Onze Britisch Blue Floortje van 11 jaar heeft de laatste tijd erg veel last van jeuk boven haar linkeroog. Ze draagt nu een kap en heeft anti-jeuk pillen die we aan het afbouwen zijn. Helaas weten we niet wat de oorzaak is. We zijn met haar bij een dermatologe geweest maar ook zij weet het niet.
Komt iemand dit bekent voor?
Ik hoor het graag
Allergie
Re: Allergie
de kat van mijn schoonouders begon ook ineens veel te krabben. Ze zijn er nu achter dat het waarschijnlijk het eten is wat hij buiten allemaal op eet, en dat is vooral wat hij in vuilniszakken vind 

Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
† 30 maart 2010 Jobey
Floortje komt alleen buiten als we thuis zijn en niet buiten de tuin. Misschien is het wel een plant, we weten het niet. We hebben nu via de dierenwinkel andere knabbels en eten en gaan dat nu 6 weken proberen.
Als iemand een beter idee heeft horen we het graag.
Als iemand een beter idee heeft horen we het graag.
Persoonlijk zou ik dan eerder op Hypoallergeen voedsel (bijvoorbeeld van RC of Hill's) via de dierenarts overstappen en dan een flinke tijd niets anders geven.
groeten,
Sandra
groeten,
Sandra
Of mischien rauw/vers gaan voeren, is nog altijd het beste.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Floortje kan wel opeens allergisch ergens voor zijn.
Wij hebben sinds een jaar de kat van de buren; Balou,krabde zichzelf hélemaal stuk,ook dieet gehad,echt vanalles geprobeerd.
Toen een allergie test gedaan,via bloedafname...nou daar kwam best veel uit... (zoals, o.a. allergie voor bepaalde grassoorten,huisstofmijt,soya,Hert)slot van het liedje...heeft ze 5mg. prednison per dag. En ik weet wat prednison doet,en ik ben er zeker niet blij mee.
Maar die jeuk werd ze ook gek van en zelfs agressief.Jeuk is verschrikkelijk,sterkte voor Floor en jou! Wilma
Julia en Balou zijn mijn twee mooie meiden!
Wij hebben sinds een jaar de kat van de buren; Balou,krabde zichzelf hélemaal stuk,ook dieet gehad,echt vanalles geprobeerd.
Toen een allergie test gedaan,via bloedafname...nou daar kwam best veel uit... (zoals, o.a. allergie voor bepaalde grassoorten,huisstofmijt,soya,Hert)slot van het liedje...heeft ze 5mg. prednison per dag. En ik weet wat prednison doet,en ik ben er zeker niet blij mee.
Maar die jeuk werd ze ook gek van en zelfs agressief.Jeuk is verschrikkelijk,sterkte voor Floor en jou! Wilma
Julia en Balou zijn mijn twee mooie meiden!