Hallo,
Wij hebben net een nieuw jong kitten gevonden en het is nu een dag bij ons, ik heb het melk gegeven en eten, maar nu heb ik de indruk dat hij te gehecht aan mij aan het geraken is. Vanaf hij me ziet springt hij op en neer, miauwt en klimt omhoog in zijn kooi (hij zit nog in een kooi om het huis gewend te komen). Ik denk dat hij denkt dat ik zijn moeder ben. Iemand tips om dit te voorkomen?
Kitten raakt te gehecht
Re: Kitten raakt te gehecht
Je kunt beter niets doen om dit te voorkomen, want het kittentje heeft nu (zonder zijn moeder en/of broertjes en zusjes) heel hard iemand (mens of dier) nodig om zich aan te hechten, anders raakt hij ernstig psychisch beschadigd voor de rest van zijn leven.
Zolang jij dus degene bent die het meeste voor hem zorgt zal hij jou als zijn moeder zien en dat is alleen maar goed. Als hij daarna naar een ander gaat zal hij je zeer snel vergeten en zich weer aan iemand anders gaan hechten, want hij is nog jong en dus flexibel, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij zich dan eenzaam en ellendig zal voelen. En als hij bij jullie blijft en hij wordt ouder dan zal hij vanzelf steeds zelfstandiger worden en is er dus ook niets aan de hand. Je heb dan misschien een iets aanhankelijkere kat dan anders, maar dat kan toch juist heel leuk zijn!
Dus geniet gewoon met volle teugen van elkaar, want deze fase duurt maar kort en ze zijn zo groot
!
groeten,
Sandra
Zolang jij dus degene bent die het meeste voor hem zorgt zal hij jou als zijn moeder zien en dat is alleen maar goed. Als hij daarna naar een ander gaat zal hij je zeer snel vergeten en zich weer aan iemand anders gaan hechten, want hij is nog jong en dus flexibel, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij zich dan eenzaam en ellendig zal voelen. En als hij bij jullie blijft en hij wordt ouder dan zal hij vanzelf steeds zelfstandiger worden en is er dus ook niets aan de hand. Je heb dan misschien een iets aanhankelijkere kat dan anders, maar dat kan toch juist heel leuk zijn!
Dus geniet gewoon met volle teugen van elkaar, want deze fase duurt maar kort en ze zijn zo groot

groeten,
Sandra
Re: Kitten raakt te gehecht
Ok, dan