Kattenchip
Kattenchip
Zijn jullie katten gechipt? Ik hoorde dat er in november een chip uitkomt en als je kat dan kwijt is kan je deze vinden, omdat er een soort navigatie in die chip zit.
Wij denken wel dat we onze kittens laten chippen.
Wij denken wel dat we onze kittens laten chippen.
Re: kattenchip
bij mij zijn beide katten gechipt. Ik heb ze uit het dierenasiel, dus dan zijn ze automatisch gechipt. Ook als ik ze niet uit het asiel zou hebben, zou ik ze denk ik ook wel gechipt hebben. Mocht er dan wat gebeuren weten ze dat deze van mij zijn 

Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
† 30 maart 2010 Jobey
-
- Lynx
Inderdaad, die navigatiechip was vandeweek in het nieuws. Het schijnt met GPS te werken. Maar voor we al te enthousiast worden over een potentiele dooie mus is het wellicht verstandig om even de kinderziekten en de preciese details af te wachten...
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Voor zover ik weet is de 'gewone' chip geen navigatiechip. Die kun je alleen door de dierenarts laten uitlezen met een chiplezer. Van de week was wel in het nieuws dat er een apparaatje (met daarin GPS) aan het halsbandje bevestigd kan worden, zodat je je kat kunt volgen via Google Earth. Het is dus geen onder de huid ingebrachte GPS-chip, maar een externe.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Mijn katten zijn beiden gechipt.
Die gps chip lijkt me wel een heel handig idee maar niet als externe chip.
Want ik zou vreselijk bang zijn dat ze ergens aan zouden blijven hangen. Mijn katers dragen ook geen halsband.
Die gps chip lijkt me wel een heel handig idee maar niet als externe chip.
Want ik zou vreselijk bang zijn dat ze ergens aan zouden blijven hangen. Mijn katers dragen ook geen halsband.
... typ ik een heel verhaal, selecteer en delete ik perongelijk het hele stuk.
Naja, hier een kleiner verhaal: chippen zou verplicht moeten worden want echt veelste veel dieren belanden in het asiel omdat ze gewoon niet gechipt zijn. Ook dumpingen van dieren tijdens bijvoorbeeld de zomer vakantie kan dan als criminele actie worden gezet, ik denk dat we dan van veel meer dieren kunnen zien welk baasje geen zin had om een plekje voor zijn dier te regelen.
Naja, hier een kleiner verhaal: chippen zou verplicht moeten worden want echt veelste veel dieren belanden in het asiel omdat ze gewoon niet gechipt zijn. Ook dumpingen van dieren tijdens bijvoorbeeld de zomer vakantie kan dan als criminele actie worden gezet, ik denk dat we dan van veel meer dieren kunnen zien welk baasje geen zin had om een plekje voor zijn dier te regelen.
- fazerdriver
- Huiskat
Ik heb mijn katten direct laten chippen toen ik ze kreeg. Ook al komen mijn katten bijna niet buiten en als ze al buiten komen aan een lijntje. Ik heb dit gedaan zodat de instanties mij kunnen vinden mochten ze ooit perongeluk weglopen.
Ik hoor ook vaak inderdaad verhalen van katten die perongeluk ontsnappen en mensen ze niet hebben gechipt omdat ze dat niet nodig vonden.fazerdriver schreef:Ik heb mijn katten direct laten chippen toen ik ze kreeg. Ook al komen mijn katten bijna niet buiten en als ze al buiten komen aan een lijntje. Ik heb dit gedaan zodat de instanties mij kunnen vinden mochten ze ooit perongeluk weglopen.
Ari is ook gechipt, ik wilde niet wachten tot ze werd gesteriliseerd (dan kunnen ze de chip inbrengen tijdens de operatie). Nu maar hopen dat als ze ooit uitbreekt, mensen niet denken dat het een zwervertje is omdat ze geen bandje draagt 

Groetjes Eva
Ik laat mijn kat Flea ook chippen, wel zo handig en verstandig, voor het geval hij misschien wegloopt. Ook krijgt hij een halsbandje om, anders denken de mensen inderdaad dat het misschien een zwervertje is.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
dat denk ik niet hoor.. de meeste katten hebben geen bandje.. (die ik ken iniedergeval) ik vindt een bandje trouwens eng hoor.. waar ze allemaal niet achter kunnen blijven haken.........
je moet zorgen dat je buurt weet hoe jou kat eruit ziet zodat zij em niet in huis nemen.. en als hij wel verder loopt dan moet je maar hopen dat ze eerst gaan kijken of het een weglopertje is of een zwerver..
je moet zorgen dat je buurt weet hoe jou kat eruit ziet zodat zij em niet in huis nemen.. en als hij wel verder loopt dan moet je maar hopen dat ze eerst gaan kijken of het een weglopertje is of een zwerver..
Over een paar weken wordt die van ons gechipt, tegelijk met de castratie. Ik vond dit wel fijn om te wachten met chippen tot aan het castrerne want zo kan alles mooi in 1x bij hem gedaan worden!
Het is een binnenkat, draagt geen halsbandje, gaat alleen maar aan een lijntje met tuigje naar buiten, maar het chippen vind ik wel belangrijk! Stel dat hij een keer wegloopt... je weet maar nooit. Dan heb je in ieder geval meer kans dat je hem terug krijgt!
Groetjes
Het is een binnenkat, draagt geen halsbandje, gaat alleen maar aan een lijntje met tuigje naar buiten, maar het chippen vind ik wel belangrijk! Stel dat hij een keer wegloopt... je weet maar nooit. Dan heb je in ieder geval meer kans dat je hem terug krijgt!
Groetjes
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY
~ CAT ADDICT ~

~ CAT ADDICT ~
Lana heeft een bandje die los schiet als er iets aan blijft hangen! Ze kan hem zelfs alleen afkrijgen als ze wil!!elvedinenleonie schreef:dat denk ik niet hoor.. de meeste katten hebben geen bandje.. (die ik ken iniedergeval) ik vindt een bandje trouwens eng hoor.. waar ze allemaal niet achter kunnen blijven haken.........
Het zijn bandjes met een speciale sluiting!

Ik heb haar niet gechipt omdat we 7 hoog wonen! Ik denk dat als we ooit in 'laagbouw' huis gaan wonen, ik haar wel laat chippen!
groetjes
The good, the bad and the pussy!
Of je nu in een hoogbouw of een laagbouwwoning woont, ik zou hem wel laten chippen als ik jouw was.
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Sam 2 jaar 07-04-2009
ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog steeds niet uit ben. We wonen 1 hoog en daarom kan Vlinder nooit naar buiten. Mocht ze onverhoopt toch kwijt raken/ ontsnappen, dan staat ze ingeschreven bij de dierenartsenassociatie en als iemand haar daarheen brengt vinden ze haar zo terug in het systeem. ik vraag me dus af of het wel zin heeft.... en moet zeggen dat het bij onze dierenarts 50 euro kost vind ik nou niet een motivatie om te denken baad het niet dan schaad het niet. Tis niet zo dat ik die 50 euro niet kan missen, maar toch wel een boel geld voor iets waarvan je eig. wel zeker weet dat je het niet gaat gebruiken en ze dus niks aan heeft.Umimeis schreef:Of je nu in een hoogbouw of een laagbouwwoning woont, ik zou hem wel laten chippen als ik jouw was.