Open raam

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2008 10:01

Open raam

Bericht door Luna »

Hoi allemaal,

Ik heb twee kittens van nu 10 en 11 weken oud. Ik heb ze nu twee weken.

Ik woon boven een kroeg (geen last van geluid overigens) dus op de 1e verdieping..
Nou is het wel lekker om de ramen open te zetten voor wat extra frisse lucht..

Vanmorgen was ik me aant opfrissen met een raam open, springt er een van de kittens
op de vensterbank en blijft rustig naar buiten kijken..

Mijn vraag is, zullen ze naar buiten springen? Het is best hoog namelijk..
Of kan ik er een hor voor maken zodat ze niet kunnen springen..?

Bedankt alvast.

Groeten Kim
Luna en Valentino
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Open raam

Bericht door Sandra W »

Ik zou inderdaad direct maatrgelen nemen, want kittens maken op deze leeftijd nog wel eens inschattingsfouten of staan nog wat wankel op de pootjes of zijn gewoon heel speels en zien geen gevaar en dan vallen ze makkelijk naar beneden....

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Open raam

Bericht door Shaz »

O wat eng! Wij durven nog steeds de ramen niet open te laten staan als de kat in die kamer kan komen. Dus raam open, is de deur van die kamer dicht. Ik zou er zelf dus absoluut een hor of zoiets dergelijks voor zetten. De kans dat je kitten het niet goed inschat is namelijk groot, bij ons wilde één van de katten zelf van vier hoog van het balkon afspringen :???:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Open raam

Bericht door sandy »

Wij hebben 4 volwassen katten maar zodra het slaapkamerraam open gaat, gaat de hor ervoor.
Vind het vooral met kittens erg riskant, maar neem zelfs met onze katten geen risico.
Mijn vorige kat(14 jaar)ging het raam wel uit wat ik niet wist want ze was bang maar is vanaf de dakgoot wel haar dood tegemoet gevallen :-( Dus ik zou het risico niet nemen, niet nu en ook niet als ze volwassen zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Open raam

Bericht door jobey »

ik vind het ook altijd eng. Je hebt bij Xenos goedkope horrentjes die je met klitteband aan het raam kan maken, heel makkelijk en onze katten gaan er niet meer uit. En zo heb je ook geen vliegen meer binnen. Dus dubbel nuttig!!!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Myriam
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jul 2008 09:18

Re: Open raam

Bericht door Myriam »

Wij hebben op de meeste ramen en deuren haakjes gemaakt waar ze niet door kunnen. Wel liggen ze met hun snoetjes voor de deur om de buitenlucht op te snuiven


Wij hebben 2 kittens van bijna 3 maanden nu Pluk en minoes


Afbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mei 2008 10:01

Re: Open raam

Bericht door Luna »

Hoe bedoel je haakjes gemaakt? Ze vinden het echt geweldig om lekker naar buiten te kijken en ik woon aan een vrij drukke straat dus ze hebben genoeg te zien.. :smile:
Luna en Valentino
Myriam
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jul 2008 09:18

Re: Open raam

Bericht door Myriam »

Nou gewoon zo´n haakje met oogje




ze kunnen er lekker voorzitten met hun snoetje maar niet naar buiten, en er komt toch frisse lucht binnen
Gesloten