Kat mee op vakantie naar adres met een inwonende poes?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
kaytje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 12:59

Kat mee op vakantie naar adres met een inwonende poes?

Bericht door kaytje »

hoi allemaal,

Ik heb een katertje (Florus) van nu 6 maanden die volgende week wordt gecastreerd. Hij heeft al een chip een paspoort en al zijn inentingen (ook voor het buitenland). Qua gedrag is hij heel makkelijk in de omgang en gaat hij goed om met veranderingen zoals een verhuizing en een oppas tijdens de zomervakantie. Ik ga hem na de castratie buiten laten (hij is er al bekend mee maar nooit voor lang).

Nu spelen we met het idee om hem tijdens de kerst mee te nemen op vakantie naar Frankrijk. Op het vakantieadres is er meer dan genoeg ruimte (in huis) en ik ben van plan hem gewoon binnen te houden (slecht weer, grote tuin met toegang tot de wilde natuur)

Nu is het zo dat daar de moeder (2 jaar) van Florus woont en ik zou graag wat tips hebben over hoe ik dit het beste kan aanpakken (het is voor 1,5 - 2 weken). een langzame introductie?

Alvast bedankt!

groetjes

Kay
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat mee op vakantie naar adres met een inwonende poes?

Bericht door rieneke »

een langzame introductie neemt al twee weken of langer in beslag.
is er niet iets anders te verzinnen, zodat je katje thuis wordt verzorgd?
goede kans dat de moederpoes not amused is.
waarom al die stress voor die paar weken?
ik hoop dat je een andere oplossing vindt.
kaytje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 12:59

Re: Kat mee op vakantie naar adres met een inwonende poes?

Bericht door kaytje »

Ja rieneke, ik ben het toch wel met je eens. Ik zal mijn oppas tijdens deze dagen proberen te regelen.

Bedankt voor het advies!
Gesloten