ff voorstellen, ik ben nieuw hier...

Ik ben een trotse eigenaar van 10 katten, tussen de 3 en 16 jaar.

Ik heb al sinds 2000 katten en weet al het een en ander, maar ik heb toch een goed advies nodig.
6 van de 10 hebben overgewicht, sommigen wegen 8+ kg.
Nou gebruik ik al een tijdje Royal Canin Light40, zeker al twee jaar, en ik moet zeggen dat ik wel verbetering zie, ze zijn langzaam aan wat afgevallen.
Het probleem is echter dat Royal Canin best duur is

Een verkoper wist mij uit te leggen dat het niet de bedoeling is om de RC Light40 voor lange tijd te voeren, omdat in de meeste light voeren een bepaalde voedingstof niet zit, welke weet ik ff niet meer, en bij langdurig gebrek aan deze voedingstof, krijg je gegarandeerd het haarprobleem dat ik beschrijf.
Ik weet dat je een kat een keer per week moet kammen om van het grootste haarprobleem af te zijn. We kammen ze wel, maar een keer per week haal ik niet, maar dat deed ik voorheen ook niet.
Met 10 katten heb je natuurlijk altijd wel haren in huis en op de kleren, daar kom ik niet onderuit, dat snap ik, maar heeft iemand misschien ervaring hiermee en een oplossing om het haarverlies te beperken door middel van voer?
Heeft iemand het nieuwe premium-brokvoer van de Aldi al geprobeerd? Kost maar iets van 2 of 3 euro per kilo, terwijl ik voor de RC Light 40 nu alweer €58,- per 10 kilo betaal. Maarja dat is dan weer geen light voer...

Dus een premium light brok, die ook het haarverlies beperkt, wie weet welke het beste is?
Alvast bedankt,
CatanDragon