Mijn katers op dieet gezet; Hebben ze op deze manier honger?
Mijn beide katers zijn op dieet.... Ben vorige week naar de DA geweest voor de jaarlijkse inenting en ze zijn TE zwaar en moeten volgens de DA aan de speciale brokken van Royal Canin die ik alleen bij de DA kan kopen.
Ze krijgen nu ook al Royal Canin - Indoor - omdat het binnenkatten zijn. Per kat 50gram, verdeeld over 3x per dag, met 3 x per dag iets lekkers erdoor (lekkers = een taartvorkje natvoer)
Het zijn 2 britse kortharen.
Gemiddeld gewicht van een brits korthaar ligt tussen de 4 en 8 kilo.
Brenton weegt 5,9 kilo (2 jaar oud) en Murphy weegt 5 kilo (1 jaar oud).
De DA wil met hulp van dit speciale voer beide katers terug hebben naar 4 kilo...!!! Nou vind ik persoonlijk 4 kilo onderaan de maatstaaf en vraag mij af of ik hier voor moet gaan of niet.
Ze zeggen dat het voor de toekomst beter is ivm suikerziekte etc. Dat geloof ik ook wel. Maar ik vind ook dat ze toch op een 'gemiddeld' gewicht zitten (precies tussen die 4 en 8 kilo) en vind ze eigenlijk zelf niet te dik.
Nu hebben we besloten om eerst zelf eens een half jaar door te gaan met Royal Canin Indoor en dan de dosering omlaag te brengen. Ze krijgen nu 40 gram per dag (ipv 50 gram), en verdeeld over 2x (ipv 3x), en dan dus ook 2 x per dag een gebaksvorkje natvoer voor de lekker erdoor (ipv 3 x per dag / dat scheelt ook alweer).
Een half jaar lang dit volhouden en regelmatig op de weegschaal met de katten om te kijken of het werkt.
Zou deze dosering TE weinig zijn??? Als ze maar geen honger hebben.
Beide katers zijn 'geholpen' (ex-katers

). Hebben jullie hier ervaring mee?
En hebben jullie ervaring met het speciale voer wat je alleen bij de DA kan kopen??
Het schijnt een light-versie te zijn wat minder aanzet, maar wat wel voldoende vulling geeft zodat ze vol zijn. Het heet
ROYAL CANIN Satiety Support.
Het zal allemaal wel zo zijn, maar om mijn katers nou terug te moeten brengen naar een minimaal gewicht.....

....