Speelgedrag verandert

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
yana
Panter
Panter

Speelgedrag verandert

Bericht door yana »

Bij onze Rosa is haar speelgedrag verandert. Voorheen speelde ze altijd 's morgens en 's avonds in bad met dr balletje.
Nu wil ze overdág spelen, in de keuken, kiekeboe met het balletje en 's avonds meestal níet..
Dat is waarschijnlijk begonnen toen we lekkage hadden. Toen is haar ritme in de war gegooid omdat we 's avonds voor het slapen nog naar beneden moesten om het water uit te zetten, en 's morgens éérst naar beneden om het weer aan te zetten. Lekkage nu verholpen, maar dr ritme is nog steeds niet terug.
Ik heb het idee dat ze ook niet 100% de ouwe is, denk dat dr amandeltjes weer opspelen.
Ze eet, drinkt, spint wél. Kruipt niet weg, en op z'n tijd speelt ze wel, soms zelfs druk.
Maar heb tóch het idee dat ze wat minder speelt dan anders, ze wat minder vrolijk is..
Maar dat is een érg vage klacht vd DA..En om dáár nou een kuurtje voor te geven..Dat moet eigelijk alléén als het echt móet, bij koorts ofzo. Het is tóch een aanslag op het lichaam. Ook ben ik bang dat ze dan op en gegeven moment ook voor deze AB allergisch wordt en/of resistent (ze kan slecht tegen sommige medicijnen).
Nu vind ik haar wél aan de zware kant, ze staat op dieet. Ook heeft ze een dikke lange, en dus warme vacht. Dat speelt óók mee 's zomers.
Maar wat nu te doen???? Tóch DA en kuurtje omdat ze niet 100% is? Of afwachten? Of ís er eigelijk niks?
Is ze gewoon bijna 5jr en wat rustiger geworden?(en wat te zwaar..)en is haar speelvoorkeur gewoon verandert?
Ze ligt tegenwoordig óók vaak bovenop de krabpaal te pitten. Deed ze voorheen ook niet..
Ik heb een luchtreiniger neergezet tegen bact ed in de lucht, en heb zilverwater staan.
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: speelgedrag verandert

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk denk ik dat ze vanwege haar leeftijd en gewicht gewoon wat rustiger en luier is geworden. Als de kilo's er af gaan wordt ze waarschijnlijk vanzelf weer wat levendiger, maar ze is natuurlijk geen kitten meer ;-). Ik zou dus nog even wachten met een kuurtje tot ze echt ander gedrag gaat vertonen zoals niet eten, drinken, lusteloos enz.

groeten,
Sandra
Gesloten