# Speels kitten bij rustige kater, iemand ervaring hiermee?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
agnes
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2008 21:46

# Speels kitten bij rustige kater, iemand ervaring hiermee?

Bericht door agnes »

Hoi,

In februari heb ik een 3 jaar oude kater (Casper) uit het asiel gehaald. Hij mag 's avonds en in het weekend naar buiten, maar door de week zit hij overdag binnen. Omdat ik een bijna fulltime baan heb en ik het vervelend vond dat hij zoveel alleen was en hij ook de indruk wekte dat hij zich verveelde, heb ik twee week geleden er een kitten (katertje) bijgenomen, ook via het asiel. Hij was toen ongeveer 9 week oud. Eigenlijk te jong dus, maar ze hadden hem langs de weg gevonden - hij was gedumpt - en het was dus niet mogeljk hem langer bij de moederpoes te laten. Op zich gaat het best goed, het kitten (Charlie) vermaakt zich prima en is heel erg lief en aanhankelijk, en Casper heeft maar één keer een beetje gegromd, maar daarna nooit weer. Hij eet ook nog steeds goed en gedraagt zich niet heel anders dan normaal. Hij wast het kitten zo af en toe en andersom wast het kitten hem ook. Het probleem is alleen dat het kitten erg druk is (wat logisch is natuurlijk). Hij springt voortdurend op Casper, bijt hem in zijn staart en slaat met zn pootjes naar hem, en dat pikt Casper niet. Dan klauwt hij naar Charlie en bijt hem in zijn buik en zijn nek, totdat Charlie gaat piepen, dan laat hij even los, maar begint daarna wel weer opnieuw. Meestal laat ik ze dan maar schrikken dmv een hard geluid, dan gaan ze wel uit elkaar. Maar het kleintje blijft Casper uitdagen, en die blijft letterlijk van zich af bijten. Daarom hou ik ze vooralsnog gescheiden van elkaar als ik er niet ben, (en ook 'snachts) omdat ik toch bang ben dat Casper hem misschien te hard zal bijten. Nu is mijn vraag of dit vanzelf beter zal gaan, of dat dit (voorlopig) zo zal blijven, omdat het kitten nu eenmaal speels is. Het was mijn bedoeling dat het leuk zou zijn voor Casper, niet dat hij voortdurend belaagd zou worden en bovendien overdag nog maar de helft van het huis tot zijn beschikking zou hebben.. Misschien is twee week nog veel te kort en moet ik gewoon geduld hebben, maar toch zou ik het fijn vinden om de mening van een ander hierover te horen.. Misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes, Agnes
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: speels kitten bij rustige kater, iemand ervaring hiermee??

Bericht door rissie »

Ik denk dat het een kwestie is van rangorde bepalen en dat het daarna over is.
De kleine heeft gewoon nog niet genoeg op zijn donder gehad, ander zou die het niet meer doen.
(ik bedoel niet dat de grote hem zeer moet doen, maar even laten zien waar de kleine staat)

En tot die tijd zou ik ze inderdaag even gescheiden houden, als je er niet bent. wan dan kan je altijd ingrijpen.

En anders is er altijd de planten spuit nog.
Gesloten