Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door ArPaS elftal »

Nou, waar zullen we beginnen? Kommer en kwel slaat nu wel even op huize ArPa en co. :???:

En ja, ik begrijp heel goed zoveel katten, zoveel zorgen en dat het geld kost (700 euro in nog geen 2 weken tijd), maar daarom hoef ik het nu nog even niet leuk te vinden. :eeh: Dus een ieder die na het lezen van dit stukje denkt 'zie je wel' of 'ik had het altijd wel gedacht' of 'eigen schuld' of wat dan ook in die trant mag een reactie achterwege laten als dat alles is wat je te zeggen hebt. ;-) Ik denk dat we ons wel ff beroerd en blut genoeg voelen nu zonder steken onder water te krijgen van wie dan ook.... en nee, zielig zijn we niet :!: maar erg happy momenteel ook niet, ik denk toch niet dat dat ons momenteel ff kwalijk te nemen valt. :ehand:

Allereerst hadden we natuurlijk Fausto en zijn rotte kies. Bij heb hebben we ook een FeLV/FiV test gedaan en die was goddank beide negatief. De kies is van de week verwijderd, zn gebit gereinigd en gepolijst en hij zit nu nog aan de AB. Eind van de week op controle en dan gaan we maar eens vragen hoe het zit met de 'verwachtingen'.
Het was nml wel heel erg ontstoken daar achterin en vooral rechts was zn tandvlees nogal teruggetrokken dus of we er hiermee zijn en of dit het was.... De tijd zal het leren. :-o

Toen (eigenlijk tegelijkertijd) hadden we bange Forel met haar smerige oren. Deze zijn schoongespoeld, ook zij had wat ontstoken tandvlees en heeft daar AB voor gehad. Inmiddels is zij weer uit de bench (kuur is afgelopen) en ziet er momenteel goed uit gelukkig, eet ook weer lekker.
Ook bij haar een FeLV/FiV test gedaan en om half 9 vrijdagavond ging de telefoon. De DA kliniek met de uitslag.
De FeLV test was negatief maar de FiV test dus niet... en ze hebben de test 3x gedaan bij het lab... dus dat is wel zeker... :cry:

En dan heb je 'ineens' een aidskat... Ondanks dat het niet echt een hele grote verassing is is het toch best een schok als het ineens zo definitief is. :shock:

Voor ons veranderd er niet veel, ze is nu 4 en de kans dat ze het niet hier of in het asiel heeft opgelopen maar van moederpoes heeft meegekregen is levensgroot. We hebben geen tot bloedens vechtende groep dus het risico voor de andere katten valt ook wel mee... Enige is wel dat we nu de oorzaak weten van haar 'altijd wat' en zeer verminderde weerstand en tocht (over) gevoeligheid...

Sja, als we het eerder hadden geweten hadden we na haar er natuurlijk nooit zoveel katten bijgenomen maarja.... als hadden komt is hebben te laat.... :eeh:

Er zijn geen meds voor, enige wat we kunnen doen is uitkijken met tocht enzo, stress zoveel mogelijk voorkomen en bij verkoudheidjes trachten zo snel mogelijk in te grijpen.

En natuurlijk heel veel (nog meer?!) liefde geven!!! :grin: :grin: :grin:

En dan hebben we Leonardo.... nee, het houdt niet op..... :roll:

De afgelopen 2 dagen vondt ik zo nu en dan een druppel of 2 bloed in de omgeving van de kattenbak. Ik had al een vermoeden maar vanmorgen heb ik hem op heterdaad 'betrapt' .... om 11 uur zaten we dus bij de DA. Gelukkig geen verstopping te voelen, hoogstwaarschijnblijk blaasontsteking, geen koorts maar blaas was te klein om aan te prikken dus we moesten thuis proberen urine op te vangen. Kon het ook op gruis onderzocht worden. :eshifty:

Dat is gelukt en Arnoud heeft het vandaaag nog gebracht en is inmiddels terug met de uitslag. (hij kon erop wachten). Geen gruis gelukkig, zuurgraad was oke, nierwaardes wel licht verhoogd maar dat kwam hoogstwaarschijnlijk door de blaasontsteking.
Kuurtje Ketofen dus en nu maar hopen dat hij snel weer opknapt!!! :grin:

Dan hebben we ook nog onze oudste Bunny met 1 'prutoog' die druppelen op zn zachts gezegd niet toelaat en die we nu dus elke nacht (ze slaapt als enige bij ons op de kamer) wat vlees met vitaminepasta geven. Dat lijkt toch wel wat verbetering te geven dus daar gaan we nog maar even mee door! :grin:

Flupke proest en niest een beetje al een tijdje, maar vanmorgen leek ze inene niet op te houden! Nu is ze gelukkig weer rustig, gelukkig maar want haar ff mee naar de DA... mmmmm En ze lijkt verder helemaal niet ziek dus maar hopen dat dat meevalt ... anders toch maar proberen... sja... :epray:

Ow, en bij Kayley zal er binnenkort toch echt een klit op haar buik weggeschoren moeten worden als ik hem niet binnen afzienbare tijd weg mag knippen van haar! :twisted:

Ik geloof dat dat het wel was...... maar of we er ook zijn nu???? :roll:

Sja, en tot overmaat van ramp is mijn loon afgelopen week niet gestort door een foutje van het uitzendbureau... was al blut, ben nu nog blutter en zal moeten wachten tot woensdag tot ik weer iets kan. Met als gevolg dat Arnoud nu bijna alle DA kosten heeft betaald, dat van vandaag uit ons contante potje moest komen waar we eigenlijk een rolgordijn voor het voorraam aan van wilde schaffen en hij ook nog eens mijn zorgverzekering moest voorschieten... Alle het goede komt in 3en, al het slechte in veel meer delen.....
Laatst gewijzigd door ArPaS elftal op 03 aug 2008 15:02, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
tacuma
Panter
Panter

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door tacuma »

Hallo Patricia,

Niets 'zie je nou wel' of 'eigen schuld': iedereen herkent het wel dat alles in één keer
gebeurt, net als het tóch al niet zo goed uitkomt. 't Is niet niks wat jullie en de katten
allemaal overkomt, en ik wil je heel veel sterkte wensen, meid! Achter de wolken schijnt
de zon, en ik hoop van harte dat dat voor jullie al helemaal opgaat!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Jeetje zeg. Wat een tegenslagen allemaal :( Het komt allemaal wel tegelijk he. Bah wat een ellende.
Kan je niet bij de Da een regeling treffen?
Zoveel katten is zoveel zorgen maar je krijgt ook enorm veel liefde ervan terug! En ze boffen maar met jullie als baasje. Kijk naar je dieren en je weet waarvoor je het gedaan hebt.
Dus daarom helemaal niet: zie je wel of dergelijke uitspraken.
Helaas komt het nu allemaal tegelijk maar iedereen herkend het wel. Is het niet met dieren dan wel met bv huishoudelijk apparatuur, de auto of wat dan ook.
Daarom : kom op !!! En blijf positief !!!

Ik hoop dat ze allemaal snel opknappen en dat er snel betere tijden komen !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Zulke uitspraken zou ik niet terecht vinden, je weet toch ook niet van tevoren dat zulke dingen gebeuren en alles tegelijk, ja dat is helaas vaak het geval :roll:
Er zijn dierenartsen, als je er goed bekend bent, die best schappelijk zijn hoor, waar je in termijnen kan betalen.
Veel sterkte met alle perikelen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

sandy schreef: Er zijn dierenartsen, als je er goed bekend bent, die best schappelijk zijn hoor, waar je in termijnen kan betalen.

Alles is al betaald, nu volgende week nog boodschappen doen... :eeh:

Zou de c1000 ook een betalingsrefeling kennen? ;-) :lol: :lol:

sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Vragen staat vrij he :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

wat een baal zorgen en ellende zeg :-(
een ding: bij mijn karel werd fiv vastgesteld toen hij 4 was.
hij heeft nog een fijn leven gehad, en is 11 jaar geworden.
hopelijk kan jij met je aidskatje ook nog lang vooruit!
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

rieneke schreef: een ding: bij mijn karel werd fiv vastgesteld toen hij 4 was.
hij heeft nog een fijn leven gehad, en is 11 jaar geworden.

Forel is ook net 4, laten we het hopen!!!! :grin:

Shaz
Tijger
Tijger

Bericht door Shaz »

Wat naar om te horen dat je nu dus een aids-katje hebt. Verklaart veel, maar geeft ook veel extra zorgen.
Dat soort dingen weet je van te voren niet en dat is waarschijnlijk maar goed ook.
Hopelijk is de ellende nu toch weer even voorbij en kunnen jullie financieel en emotioneel weer bijkomen!
groetjes Sharon
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bah bah bah.... echt lekker eten en drinken wil hij (Leonardo) niet. Vanmorgen pil met vlees en wat brokjes, vanmiddag vleespap (met veel water) begin van de avond nix en nu ook... nix.... ligt maar te duffen in zn mand, nauwelijks wakker te krijgen.... Was gisterenavond ongeveer hetzelfde liedje...

Heb hem op het vleespapje na ook niet echt zien drinken verder :?

Zou hij duf worden van de pillen? Ik geef hem morgenochtend in ieder geval niet weer 1,5 pil, misschien 1. En dan kijken hoe het gaat. Vanmorgen wassie wel enthousiast... pil uitgewerkt???

Wordt weer contact opnemen met/ naar de DA morgenavond als dit zo doorgaat :|

Bah :cry: :cry:

Tot overmaat van pure ellende blijft Fluppie ook met de rfegelmaat niesen en proesten.... moet dus ook mee maar hoe? That's ff the question... (ja in een reismandeje, duh... #-o )

EDIT: Bedenk me net dat hij aan het begin van de avond nog wel een handje brokjes gegeten heeft. Stukken later dan de rest, omdat ik m toen ook uit zn 'bed' moest halen en hij dus nog niet lekker wakker was> en dan wil hij in eerste instantie niet eten (vlees brokjes, vitaminepasta, t interesseert m geen zak als ie net wakker gemaakt is)

Maarja, nu wil hij überhaupt zn mand niet uit... tilt zn kop op, spint ff, en slaapt verder...

Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Patricia, ik wil je steeds een PM sturen, maar ik kom daar niet helemaal uit er is veel veranderd.

Misschien kan je mij eentje sturen met je nummer dan bel ik je als je dat wil.

Ik heb Femmel een mail gestuurd, zij heeft erg veel ervaring met aidskatten en haar kater is oud geworden.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Kattenbella schreef:Patricia, ik wil je steeds een PM sturen, maar ik kom daar niet helemaal uit er is veel veranderd.

Misschien kan je mij eentje sturen met je nummer dan bel ik je als je dat wil.

Ik heb Femmel een mail gestuurd, zij heeft erg veel ervaring met aidskatten en haar kater is oud geworden.

Inmiddels is de PM gelukt, aangekomen EN gelezen :grin:

En 'Femmel' ken ik via een ander kattenforum, ben ook al een beetje dieper op haar site aan het speuren geweest! :eclap: THNX! :eclap:

En ik wanhoop niet hoor, maar nou Leonardo weer zo ellendig... jakkes..

Fo komt er wel :eclap: :eclap: We redden het al 4 jaar met elkaar en de nodige AB kuren, daar moeten we toch minimaal nog 4 jaar aan vast kunnen plakken op deze manier!! :epray: :eclap:

Kattenbella
Tijger
Tijger

Ik hoop dat het met Leonardo ook goed gaat komen!

Hier gaat het ook best minder met het hete weer, valt niet mee in een groep en volgens mij is dit ongezond weer.

met Fem zal het echt lukken, ze is super!

Dikke zoen voor jullie daar!

Koppies!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Jippie!!!! Leonardso eet lekker van zn vlees, waaraan ik veel water heb toegevoegd :-P Ben wel stiekem sneaky hoor, hij moet nu goed drinken hè? ;-) (en nu nog brokken ook!)

Vanavond zal hij waarschijnlijk wel weer suf en lamlendig zijn van de meds van vanmorgen, net als gisteren maarja.... als het maar helpt!!!

En het gaat me niet zozeer om de kosten, of dat het uitzendbureau niet heeft uitbetaald (jippie, heb t vandaag binnen!!!) of wat we niet meer kunnen (rolgordijn) ivm de hoge da kosten van de laatste tijd maar alles komt altijd tegelijk...... :cry:

Gisteren zat ik er ff zo doorheen dat ik zei "soms denk ik: kunnen we niet 7 van de katten die nu aandacht tekort komen herplaatsen zodat we ons niet zo schuldig voelen omdat we zo bezig zijn met de rest?'

maar dat heeft geen zin, het is een fase en we komen er wel weer doorheen..... samen met de poezels!!! :grin: :eclap:

Kattenbella
Tijger
Tijger

He meid, soms valt de combinatie veel dieren en werken even niet mee, zeker als het niet helemaal lekker gaat.

Fijn dat het beter lijkt te gaan met Leonardo :grin:

knuffels voor jullie allemaal!
Gesloten