Halsbandje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Halsbandje

Bericht door Miranda »

Hier ook geen succes.

De één kwam zonder bandje terug, de ander kwam kreupel met het bandje om de oksel terug en weer een ander kwam na drie dagen weg geweest te zijn terug, ook kreupel door dat rottige bandje, dus waarschijnlijk ergens vastgezeten, want... berehonger!

Hier dus allemaal een chip en maar hopen dat mensen ze niet als zwerfkat gaan zien. Wat tot nu toe goed gaat. Op een gegeven moment kennen buren gelukkig de buurtkatten, net als jij die van de buren leert kennen.
Alhoewel hier nog één wildplasser rondloopt en soms even naar binnen sneakt en ik geen idee heb tot wie hij behoort. Het is een eenoog, dus ooit is hij geopereerd, neem ik aan. Maar even in de gaten houden, want ik vind hem ook niet heel erg fris (kan ook ouderdom zijn).

Maar hier nooit geen bandjes meer, ook geen elastiche bandjes (die had ik namelijk).
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Halsbandje

Bericht door Lotte »

Dat met zo'n bandje in de oksel is dus ook precies mijn ervaring Miranda.
Had ze geen wond onder de oksel, want door het schuren wil dat ook nog wel gebeuren
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
binkly
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2008 11:34

Kaal worden van halsbandje?

Bericht door binkly »

Hallo,
Kan iemand ons vertellen of een Britse Korthaar kaal kan worden van een halsbandje?
Wij hebben namelijk een Europese Korthaar die gewoon buiten mag komen. Zij heeft een halsbandje met magneet om zodat ze zelf naar binnen en buiten kan via de kattenluik. Maar nu hebben we sinds een paar weken een Britse Korthaar. Die weet de doorgang van het kattenluik ook al te vinden alleen kan hij niet naar binnen zonder halsband met magneet. Wij hebben gehoord dat een Britse Korthaar kaal kan worden van een halsbandje?
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: kaal worden van halsbandje?

Bericht door Beestje »

Het haar gaat altijd slijten van een halsbandje. En gaat plat liggen.
Dat is ook bij een htk het geval.
Als je er niet mee gaat showen lijkt het mij geen probleem om de kat een bandje om te doen.
Wel uitkijken dat hij zich niet gaat verhangen!
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gebruikersavatar
binkly
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2008 11:34

Re: kaal worden van halsbandje?

Bericht door binkly »

oké, ik ga er niet me showen, dus dat is dan geen probleem....
bedankt voor je reactie. :eangel:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kaal worden van halsbandje?

Bericht door rieneke »

doe het bandje behoorlijk strak, zodat het niet in de bek of oksel vast kan komen te zitten.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kaal worden van halsbandje?

Bericht door Sandra W »

In een uitzonderingsgeval kan een kat een verkeerde reactie op het bandje krijgen en dan dus wel een volledig kale en/of rood geïrriteerde hals krijgen. Let dus in het begin even op, maar meestal gaat het wel goed.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: kaal worden van halsbandje?

Bericht door peetie72 »

Is het wel een beveiligd bandje? Die los schiet als er teveel druk op komt te staan?

Groetjes, Petra
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kaal worden van halsbandje?

Bericht door rieneke »

mijn ervaring in het verleden met die beveiligde bandjes was dat je ze per gros kon inkopen, omdat ze ze bleven verliezen :???:
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Halsbandje

Bericht door Lady »

Ik heb 2 katten die voorheen altijd binnen waren (woonde op een flat)
nu zijn we verhuisd heb ik ze een bandje om gedaan omdat ze straks naar buiten toe
mogen en vind het fijn dat als ze gevonden worden dan herkend kunnen worden.
Nu heeft mijn 1e kat haar hele hals open gekrabt door dat bandje, wat kan
ik nu het beste doen??? Ik heb het bandje afgedaan maar wil eigenlijk
niet dat ze zo naar buiten gaat.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Halsbandje

Bericht door jobey »

als je ze naar buiten wilt laten gaan, zou je ze eigenlijk moeten chippen. Als je ze dan kwijt bent kunnen ze je kat zo opsporen. Of als ze gevonden worden, dan weten ze bij wie ze moeten zijn
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Myriam
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jul 2008 09:18

Re: Halsbandje

Bericht door Myriam »

Ik vond het ook wel dottig staan zo´n bandje. Dus Pluk een blauwe een Minous een hardroze, Nou wat een succes vonden ze dat, NOT. Er zat nog een belletje aan ook! Ze hadden de bandjes al heel snel af en gingen ermee spelen. Pluk dacht, ik sloop dat ding gelijk, hoef ik hem niet meer om! Dus geen bandje meer voor mijn doerakken!
Gebruikersavatar
Ellentje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2009 15:04
Locatie: Gent

Re: kaal worden van halsbandje?

Bericht door Ellentje »

Mijn Mientje is allergisch aan halsbandjes tegen vlooien... Zij kreeg inderdaad een heel kale kring aan haar hals! De DA zei dat ik beter geen vlooienbandje meer zou omdoen. Met een gewoon halsbandje heeft ze geen last!
Wat katten nog eens moeten leren; de deur achter zich dicht doen
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Wel of geen halsbandje?

Bericht door puck0906 »

Ik heb weer is advies nodig. :oops:
Ik heb 2 kittens van bijna 7 maanden. Als het weer wat warmer wordt dus zo rond maart/april wil ik ze voor het eerst echt naar buiten doen (nu gaan ze af en toe aan een tuigje) Nou zijn ze beide gechipt en dus zou je zeggen hebben ze geen bandje nodig. Nou ben ik alleen bang dat als ze buiten komen en stel dat er wat gebeurd en ze dus verdwijnen dat mensen dan niet zo slim zijn om te bedenken dat ze gechipt kunnen zijn en dus wil ik ze een bandje om doen. Ik heb dus van die veiligheids dingen gekocht die dus los kan als er wat gebeurd maar die krijgen ze dus binnen no time los. Hoe doen jullie dat? Gaan jullie ervan uit dat mensen wel weten dat ze gechipt kunnen zijn? Daarbij vind ik het belletje wel handig zodat je kan horen dat hij/zij er aan komt als hij/zij dus van buiten naar binnen wil. Een bandje met riempje wil ik niet doen. Wat vinden jullie?
Laatst gewijzigd door Admin op 17 dec 2009 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of niet bandje?

Bericht door Adriana »

wat bedoel je met 'naar buiten doen'

en wat is een bandje? bedoel je een kokertje met adresgegevens?

misschien kun je ze intussen wennen aan goed zittende tuigjes, daar kan een kokertje en een belletje aan en daar kunnen ze zich wat minder snel mee ophangen dan met een bandje om hun nek.
ze zijn dan ook beter zichtbaar voor automobilisten en fietsers.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie