Wat te doen bij onweer?
Wat te doen bij onweer?
Misschien bestaat er al een topic(s) over deze onderwerp maar ik kan ze niet vinden, maar wat te doen bij onweer. Moet ik de kat negeren of juist niet, ik kan het nergens vinden
Mikkey heeft een eigen website -> http://www.mikkeydekat.nl
Re: wat te doen bij
als jouw kat bang is van onweer kan je dat het beste negeren, anders bevestig je hem in die angst.
Zorg ervoor dat je kat een veilig plekje op kan zoeken maar negeer het gedrag verder als hij bang reageert. Anders bevestig je de angst juist.
groetjes Sharon
gewoon je kat laten gaan. Dit is vaak het beste
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
† 30 maart 2010 Jobey
Re: Wat te doen bij onweer?
helemaal mee eens..
gisteren enorm noodweer hier gehad.. de wind stond bij ons op de zijkant, dus dikke lekkage.. we waren even weg en overal plassen onder de ramen!! wij dachten eerst dat Benthe zo in de stress zat dat je geplast had, maar daar was het echt veeeeeels te veel voor..
maar mevrouw was helemaal niet bang! ze werd er helemaal hyper van.. de regen en de bliksems waren superinteressant.. ze zat de hele avond voor het raam te kijken, heel relaxt ook de donder deed haar niets.. net alsof ze het helemaal niet hoorde
gisteren enorm noodweer hier gehad.. de wind stond bij ons op de zijkant, dus dikke lekkage.. we waren even weg en overal plassen onder de ramen!! wij dachten eerst dat Benthe zo in de stress zat dat je geplast had, maar daar was het echt veeeeeels te veel voor..
maar mevrouw was helemaal niet bang! ze werd er helemaal hyper van.. de regen en de bliksems waren superinteressant.. ze zat de hele avond voor het raam te kijken, heel relaxt ook de donder deed haar niets.. net alsof ze het helemaal niet hoorde
ik vond het ook heel raar gister. Ik dacht goed te doen door mijn gordijnen en luxaflex dicht te doen zodat ze het geflits niet zou zien, maar ze ging gewoon achter het gordijn naar buiten kijken
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
† 30 maart 2010 Jobey
Mijn dieren zijn nooit bang voor onweer.
Volgens mij kan je beter eerder een lamp aandoen (zodat ze licht flitsen minder heftig zijn) dan gordijnen dichtdoen.
En verder je dieren laten gaan en ze zelf een rustig plekje laten zoeken (desnoods in badkamer).
Volgens mij kan je beter eerder een lamp aandoen (zodat ze licht flitsen minder heftig zijn) dan gordijnen dichtdoen.
En verder je dieren laten gaan en ze zelf een rustig plekje laten zoeken (desnoods in badkamer).
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Ik laat ze gewoon hun gang gaan.
Gisteren hier in Gouda erge onweer, Simba lag op zijn rug te snurken.
En Tommie lag klem onder het kleine bijzet tafeltje met de palm erop, het leek wel een schidpad hahahah
Gisteren hier in Gouda erge onweer, Simba lag op zijn rug te snurken.
En Tommie lag klem onder het kleine bijzet tafeltje met de palm erop, het leek wel een schidpad hahahah
-
- Huiskat
heb altijd gewoon gepraat tegen de katten als ze bang zijn met onweer en vuurwerk,gewoon laten liggen waar ze willen,en gewoon doen,en als het kan ze aaien,