En ja, ik begrijp heel goed zoveel katten, zoveel zorgen en dat het geld kost (700 euro in nog geen 2 weken tijd), maar daarom hoef ik het nu nog even niet leuk te vinden.

Allereerst hadden we natuurlijk Fausto en zijn rotte kies. Bij heb hebben we ook een FeLV/FiV test gedaan en die was goddank beide negatief. De kies is van de week verwijderd, zn gebit gereinigd en gepolijst en hij zit nu nog aan de AB. Eind van de week op controle en dan gaan we maar eens vragen hoe het zit met de 'verwachtingen'.
Het was nml wel heel erg ontstoken daar achterin en vooral rechts was zn tandvlees nogal teruggetrokken dus of we er hiermee zijn en of dit het was.... De tijd zal het leren.

Toen (eigenlijk tegelijkertijd) hadden we bange Forel met haar smerige oren. Deze zijn schoongespoeld, ook zij had wat ontstoken tandvlees en heeft daar AB voor gehad. Inmiddels is zij weer uit de bench (kuur is afgelopen) en ziet er momenteel goed uit gelukkig, eet ook weer lekker.
Ook bij haar een FeLV/FiV test gedaan en om half 9 vrijdagavond ging de telefoon. De DA kliniek met de uitslag.
De FeLV test was negatief maar de FiV test dus niet... en ze hebben de test 3x gedaan bij het lab... dus dat is wel zeker...

En dan heb je 'ineens' een aidskat... Ondanks dat het niet echt een hele grote verassing is is het toch best een schok als het ineens zo definitief is.

Voor ons veranderd er niet veel, ze is nu 4 en de kans dat ze het niet hier of in het asiel heeft opgelopen maar van moederpoes heeft meegekregen is levensgroot. We hebben geen tot bloedens vechtende groep dus het risico voor de andere katten valt ook wel mee... Enige is wel dat we nu de oorzaak weten van haar 'altijd wat' en zeer verminderde weerstand en tocht (over) gevoeligheid...
Sja, als we het eerder hadden geweten hadden we na haar er natuurlijk nooit zoveel katten bijgenomen maarja.... als hadden komt is hebben te laat....

Er zijn geen meds voor, enige wat we kunnen doen is uitkijken met tocht enzo, stress zoveel mogelijk voorkomen en bij verkoudheidjes trachten zo snel mogelijk in te grijpen.
En natuurlijk heel veel (nog meer?!) liefde geven!!!

En dan hebben we Leonardo.... nee, het houdt niet op.....

De afgelopen 2 dagen vondt ik zo nu en dan een druppel of 2 bloed in de omgeving van de kattenbak. Ik had al een vermoeden maar vanmorgen heb ik hem op heterdaad 'betrapt' .... om 11 uur zaten we dus bij de DA. Gelukkig geen verstopping te voelen, hoogstwaarschijnblijk blaasontsteking, geen koorts maar blaas was te klein om aan te prikken dus we moesten thuis proberen urine op te vangen. Kon het ook op gruis onderzocht worden.

Dat is gelukt en Arnoud heeft het vandaaag nog gebracht en is inmiddels terug met de uitslag. (hij kon erop wachten). Geen gruis gelukkig, zuurgraad was oke, nierwaardes wel licht verhoogd maar dat kwam hoogstwaarschijnlijk door de blaasontsteking.
Kuurtje Ketofen dus en nu maar hopen dat hij snel weer opknapt!!!

Dan hebben we ook nog onze oudste Bunny met 1 'prutoog' die druppelen op zn zachts gezegd niet toelaat en die we nu dus elke nacht (ze slaapt als enige bij ons op de kamer) wat vlees met vitaminepasta geven. Dat lijkt toch wel wat verbetering te geven dus daar gaan we nog maar even mee door!

Flupke proest en niest een beetje al een tijdje, maar vanmorgen leek ze inene niet op te houden! Nu is ze gelukkig weer rustig, gelukkig maar want haar ff mee naar de DA... mmmmm En ze lijkt verder helemaal niet ziek dus maar hopen dat dat meevalt ... anders toch maar proberen... sja...

Ow, en bij Kayley zal er binnenkort toch echt een klit op haar buik weggeschoren moeten worden als ik hem niet binnen afzienbare tijd weg mag knippen van haar!

Ik geloof dat dat het wel was...... maar of we er ook zijn nu????

Sja, en tot overmaat van ramp is mijn loon afgelopen week niet gestort door een foutje van het uitzendbureau... was al blut, ben nu nog blutter en zal moeten wachten tot woensdag tot ik weer iets kan. Met als gevolg dat Arnoud nu bijna alle DA kosten heeft betaald, dat van vandaag uit ons contante potje moest komen waar we eigenlijk een rolgordijn voor het voorraam aan van wilde schaffen en hij ook nog eens mijn zorgverzekering moest voorschieten... Alle het goede komt in 3en, al het slechte in veel meer delen.....