Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
marybelle
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2008 08:55
Locatie: 't gooi

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door marybelle »

Misschien heb ik toch te vroeg gejuigd. Vanmorgen konden we weer een cadeautje van de mat opruimen. En het zag er zo goed uit. Eerst had ik al redelijk geaccepteerd dat ze waarschijnlijk weg moest en de afgelopen dagen had het feit dat ze kon blijven weer een plekje gekregen maar nu sta ik weer in tweestrijdt. Als ze een enkele keer op de mat poept is het nog te overzien. Maar welke hoeveelheid accepteren we en welke niet. :???: Het is toch maar lastig. Nou ja, misschien maar voor het moment vingers gekruisd houden en hopen dat dit een eenmalige misstap was. (Al heb ik moeite om dat te geloven.)
Bedankt dat ik hier even mijn ei kwijt kan.
Groetjes Brenda
Gebruikersavatar
p0esjee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2008 15:09
Locatie: Urmond

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door p0esjee »

Halloow...

kheb twee kittens (katertjes) van 2-3 maanden oud. Gizmo en Felix. Gizmo pist overal maar waar die kan. Op bed, op de schone was, op t leren bankstel. Eigenlyk alles wat stof is en is er geen stof in de buurt dan het bankstel maar. Ik wist eerst niet wat het was, maar na lange tijd op internet te zoeken ben ik erachter gekomen.
mijn vriend wou per see een hond. Dus hij nam een hond. (Hond is inmiddels al 3 weken weg) Ik kon niet tegen spreken. Maar mijn lieve Gizmo reageert er nog altijd anders op. Nu ik er eigenlijk oplet, zie ik ook dat hij er onder lijdt. Hij heeft echt stress! :roll:

Kan iemand my vertellen wat ik moet doen, zodat hij ophoudt met pissen? Het liefst zonder geld uit te geven.


Mvg p0esjee...
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Leonie89 »

de kat plast omdat hij stress heeft door de hond??
hond weg, stress weg.. :s
onze kat kan niet met andere katten, daarom zat zij in het asiel.. bij ons zijn geen katten, dus perfect plekje voor haar..
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door cassie »

Alleen kan in dit geval de stress wel aanblijven. Mocht het binnen een paar weken niet veranderen dan weet je dat er dus
ook iets anders aan de hand is.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Sandra W »

Als je kat echte stress heeft (om welke reden dan ook) en je kunt deze stress niet wegnemen kun je beter een rustiger huis voor je arme katje zoeken waar hij gelukkiger is en hopelijk stopt met plassen.

Maar probeer eerst de bron van de stress weg te nemen, zorg voor rust en regelmaat in je huis, koop homeopatische kalmeringstabletjes en een Feliway stekker en laat je kitten voor de zekerheid checken op blaasgruis of een blaasontsteking. En als dan niets helpt heb je echt alles geprobeerd en moet je misschien naar andere oplossingen gaan uitkijken.

Verder wens ik veel sterkte met dit probleem, want geloof me ik weet er alles van (ook hoe moedeloos en wanhopig je er van wordt :???:).
marybelle schreef:Misschien heb ik toch te vroeg gejuigd. Vanmorgen konden we weer een cadeautje van de mat opruimen.
Dit is inderdaad erg vervelend en ik ben bang dat dit een nare gewoonte is geworden. Je kunt dus beter een hele tijd de deurmat weghalen en hopen dat je zo de gewoonte doorbreekt. Dit is trouwens een beruchte plas- en poepplek, omdat het de grens van buiten naar binnen is en dus vaak wordt afgezet met een "vlaggetje".

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
p0esjee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2008 15:09
Locatie: Urmond

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door p0esjee »

elvedinenleonie schreef:de kat plast omdat hij stress heeft door de hond??
hond weg, stress weg.. :s
onze kat kan niet met andere katten, daarom zat zij in het asiel.. bij ons zijn geen katten, dus perfect plekje voor haar..
zo makkelyk is t niet voor n beestjee hoor met hond weg, stress weg. dat gaat niet in 1 2 3 tellen!! :s
dit is 1 van de domste dingee die k ooit ghoord heb, werkelyk!
en kbreng voor geen goud mijn kat naar t asiel. :s
Sandra W schreef:Als je kat echte stress heeft (om welke reden dan ook) en je kunt deze stress niet wegnemen kun je beter een rustiger huis voor je arme katje zoeken waar hij gelukkiger is en hopelijk stopt met plassen.

Maar probeer eerst de bron van de stress weg te nemen, zorg voor rust en regelmaat in je huis, koop homeopatische kalmeringstabletjes en een Feliway stekker en laat je kitten voor de zekerheid checken op blaasgruis of een blaasontsteking. En als dan niets helpt heb je echt alles geprobeerd en moet je misschien naar andere oplossingen gaan uitkijken.
dat klopt. en dat zal k zeker ook doen, als t echt niet meer gaat of kweet niks anders meer als oplossing... maar t probleem is, t doet me gwn veel pyn om zoo n beestje weg te doen. En waar haal k die kalmeringstabletjes en feliway stekker?
En je wordt er echt inderdaad moedeloos/wanhopig van. Ik kan t um ook niet kwalyk nemen. Me vriend doet dat dus wel. hij wou n hond, dus hij is eigenlyk net zo hard medeschuld. Ik blyf alles wassen, opnieuw en opnieuw haha.. Ik heb vandaag alles schoongemaakt. Tappyt vloeren kasten bankstel met bleek en afwasmiddel in combinatie. Het blijkt n beetje te helpen. hij heeft nog nergens vandaag zitten pissen. :smile:

Mvg Sharon
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door rieneke »

beslist niet schoonmaken met bleek, die lucht nodigt katten juist uit om er overheen te plassen!
het beste is ecodor bestellen, of schoonmaken met een sopje van biotex groen, en daarna afnemen met schoonmaakazijn.
feliway kan je halen bij de dierenarts.
ook kan je bach rescue remedy halen bij een goede drogist of apotheek.
Gebruikersavatar
p0esjee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2008 15:09
Locatie: Urmond

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door p0esjee »

rieneke schreef:feliway kan je halen bij de dierenarts.
ook kan je bach rescue remedy halen bij een goede drogist of apotheek.
voorlopig zijn ze heilig gweest.. begin dag 2 zonder te plassen :smile:
en k denk dat k dat ook gaa halen die feliway ofzo. Bedankt!
Laatst gewijzigd door Admin op 23 jan 2009 18:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: LET OP: Gebruik geen QUOTES/CITATEN voor je eigen tekst! Dit is uitermate verwarrend.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Leonie89 »

p0esjee schreef:zo makkelyk is t niet voor n beestjee hoor met hond weg, stress weg. dat gaat niet in 1 2 3 tellen!! :s
dit is 1 van de domste dingee die k ooit ghoord heb, werkelyk!
en kbreng voor geen goud mijn kat naar t asiel. :s
nou sorry hoor, maar als die kat stress heeft door de hond dan kun je daar met huis tuin en keuken middeltjes niets mee oplossen.. je moet de oorzaak weghalen.. en als die twee niet samen kunnen.. en natuurlijk is die stress niet in een dag weg.. en wie zegt dat een van beiden naar het asiel moet :s
je hoeft je niet bedreigd te voelen hoor, ik probeer je te helpen! daar vroeg je tenslotte zelf om.. :s
marybelle
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2008 08:55
Locatie: 't gooi

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door marybelle »

Ook ik zal altijd gezegt hebben dat ik voor geen goud mijn poes naar het asiel zou brengen. Ik heb haar er zelf weggehaald. Maar ik ben wel zover dat ik wil dat ze gelukkig wordt. Als dat zou betekenen dat ze naar het asiel moet om daar een gelukkiger huis te vinden dan is dat zou. Het is een rouwproces om haar weg te doen maar het is ook niet eerlijk om haar thuis te houden terwijl ze ongelukkig is.
Ik denk dat het een keus is die niemand die een poes of kat heeft wilt maken. Je hebt gekozen voor het diertje en je wilt ze niet meer kwijt. Maar als ze ongelukkig zijn hou je ze dan voor jezelf of voor jullie beiden. Dan moet je de keus maken die voor jullie alletwee, kat en mens, eerlijk en haalbaar is.

Wij staan nog in twee strijdt hoe het gaat. Met de stekker gaat het een stuk beter met Belle. Maar er gebeuren nog wel misstapjes. We zullen zien. Maar haar ongelukkig bij ons in huis houden kan ik haar niet aandoen. Het is zo'n lieverd. Ze verdient het om gelukkig en in rust te zijn.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Sandra W »

Ik werk in een asiel als beheerder en ik sta dus gewoon te "juichen" als er een doodongelukkig dier (hond of kat) bij ons wordt gebracht, want dan hebben de eigenaren dit beestje uit een hele vervelende situatie gehaald en kunnen wij hem een nieuwe kans op een beter huis geven. Uiteraard is het dan wel de bedoeling dat de baasjes hun uiterste best hebben gedaan om de situatie op te lossen en van "allergie" vlak voor de vakantie ben ik natuurlijk totaal niet te spreken. In jullie geval hoop ik dan ook dat de stekker en andere oplossingen gaan helpen, maar als je kat doodongelukkig blijft en je hebt geen kennissen om je kat op te vangen, dan is een asiel nog de enige juiste oplossing en dan ben je echt geen slecht baasje.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
p0esjee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2008 15:09
Locatie: Urmond

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door p0esjee »

jaa okee.. maar wie weet wat ze er allemaal mee doen..

in sittard zit n dierenasiel en der kwam altijd n chinees voor katten by t asiel te halen.. niet als dierenvriend, als eten.. hij had namelyk een chinees restaurant.. toen t asiel daar achter kwam, hebben ze actie genomen. Dit is echt zielig, als je dat doet.
Maar het gaat beter met mijn katje. Die hond is al n paar weken weg. Maar de oplossing is geweest... Door het grondig schoonmaken heeft ie niet meer zitten plassen. Hele lange tijd kwam hij ook niet meer naar me. En nu als k hem roep, is die meteen by me.
Me vriend gaat deze week zoo n feliway halen, voor alle zekerheid alsnog. En dan zal t allemaal goed komen. :)

Groetjes p0esjee
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Sandra W »

In de meeste asiels zijn ze altijd heel voorzichtig met "risico"klanten en daar geven ze zeker niet zo maar een kat aan mee en zeker niet een paar achter elkaar. Ik geloof dus dat dit meer een "broodje aap"-verhaal is ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
p0esjee
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2008 15:09
Locatie: Urmond

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door p0esjee »

tis dus echt geen broodje aap verhaal..
die jongen die daar werkt vertelde dat mij. en 1 van je beste vrienden zal zoiets heus niet tegen je verzinnen :s ofwel dn.. maarja..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door rieneke »

wat betaal je in een asiel om een kat op te halen?
80 euro of zo? lijkt me erg duur voor 4 a 5 kg vlees.
Plaats reactie