 of 3 dagen bij de dierenarts even een bench meekrijgen.
moet zijn eigen kattebak dan in de bench of moet ik die weken even overstappen op een onoverdekte bak ?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

wat voor afmetingen had je in gedachten?
is appie een grote zware kat, of wat kleiner gebouwd?
het is het beste een onoverdekt bakje te nemen met een lage opstap.
en tuurlijk mag je hem in de bench aanhalen zoveel je wil, dat zal alleen z'n herstel maar bevorderen.
Jolannie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:53

Re: 4 hoog

Bericht door Jolannie »

Achteraf misschien inderdaad geen goed idee, zeker omdat Appie nu zo aanhankelijk is. Begrijpelijk ook.
Ik dacht dat jij niet voor hem kon zorgen vanwege het werk, vandaar dat ik het pension opperde. Ik ging er vanuit dat een pension redelijk deskundig was maar dat valt blijkbaar tegen. Zeker voor het onzekere kiezen is beter.

Hopelijk verloopt het herstel van Appie voorspoedig en vind je een goede oplossing om hem te verzorgen.

Groetjes,
Jolanda
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

volgens mij moet ik een bench van 109 x 69 x 75 hebben wil de kattebak deken en drink en eten samen met Appie erin kunnen.
Appie is niet echt een grote kat, ca 4 kilo en niet echt groot, Freddy was pas een grote kat.
kan wel een kleinere bench nemen, maar dan staat de kattebak wel erg dicht op het eten en drinken en bij Appie zelf.
as vrijdag komt mijnheer thuis, moet nog wel overleggen of mijn eigen da ook wekelijks het gips mag vervangen, anders elke week richting Den Haag .
Appie reageert goed en is al wat levendiger geworden, snap alleen niet waarom ze het enkel in het gips hebben gezet en geen operatie, maar dat hoor ik donderdag.
en proberen of ik in gedeelten de rekening kan gaan voldoen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

dat is een ruime bench, dat moet goed uit te houden zijn voor je katje.
als nu blijkt dat een operatie niet nodig is, dan is dat natuurlijk mooi, zowel voor appie als voor je portemonnee.
de duimen draaien door!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 4 hoog

Bericht door Sandra W »

Heel vaak kiezen ze er voor om eerst te kijken of het zo ook lukken wil voordat ze aan dure en ingrijpende operaties beginnen. Hopelijk is dat bij jou kat ook zo.

groeten,
Sandra

PS: fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

ben al blij dat ie weer thuis komt :smile:
kan voor een paar dagen een bench van de eigen da lenen.
nu is het wachten op een belletje uit Den Haag.....
is mijnheer zeker zaterdag al weer thuis en das toch ergens een belangrijke datum. ;-)
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

sinds vanochtend is Appie weer thuis, enerzijds blijdschap, anderzijds kan ik het niet aanzien hoe hij zich vooruit sleept met zijn voorpootjes in de bench, hopenlijk zal dat snel veranderen en vindt hij een manier om zich iets makkelijker te verplaatsten, nu vraag ik me af of hij wel op de bak kan komen ...
heb zijn reismand de deksel eraf gehaald en de bodem dient nu als kattebak, deze heeft een enorm lage instap, dus wie weet kan ik het hem zo makkelijker maken voor zijn behoeftes.
heb hem eerst even bij laten komen van de reis en na een tijdje even bij hem gaan liggen, half in de bench en hem weer horen spinnen :-)
alleen is mijn hoofd nu drijfnat geworden....mijnheer heeft elk plekje die hij maar kon raken afgelikt en het spinnen werd nog luider .
heb alleen nog even een andere vraag over de bench, heb nu 2 zitkussens erin gelegen en daaroverheen een deken, is er iets anders wat ook voor Appie misschien lekkerder zal liggen ?
hij zal de komende weken in de bench verblijven en dan moet het wel zo comfortabel mogenlijk natuurlijk.

donderdag as moet Appie weer voor controle en verwisseling van het gipsverband.
de reden dat er niet is geopereerd is dat de breuk te is, als er een pin in moet komen is het risico te groot dat het bot dan helemaal versplinterd, vandaar het gipsverband.
ik durf hem niet op schoot te nemen en hem dan zijn dutje te laten doen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

wat heerlijk dat je ventje weer thuis is!
zo te lezen heb je een comfy plekje voor hem gemaakt.
akelig inderdaad om je kat zo te zien slepen, maar ik neem aan dat hij flink aan de pijnstiller zit, op nu naar herstel!
beterschap appie :smile:
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

sorry dat ik erover door blijf " zeuren " , maar het geeft me geen nachtrust. bestaat er een kattebak met een hele lage rand ? zodat Appie wat makkelijker erin en uit kan om zijn behoeftes te doen ?
de optie die ik nu heb heeft nog geen resultaat, de reismand onderkant nu als kattebak in gebruik, maar hij heeft nog niets erop gedaan, nu ben ik bang dat ie hierdoor misschien een blaasprobleem en of verstopping van kan gaan krijgen.
Plaats reactie