Eten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
Roxanna
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 13:00

Eten

Bericht door Roxanna »

Hallo, ik heb een poes van 11.5 jaar oud genaamd Floortje.
Ze is in 1.5 jaar sterk vermagerd van 5 kilo naar 2 (gister woog ze nog maar 1.9).
Gister zijn we naar de dierenarts geweest en die constateerde suikerziekte na een bloedonderzoek. Sinds gisterenochtend eet Floortje niks meer. Ik heb van alles geprobeerd dwang, lievelingskost.. niets eet ze meer. Het enige wat ze doet is op de grond liggen (wij hebben laminaat dus dat is best fris) Zou ze buikpijn hebben?

We zijn gister begonnen met het spuiten van Insuline, zou het kunnen dat het niet eten van Floortje een bijwerking is van de Insuline? ook de traagheid geeft bij mij vraagtekens want normaal kwam ze altijd schooien om eten zelfs als je met dingen zat die ze helemaal niet lustte zoals fruit enz.

Ik ben vanmiddag van plan weer een bezoek aan de dierenarts te brengen. Ik wil echt graag weten wat er mis is met Floortje.

UPDATE:
Mijn moeder heeft vandaag de dierenarts gebeld en we staan voor de keuze.

Aan een infuus met bloedonderzoeken

of

in laten slapen

ik vind het een hele moeilijke keuzen maar ik denk dat ik voor de laatste keuze ga
Ik wil Floortje niet langer meer zien lijden en haar eindelijk rust geven.

Ze is 11, dat is nog niet zo heel erg oud vergeleken de meesten katten maar ik heb het gevoel dat ze gewoon al opgegeven is. :-(
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Eten

Bericht door rieneke »

wat een moeilijke situatie.
ik zou alles eens voorleggen op http://www.suikerkatten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , er is daar heel veel kennis aanwezig.
veel wijsheid en sterkte!
Gesloten